De crash van 2026
TIP
De crash van 2026
Als het niet meer voor 2025 is, dan kijken we toch gewoon naar 2026....
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: De crash van 2026
Tijdens 1ste kwartaal 26, gegarandeerd een correctie van -10%
Laat ons ondertussen duimen voor een super Kerstrally met absoluut record op 31/12/25
De Conner zal er ni blij om zijn
Laat ons ondertussen duimen voor een super Kerstrally met absoluut record op 31/12/25
De Conner zal er ni blij om zijn

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik verwacht het ook. Verkopen voor 31/12 dan maar na de kerstrally?spaarfreakje schreef: ↑23 augustus 2025, 19:44 Tijdens 1ste kwartaal 26, gegarandeerd een correctie van -10%
De Conner zal er ni blij om zijn![]()
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- VIP member
- Contacteer:
Een deel en dit najaar niet meer bijkopen (tenzij evt begin sept, indien er een kleine correctie komt).
Geld van maandelijkse DCA sowieso sparen op spaarrek met hoogste basisrente.
Dat is mijn visie.
Geld van maandelijkse DCA sowieso sparen op spaarrek met hoogste basisrente.
Dat is mijn visie.
Ik loop naar de 60, ik koop niet meer regelmatig bij na een flinke winst de laatste jaren. Met Trump gaat het vroeg of laat toch eens stevig naar beneden dan zou ik nog een keer fors bijkopen.
Tja.. Als je die leeftijd hebt kan je nog 30 jaar gezond zijn hè, moet je dan al die tijd je geld niks meer laten opbrengen? Moeilijk als je al jaren belegd hebt dan ermee ophouden.
-
- VIP member
- Contacteer:
Klopt, ik ben 71 en ben er bijna dagelijks mee bezig.
Eén van mijn vele bezigheden als gepensioneerde dus
Eén van mijn vele bezigheden als gepensioneerde dus

Ik ben nog belegd maar heb mijn exposure flink verminderd. Veel ouder dan 80 zie ik mij toch niet worden. Ik zie tussen nu en een jaar wel een serieuze correctie, invoertarieven moeten nog doorwerken op resultaten plus PE op bv S&P500 is gemiddeld hoog. Volledig uitstappen doe ik niet.
Amai, chapeauspaarfreakje schreef: ↑25 augustus 2025, 09:16 Klopt, ik ben 71 en ben er bijna dagelijks mee bezig.
Eén van mijn vele bezigheden als gepensioneerde dus![]()

In de ideale situatie zit u bij uw dood tegen de 0 aan.
Ik verwacht in het najaar (oktober 2025) al na de rate cut van J. Powell. 

- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken.
Het enige wat zeker is, is dat aandelen vandaag niet goedkoop zijn. Dat betekent echter niet dat er een crash staat aan te komen, enkel dat je geen 10% per jaar gemiddeld mag verwachten. In dergelijk scenario (geen crash maar lager dan historisch rendement) is het eigenlijk zinvol om exposure naar aandelen op te drijven.
Het enige wat zeker is, is dat aandelen vandaag niet goedkoop zijn. Dat betekent echter niet dat er een crash staat aan te komen, enkel dat je geen 10% per jaar gemiddeld mag verwachten. In dergelijk scenario (geen crash maar lager dan historisch rendement) is het eigenlijk zinvol om exposure naar aandelen op te drijven.
Daar mikken we op.
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet akkoord.MeneerParmentier schreef: ↑25 augustus 2025, 13:47 Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken.
Ik vind de Europese beurzen nog zeer fair gewaardeerd en vele aandelen ook historisch goedkoop. Velen vergeten dat je door inflatie sowieso LT-stijgende koersen krijgt.
De VS, dat is een ander verhaal.
Ja maar als het in de VS bliksemt zal het in Europa ook donderen. Misschien is dit binnen 10 jaar anders dankzij/door trump.