De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Op naar 1,5! 

Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump heeft het eeuwige leven niet. Ik wacht nog even maar koop dan us treasuries.
Hopelijk niet en loopt deze man op zijn einde. Hopelijk is de schade die hij aan het aanrichten is nog omkeerbaar.Popkwiskampioen schreef: ↑30 juni 2025, 20:28 Trump heeft het eeuwige leven niet. Ik wacht nog even maar koop dan us treasuries.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
We gaan naar een crash van -20% want Trump heeft de oorlog verklaard aan Rusland. Om te lachen natuurlijk. Hij zit in de binnenzak van Poetin.
Laatst gewijzigd door chesini op 15 juli 2025, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag Karine. Het was wat sarcastisch bedoeld. Ik heb de tekst intussen aangepast. Trump zit in de binnenzak van Poetin. Ik weet waarom. Dus dreigementen van Trump aan Poetin zijn een lachertje.
Dat denk ik ook. Er is een reden waarom hij slechts dreigt met 100% en niet met de 500% zoals de senaat voorstelde.
En hij geeft Rusland nog 50 dagen tijd... wellicht heeft hij met Putin gebeld en heeft Putin nog 50 dagen tijd nodig om een doorbraak te forceren? Ik weet het niet... anyway: TACO, zeker wat Putin betreft...
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Rusland voert maar een goede 3 miljard uit naar de VS, 10% van wat het was voor de inval.Tarbo schreef: ↑15 juli 2025, 15:14Dat denk ik ook. Er is een reden waarom hij slechts dreigt met 100% en niet met de 500% zoals de senaat voorstelde.
En hij geeft Rusland nog 50 dagen tijd... wellicht heeft hij met Putin gebeld en heeft Putin nog 50 dagen tijd nodig om een doorbraak te forceren? Ik weet het niet... anyway: TACO, zeker wat Putin betreft...
In totaal voert Rusland meer dan 450 miljard uit.
Poetin ligt nu in een deuk van het lachen met dat dreigement van Trump. Trump is voor de zoveelste keer de zot die denkt dat hij iets te betekenen heeft in de wereld.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Portefeuille staat nu ongeveer op een ATH en een grote cashpositie.
Mijn cashpositie is ook een pak groter.
-
- Hero Member
- Contacteer:
het zou zomaar eens kunnen, de beurzen staan immers ook op hun ath

al zou het straf zijn gezien uw meegedeelde lijst topposities
neem nu uw nr1 camellia, staat 60% onder uw gemiddelde AKP
bois sauvage 30%, etc
(zonder rekening te houden met uw pakketten turbo's die waardeloos afliepen)
maar we hebben u al wel meer zien toveren
Maar manneke toch mijn Camellia staat nog amper in de min. Ken jij dat massaal bijkopen of is dat te moeilijk of te ver gezocht voor u. Dividend gezien dit jaar??? Zal wel niet!doorwinterd schreef: ↑13 augustus 2025, 10:20het zou zomaar eens kunnen, de beurzen staan immers ook op hun ath![]()
bois sauvage 30%, etc
En bois du sauvage is door aan en verkopen al voor een zeer groot gedeelte met winst verkocht plus riante dividenden!
De grote crash is altijd "imminent" en absoluut catastrofaal. Dit riedeltje wordt voortdurend afgespeeld op youtube en andere sociale media. 7/8 jaar geleden, toen ik begonnen ben met beleggen, was dit niet anders. Sindsdien is de beurs (zeker de amerikaanse) er belachelijk veel op vooruitgegàan ( mits enkele zeer kortstondige correcties/crashes, covid, 2022 bv) Een standvastige niet-panikerende indexbelegger heeft in die tijd zijn geld ruim verdubbeld. Staan we nu aan de vooravond van die eeuwig aangekondigde wipe out? Wie weet, maar wat ik alleszins geleerd heb is dat de"opportunity cost" van niet belegd zijn(of te weinig) mij zeer veel gekost heeft. Ik houd sinds 2022 een minimum aan dat moet belegd zijn, een oncomfortabel stuk hoger dan wat mijn financieel risico-averse geest me ingeeft. Tot nog toe, een zeer goed besluit.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zo'n ATH zegt natuurlijk absoluut niets. Alleen al door inflatie kan het niet anders dan dat de beurs ATH na ATH aantikt. Een brood doet dat ook hé?doorwinterd schreef: ↑13 augustus 2025, 10:20het zou zomaar eens kunnen, de beurzen staan immers ook op hun ath![]()
bois sauvage 30%, etc
Het feit dat de Europese beurzen nu al lang onder hun ATH noteren, zegt ons vooral dat de beurzen in Europa al lang kwakkelen. Niks te record, we staan eigenlijk op een dieptepunt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, je kan dat niet timen.Vuth schreef: ↑13 augustus 2025, 14:17 De grote crash is altijd "imminent" en absoluut catastrofaal. Dit riedeltje wordt voortdurend afgespeeld op youtube en andere sociale media. 7/8 jaar geleden, toen ik begonnen ben met beleggen, was dit niet anders. Sindsdien is de beurs (zeker de amerikaanse) er belachelijk veel op vooruitgegàan ( mits enkele zeer kortstondige correcties/crashes, covid, 2022 bv) Een standvastige niet-panikerende indexbelegger heeft in die tijd zijn geld ruim verdubbeld. Staan we nu aan de vooravond van die eeuwig aangekondigde wipe out? Wie weet, maar wat ik alleszins geleerd heb is dat de"opportunity cost" van niet belegd zijn(of te weinig) mij zeer veel gekost heeft. Ik houd sinds 2022 een minimum aan dat moet belegd zijn, een oncomfortabel stuk hoger dan wat mijn financieel risico-averse geest me ingeeft. Tot nog toe, een zeer goed besluit.
Ik ben al decennia op de beurs en ben nog nooit 'uitgestapt''. Wat ik wel altijd heb gedaan, is sterk bijkopen op momenten van grote daling. Het meest op de COVID-piek. Dat was één van de scherpste dalingen op korte tijd, maar ik wist meteen dat zoiets per definitie een tijdelijk karakter had.