De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Dag Karine, obv de situatie van Apple zet ik mij even in de plaats van de CEO van UCB. UCB heeft maar 3 productiesites: Zwitserland, België Braine Alleud, Japan. Dus geen VS. Hoe gaat UCB dan omgaan met de importtarieven VS die er ook voor pharma zitten aan te komen ? Dat is weer de vraag.
Tubize is van 149 naar 109 gezakt maar het kan met Trump naar 75EUR zakken.
UCB is van 196 naar 133 gezakt maar het kan naar 100EUR zakken.
De aangegeven mogelijke daling is puur op rekening van Trump te schrijven. Want UCB is inherent een topbedrijf.
Buffett heeft in 2024 605 miljoen Apple aandelen verkocht. Desondanks zit hij nog met 25% van zijn ganse vermogen in Apple. Wat Apple betreft zit hij hoe dan ook met de rug tegen de muur owv mr. Trump. Buffet kan m.i. best overleggen met Tim Cook van Apple hoe ze dit gaan aanpakken.laeka schreef: ↑12 april 2025, 10:53Daarom ook mijn vraag onder het draadje holdings of Buffett zijn resterende aandelen Apple afgelopen weken niet verder gedumpt heeft? Is 1 van de belangrijkste aandelen in IWDA telt niet voor veel mee maar ja alle kleine beetjes helpen nietwaar.chesini schreef: ↑12 april 2025, 10:43
Dag Karine, ik zie bedrijven als Apple ook als een hogere macht. Maar wat is de situatie vandaag: Apple is aan het puzzelen om de iPhone 16 Pro die aan 1199$ wordt verkocht aan 1500$ nog te kunnen leveren op korte termijn. Als ze zouden produceren in de VS gaat de prijs naar 3500$. Want ze moeten oa 30 MILJARD dollar uitgeven om nog maar een deel van de productie naar de VS te verplaatsen. Om nog te zwijgen van het verschil in loonkost: in China werkt men aan 4$ per uur, in de VS aan 17$ per uur.
Hoe raak je als CEO van Apple uit die puzzel ? Die man probeert nu met fake fabrieken in de VS Trump gunstig te stemmen. Maar dat is geen investeringsbeleid. TTz ik maak pro forma 1% toestellen in de VS dwz 2 MILJOEN stuks per jaar van de 200 MILJOEN per jaar in de hoop dat de gek van Washington hiermee lagere tarieven invoert voor de import van iPhones. Dat is geen beleid. Maar dat is hoe er vandaag gepuzzeld wordt door CEO's. In welke toestand zijn we beland vraag ik me af.
Laatst gewijzigd door chesini op 12 april 2025, 15:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Ucb heeft een pareltje in handen met Bimekuzimab. Taksen of niet, diegene die het nodig hebben zullen het betalen ongeacht import tarieven. Ucb gaat uit van een omzet tot 4 miljard voor dit geneesmiddel.
Ik denk ook dat er tussen nu en 90 dagen nog veel gaat gebeuren betreft die tarieven en dat de hogere machten(diegene met echt veel geld) in de US het land niet laten verkloten door één onnozelaar.
Ik denk ook dat er tussen nu en 90 dagen nog veel gaat gebeuren betreft die tarieven en dat de hogere machten(diegene met echt veel geld) in de US het land niet laten verkloten door één onnozelaar.
Laatst gewijzigd door karine op 12 april 2025, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee nee niet chillen denk ik. Trump heeft met zijn tarieven iets fundamenteel gewijzigd in de wereldhandel. Het gemiddeld tarief zit nu al - zelfs met zijn pause - op 24%. Dat gaat impact hebben. De handel tussen China en de VS ligt plat. Dat is 600MILJARD EUR. Dat ligt plat. Tim Cook van Apple is met Warren Buffet aan het overleggen hoe ze de 145% van Trump op China nog kunnen omzeilen. En dichter bij huis bvb UCB heeft geen productie facilities in de VS, hoe gaan ze de dreigende tax op farmaceuticals op vangen. CEO's overal ter wereld draaien overuren. Van chillen is geen sprakeMeneerParmentier schreef: ↑9 april 2025, 13:47 Het is lang niet zeker dat dergelijke scenario's werkelijkheid zullen worden. De kans is even groot dat morgen de beurzen terug beginnen rechtkrabbelen, en dat we de huidige prijzen nooit van ons leven nog terugzien.
