De crash van 2017
TIP
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: De crash van 2017
Volgens mij zijn zowel Trump en Kim niet zo dom om effectief een oorlog te beginnen. Ze weten beiden maar al te goed wat de consequenties daarvan zullen zijn. Kim heeft altijd al graag geprovoceerd en heeft nu eindelijk iemand gevonden die maar al te graag op zijn provocaties ingaat.
Kim Jong Un weet dat hij het alleen niet kan halen, maar dat China hem niet openlijk kan steunen als hij zelf eerst Zuid Korea of zijn allies aanvalt. Trump aan de andere kant weet ook wel dat hij door eerst aan te vallen Noord Korea het perfect excuus van zelfverdediging zal geven, met alle mogelijke escalaties van dien.
Volgens mij gaan die nog heel Trump zijn termijn staan blaffen naar elkaar, zonder effectief te bijten.
Kim Jong Un weet dat hij het alleen niet kan halen, maar dat China hem niet openlijk kan steunen als hij zelf eerst Zuid Korea of zijn allies aanvalt. Trump aan de andere kant weet ook wel dat hij door eerst aan te vallen Noord Korea het perfect excuus van zelfverdediging zal geven, met alle mogelijke escalaties van dien.
Volgens mij gaan die nog heel Trump zijn termijn staan blaffen naar elkaar, zonder effectief te bijten.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Wat, nog 16 jaar?DonPastello schreef: ↑6 september 2017, 17:21 Volgens mij gaan die nog heel Trump zijn termijn staan blaffen naar elkaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Volgens mij is Kim Jong-un niet uit op oorlog maar streeft hij er enkel naar dat Noord-Korea een kernmacht wordt en als zodanig erkend wordt. Als we hen gerust laten zullen zij de anderen wellicht ook gerust laten. Is Noord-Korea oorlogszuchtig? Hoeveel oorlogen heeft Noord-Korea de laatste vijftig jaar gevoerd? Hoeveel oorlogen hebben de Verenigde Staten de laatste vijftig jaar gevoerd? Als we bang moeten zijn van een kernmacht waar een onverantwoordelijke leider aan de knoppen zit, moeten we dan niet eerder schrik hebben van de VS dan van NK?
Het is ietwat bizar om het te zeggen, maar Kim 'vertrouw' ik op dit vlak wel. Hij en zijn mannetjes zijn geen idioten, al doen ze soms hard hun best om die indruk te wekken. Iedere actie die ze opzetten is perfect georkestreerd geopolitiek en militair theater.DonPastello schreef: ↑6 september 2017, 17:21 Volgens mij zijn zowel Trump en Kim niet zo dom om effectief een oorlog te beginnen. Ze weten beiden maar al te goed wat de consequenties daarvan zullen zijn. Kim heeft altijd al graag geprovoceerd en heeft nu eindelijk iemand gevonden die maar al te graag op zijn provocaties ingaat.
Het risico is Trump. Ik heb er geen vertrouwen in dat hij het Noord-Koreaanse theater begrijpt (/wil begrijpen). Het is maar de vraag of de Noord-Koreanen dat voldoende inzien. Hun theater werkt alleen wanneer de toeschouwers snappen wat er op de scene gebeurt. Als Kim en Cie. zich baseren op het Amerikaanse en westerse diplomatieke beleid van de afgelopen decennia, zouden ze zich wel eens kunnen misrekenen. Daar zit volgens mij momenteel het grootste gevaar.
(Terzijde: is het bluf van Trump om zich luidop de vraag te stellen waarom de VS geen atoomwapens inzetten, ondanks het feit dat men erover beschikt? Ik hoop het, maar ik vrees dat hij die vraag 'oprecht' stelt. Bovendien betwijfel ik of iemand uit zijn entourage daar een humanitair en diplomatiek antwoord op wil geven. Kortom, de situatie is mijns inziens ernstig door de heersende onzekerheid over Trump en zijn mannetjes.)
Wat vinden jullie van deze:
Topman OESO: “Het systeem is op drift en ik zie vandaag meer gevaar dan in 2007”
Een zoveelste paniekzaaier of toch niet.
Topman OESO: “Het systeem is op drift en ik zie vandaag meer gevaar dan in 2007”
Een zoveelste paniekzaaier of toch niet.
Ik denk dat het gevaar wel reëel is, al betekent dat niet dat het systeem onmiddellijk in elkaar zal storten...
Niet te vergeten &&
Een crash komt altijd onaangekondigd.
Wanneer men deze het minst verwacht, slaat hij bikkelhard toe.
Nu zitten we nog in de fase waaraan getwijfeld wordt voor een crash, die komt er dus normaal gezien maar later aan.
Ook niet te vergeten, dat de maand oktober in de geschiedenis geschreven staat als maand waar de meeste crashes zich voordoen. Benieuwd ??
Een crash komt altijd onaangekondigd.
Wanneer men deze het minst verwacht, slaat hij bikkelhard toe.
Nu zitten we nog in de fase waaraan getwijfeld wordt voor een crash, die komt er dus normaal gezien maar later aan.
Ook niet te vergeten, dat de maand oktober in de geschiedenis geschreven staat als maand waar de meeste crashes zich voordoen. Benieuwd ??
