De crash van 2017
TIP
Re: De crash van 2017
Algemene sell off heeft meer te maken met verlies vertrouwen in Trump.
3 rate hikes toch iets meer dan de verwachte twee.. vooral dividend aandelen zouden wel wat sell off kunnen krijgen.
3 rate hikes toch iets meer dan de verwachte twee.. vooral dividend aandelen zouden wel wat sell off kunnen krijgen.
Overzichtje van de "crashes" de afgelopen eeuwen. Van Kipper und Wipper tot Brexit.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_s ... ar_markets
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_s ... ar_markets
Laatst gewijzigd door nickname op 10 mei 2017, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Trump heeft net de FBI director ontslagen... De baas van de FBI ontslaan terwijl die net toevallig een lopend onderzoek heeft naar de persoon dat hem ontslaagt. Begint stilaan op een echte soap te lijken daar.
Als dat maar goed komt :/
Als dat maar goed komt :/
Trump staat ook niet meteen bekend om zijn elegantie he. Hij zal niet de eerste president zijn die op deze manier te werk gaat, maar de andere doen dat wat subtieler.
Misschien kunnen we een draadje maken waar iedereen een gokje mag wagen op de eindstand van de bel20 op 31 december van dit jaar.. kwestie van te zien wie gelijk krijgt en wie niet 

Goed idee! Het voordeel is dat we dan ook een behoorlijk goed zicht krijgen op de stand die we mogen verwachten.
Goed nieuws voor de crash lovers. Vanavond in De Tijd:
De Europese beurzen verloren 1,5 procent door de politieke onrust in de VS. De Bel20 kreeg de zwaarste klap sinds de verkiezingsoverwinning van Trump. ‘Ik verwacht een correctie van 5 à 7 procent’, zegt strateeg Philippe Gijsels van BNP Paribas Fortis.
eventjes wat paniek zaaien zodat we veel transacties kunnen doen, een echte strateeg
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
En hoe komen ze tot die cijfers "5 à 7%" vraag ik mij dan af?Yaris schreef: ↑17 mei 2017, 19:51 Goed nieuws voor de crash lovers. Vanavond in De Tijd:
De Europese beurzen verloren 1,5 procent door de politieke onrust in de VS. De Bel20 kreeg de zwaarste klap sinds de verkiezingsoverwinning van Trump. ‘Ik verwacht een correctie van 5 à 7 procent’, zegt strateeg Philippe Gijsels van BNP Paribas Fortis.
Ik denk dat die 5 à 7 % gewoon natte vinger werk is, maar hij hoeft er daarom nog niet naast te zitten.
Het gaat hier om een beperkte correctie, nog lang geen crash.
Het gaat hier om een beperkte correctie, nog lang geen crash.
Ik heb eens een tracker op obligaties naast de VIX gelegd. Ik heb vastgesteld dat in tijden van een correctie, de obligaties het iets beter doen. Een obligatie is dus geschikt om je portefeuille wat af te schermen.
Wanneer de beurzen het goed doen, blijven obligaties over het algemeen in een trading range bewegen.
Kan dit kloppen? Wat is de oorzaak hiervan?
Wanneer de beurzen het goed doen, blijven obligaties over het algemeen in een trading range bewegen.
Kan dit kloppen? Wat is de oorzaak hiervan?
Obligaties zijn minder volatiel omdat de waarde van een obligatie op de vervaldag altijd opnieuw gelijk is aan de waarde bij de uitgifte.
Alle beurzen weer in het groen. Jeuj. Die correctie van 5 à 7 procent was goed voorspeld door die strateeg.
Maar zijn obligatietrackers een veilige haven in woelige tijden? Bij een lichte rentestijging zullen ze wel klappen krijgen. Maar ik verwacht dat je op lange termijn wel safe bent.
Obligatietrackers bevatten veel obligaties met verschillende looptijden. De obligaties die nog een lange tijd te gaan hebben zullen gevoeliger zijn voor renteschommelingen dan obligaties die bijna aan hun vervaldag zijn omdat hun koers dan sowieso toch terug 100% wordt.