We weten het niet, dat is het punt. Mochten we zeker weten dat de beurzen verder zouden dalen, dan zou letterlijk iedereen meteen alles verkopen, en dan implodeert de beurs. Maar dat gebeurt niet. Dat komt omdat er teveel mensen zijn die denken dat het op termijn wel weer goed komt. Voor de meeste verkooporders staan er nog aankooporders klaar.
De kans bestaat dat we over 2 maand terugkijken op dit event en er enkel eens goed mee lachen. Niemand weet het, dat is de beurs.
Het enige wat je kunt doen: negeer iedereen die beweert het wel te weten. En doe gewoon lekker niks, of ga door met je maandelijkse stortingen. Wie uiteindelijk gelijk had, dat zullen we alleen achteraf kunnen bepalen. Tot nu toe zijn de markten altijd hersteld, ook van een wereldoorlog. En dan nu: hup, iedereen terug in de hangmat, lekker chillen.
De handel met China lag gisteren plat maar kan maandag al deels opgelost zijn. (kan, gesprekken zijn volop bezig)
Betreft UCB zal dit spijtig genoeg voor de goed verzekerde Amerikaan weggelegd zijn. Dat is het voordeel van dergelijke geneesmiddelen.
Betreft UCB zal dit spijtig genoeg voor de goed verzekerde Amerikaan weggelegd zijn. Dat is het voordeel van dergelijke geneesmiddelen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is jouw bron dat de gesprekken bezig zijn?
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik heb even de Top 10 van Sofina's investeringen bekeken. Mij is het een raadsel hoe die aan het label "interessante technologie" komen. Misschien is dat de reden waarom ze zo een dreun krijgen. De meest vernieuwende lijkt mij BIOMÉRIEUX te zijn. Toch een raar verhaal Sofina.karine schreef: ↑5 april 2025, 20:10 “Zelf denk ik eraan volgende week al wat te kopen. En als het dan verder blijft zakken, kan ik nog wat extra’s bijkopen.”
Investeringsmaatschappij Sofina dat in heel wat interessante technologie belegt, kreeg wel een dreun. Dat steraandeel staat nu op 213 euro, terwijl het er 312 waard zou zijn. Je koopt Sofina nu dus met honderd euro ofwel bijna een derde korting.
Zijn er nu al ‘koopjes’ te doen?
“Of dit nu al het goed moment is? Dat kan ik niet zeggen. Niemand kan garanderen dat de beurs volgende week niet nog eens 10 procent naar beneden gaat. Komt Trump echter met een positieve verrassing, bijvoorbeeld dat de onderhandelingen met China worden opgestart, dan kan het rap de andere kant opgaan.
HLN-geldexpert Pascal Paepen
BREAKING NEWS: stormloop op de iphone 16 in de winkels van APPLE deze koste 1150 dollar eerstdaags was dat nog 1650 USD. En Tim Cook zei dat in de nabije toekomst dat 3500 USD wordt als alles zo blijft en Apple in de USA moet produceren. De Ceo heeft gesproken. Hou vol Trump. ELON MUSK trekt de stekker uit China want het wordt onbetaalbaar. ook de verkoop in Europa keldert tot -70% dalingen in sommige landen.chesini schreef: ↑12 april 2025, 14:14Nee nee niet chillen denk ik. Trump heeft met zijn tarieven iets fundamenteel gewijzigd in de wereldhandel. Het gemiddeld tarief zit nu al - zelfs met zijn pause - op 24%. Dat gaat impact hebben. De handel tussen China en de VS ligt plat. Dat is 600MILJARD EUR. Dat ligt plat. Tim Cook van Apple is met Warren Buffet aan het overleggen hoe ze de 145% van Trump op China nog kunnen omzeilen. En dichter bij huis bvb UCB heeft geen productie facilities in de VS, hoe gaan ze de dreigende tax op farmaceuticals op vangen. CEO's overal ter wereld draaien overuren. Van chillen is geen sprakeMeneerParmentier schreef: ↑9 april 2025, 13:47 Het is lang niet zeker dat dergelijke scenario's werkelijkheid zullen worden. De kans is even groot dat morgen de beurzen terug beginnen rechtkrabbelen, en dat we de huidige prijzen nooit van ons leven nog terugzien.