-
DonPastello
- Jr. Member

- Contacteer:
Het zal wel niet meer voor dit jaar zijn zeker... Zij die al van begin 2017 met hun cash aan de zijlijn staan te wachten op een crash hebben toch een en ander gemist lijkt me...
In de financiële pers worden zoveel voorspellingen en analyses gepubliceerd dat zowel de pessimisten als de optimisten in hun overtuiging gesterkt worden. Een voorbeeld van een optimistisch artikel, gisteren gepubliceerd:
'Aandelenmarkt staat er beter voor dan beleggers denken'
'Aandelenmarkt staat er beter voor dan beleggers denken'
Steeds meer marktpartijen waarschuwen voor een naderende beurscorrectie, maar volgens aandelenstrateeg David Kostin van Goldman Sachs zal het zo'n vaart niet lopen. Juist omdat zoveel beleggers een marktcorrectie verwachten zal die er volgens hem waarschijnlijk niet komen.
Het is zoals het einde der tijden: het komt eraan wanneer je het niet verwacht.
Zolang de rente laag staat, komt er geen zware correctie -denk ik. Als er een correctie komt, dan zal ze snel ongedaan worden gemaakt, want er is geen alternatief voor je geld.
Maar een onverwachte gebeurtenis kan roet in het eten gooien, en veel is daar niet voor nodig want de zenuwen staan gespannen. Een komeet die neerstort in de toendra volstaat en er is ook nog Trump.
Ik zou op dit moment de helft van mijn portefeuille "durven" verkopen, maar het probeem is dat het merendeel van mijn aandelen tijdelijk ondergewaardeerd zijn :-). Anders had ik ze nooit gekocht! Ik denk dat ik de eerstvolgende maanden minder zal verliezen op mijn spaarboekje (een gegarandeerd verlies weliswaar) dan op mijn aandelen. Het kan niet blijven duren en men lonkt meer en meer naar het einde van de praktijken van nu.
Zolang de rente laag staat, komt er geen zware correctie -denk ik. Als er een correctie komt, dan zal ze snel ongedaan worden gemaakt, want er is geen alternatief voor je geld.
Maar een onverwachte gebeurtenis kan roet in het eten gooien, en veel is daar niet voor nodig want de zenuwen staan gespannen. Een komeet die neerstort in de toendra volstaat en er is ook nog Trump.
Ik zou op dit moment de helft van mijn portefeuille "durven" verkopen, maar het probeem is dat het merendeel van mijn aandelen tijdelijk ondergewaardeerd zijn :-). Anders had ik ze nooit gekocht! Ik denk dat ik de eerstvolgende maanden minder zal verliezen op mijn spaarboekje (een gegarandeerd verlies weliswaar) dan op mijn aandelen. Het kan niet blijven duren en men lonkt meer en meer naar het einde van de praktijken van nu.
Bij mij gaat dat redelijk vanzelf. Ik heb een aantal ordertjes in de markt liggen en af en toe gaat er eentje af. Momenteel gaan er meer verkooporders door dan aankoop. Daardoor zit ik nu op 2/3 cash. HIBB en SAVE zijn de enige uitzonderingen van nieuwe aankopen. Mijn vrije ruimte bedraagt nochtans geen 200€.
Als er geen goede kansen zijn, zijn ze er niet.
Als er geen goede kansen zijn, zijn ze er niet.
Volgens deze website zijn de eerste signalen een feit.
http://www.mrallthingsmoney.com/2017/08 ... s-not.html
Voor de rest wel een goede site om een door te nemen.
Wat bloggers toch allemaal neerpennen om met hele wereld te delen.
http://www.mrallthingsmoney.com/
http://www.mrallthingsmoney.com/2017/08 ... s-not.html
Voor de rest wel een goede site om een door te nemen.
Wat bloggers toch allemaal neerpennen om met hele wereld te delen.
http://www.mrallthingsmoney.com/
Economie draait goed dus crash weinig waarschijnlijk.
Een stevige correctie daarentegen zou eerder normaal zijn.
Eind oktober zal ECB vermoedelijk tapering buyback aankondigen.
Zou dat niet een correctie kunnen inluiden?
Lijkt niet ingecalculeerd want beurzen blijven voorlopig stijgen.
De Fed deed hetzelfde in 2013 wat toen ook beurs onderuit haalde.
Wat denken jullie..
Een stevige correctie daarentegen zou eerder normaal zijn.
Eind oktober zal ECB vermoedelijk tapering buyback aankondigen.
Zou dat niet een correctie kunnen inluiden?
Lijkt niet ingecalculeerd want beurzen blijven voorlopig stijgen.
De Fed deed hetzelfde in 2013 wat toen ook beurs onderuit haalde.
Wat denken jullie..
Veel zal afhangen van de aanpak van de centrale banken bij de verdere afbouw van hun stimuleringsmaatregelen.
Als hierbij fouten worden gemaakt, of als er verrassingen komen die de markten niet hadden zien aankomen, kunnen er flinke correcties optreden.
Dan breken er weer interessante tijden aan voor de beleggers!
Als hierbij fouten worden gemaakt, of als er verrassingen komen die de markten niet hadden zien aankomen, kunnen er flinke correcties optreden.
Dan breken er weer interessante tijden aan voor de beleggers!
Geen idee of in die zin de Fed nog veel gaat doen de komende tijd maar de meeste aandacht gaat blijkbaar uit naar de ECB op 26 oktober.