We weten het niet, dat is het punt. Mochten we zeker weten dat de beurzen verder zouden dalen, dan zou letterlijk iedereen meteen alles verkopen, en dan implodeert de beurs. Maar dat gebeurt niet. Dat komt omdat er teveel mensen zijn die denken dat het op termijn wel weer goed komt. Voor de meeste verkooporders staan er nog aankooporders klaar.
De kans bestaat dat we over 2 maand terugkijken op dit event en er enkel eens goed mee lachen. Niemand weet het, dat is de beurs.
Het enige wat je kunt doen: negeer iedereen die beweert het wel te weten. En doe gewoon lekker niks, of ga door met je maandelijkse stortingen. Wie uiteindelijk gelijk had, dat zullen we alleen achteraf kunnen bepalen. Tot nu toe zijn de markten altijd hersteld, ook van een wereldoorlog. En dan nu: hup, iedereen terug in de hangmat, lekker chillen.
In het midden van de nacht belgische tijd nadat hij de tarieven optrok na zijn aankondiging van 145% heffing voor China wou hij al een gesprek met CHINA! Breaking news op Bloomberg.
Dat is maar de vraag. De totale overheidsschuld van de VS is 36.218 MILJARD dollar. En daarvan heeft China er 759 MILJARD dollar. Ik denk dat China in het beste geval het de VS een paar maanden lastig kunnen maken. Maar ook niet veel meer dan dat.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Nee. Wat hij zei was dit:
“China wants to make a deal. They just don’t know how quite to go about it,” Trump said on Wednesday during an event at the White House. “You know, it’s one of those things they don’t know quite – They’re proud people.”
"We pretty much can do what we want to do, but we want to be fair. We can set the tariff and they can choose not to deal with us or they can choose to pay it," Trump said on Air Force One, repeating his contention that U.S.-imposed tariffs are paid by foreign exporters.
M.a.w. Trump beweert gewoon dat hij China in de tang heeft. Dat is complete onzin. China kan veel langer de situatie uitzitten dan Trump. En ze gaan dat ook doen.
Daarnaast blijft Trump gewoon zijn andere leugens herhalen, hier dat het de buitenlandse exporteurs zijn die de tarieven betalen.
Flutholding die door tal van analisten nog steeds de hemel ingeblazen wordt. Enige goeie is diene Byte Dance. Cijfers uitgebracht afgelopen vrijdag maar dit telt maar voor 5% mee! Enkel goed om te traden.chesini schreef: ↑12 april 2025, 14:52Ik heb even de Top 10 van Sofina's investeringen bekeken. Mij is het een raadsel hoe die aan het label "interessante technologie" komen. Misschien is dat de reden waarom ze zo een dreun krijgen. De meest vernieuwende lijkt mij BIOMÉRIEUX te zijn. Toch een raar verhaal Sofina.karine schreef: ↑5 april 2025, 20:10 “Zelf denk ik eraan volgende week al wat te kopen. En als het dan verder blijft zakken, kan ik nog wat extra’s bijkopen.”
Investeringsmaatschappij Sofina dat in heel wat interessante technologie belegt, kreeg wel een dreun. Dat steraandeel staat nu op 213 euro, terwijl het er 312 waard zou zijn. Je koopt Sofina nu dus met honderd euro ofwel bijna een derde korting.
Zijn er nu al ‘koopjes’ te doen?
“Of dit nu al het goed moment is? Dat kan ik niet zeggen. Niemand kan garanderen dat de beurs volgende week niet nog eens 10 procent naar beneden gaat. Komt Trump echter met een positieve verrassing, bijvoorbeeld dat de onderhandelingen met China worden opgestart, dan kan het rap de andere kant opgaan.
HLN-geldexpert Pascal Paepen
Wringt zich in alle mogelijke bochten die TRUMP he. Hopelijk blijft hij nog wat aan met zijn invoerheffingen want dan is het geld scheppen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 12 april 2025, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.