De garantiedekking voor spaargeld blijft ook na oktober dit
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
De garantiedekking voor spaargeld blijft ook na oktober dit
Dat meldde minister Bos van Financiën dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Re: De garantiedekking voor spaargeld blijft ook na oktober dit jaar honderduizend €
Dat was te verwachten, ook in België staat er geen einddatum op. Dat was eigenlijk al vrij zeker toen ze in Europa beslist hebben om vanaf 2011 die 100.000€ garantie algemeen in te voegen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: De garantiedekking voor spaargeld blijft ook na oktober dit jaar honderduizend €
Daar was ik op aan het wachten om iets meer bij CE te sparen.
Nu wou ik niet te veel op de termijnrekening van 2 jaar zetten omdat je nooit weet wat het vanaf oktober zou zijn.
Gelukkig heeft Rabobank in Nederland zijn slag niet thuisgehaald. Daar zijn ze een grootbank en waren ze aan het zeuren dat ze door de granatiedekking hogere interesten moesten geven omdat kleinere banken dat ook deden, en zij als solvabele bank moesten bijdragen voor deze dekking van die voornaamlijk hun concurrenten ten goede kwam
Nu wou ik niet te veel op de termijnrekening van 2 jaar zetten omdat je nooit weet wat het vanaf oktober zou zijn.
Gelukkig heeft Rabobank in Nederland zijn slag niet thuisgehaald. Daar zijn ze een grootbank en waren ze aan het zeuren dat ze door de granatiedekking hogere interesten moesten geven omdat kleinere banken dat ook deden, en zij als solvabele bank moesten bijdragen voor deze dekking van die voornaamlijk hun concurrenten ten goede kwam
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hoi,
@Vaganzza...waar haal je dit dat er geen einddatum is bepaald voor België? Ik meen gelezen te hebben dat dit KB (gepubliceerd dd. 17/11/2008 ) slechts voor één jaar geldig was. Als jij andere schriftelijke bronnen hebt die dit melden dan graag een voorbeeld
@bruce1... Ik heb zelf als CE klant navraag gedaan bij de mensen van de klantendienst en die hebben mij gezegd dat er op dit moment nog geen beslissing is gevallen omtrent het bedrag maar dat er half dit jaar een Europese vergadering zou zijn om deze regel ofwel te bestendigen ofwel terug te brengen naar 50.000 € per depositohouder voor waarschijnlijk de hele EG. Ik denk niet dat men zomaar al mag concluderen dat die 100.000 € garantie verworven is.
Verder voor de rest kan ik beamen dat ik ook afwacht om iets meer spaarcentjes te plaatsen bij CE totdat er een definitief plafond is vastgelegd. Voor de rest kloppen de clichés voor CE : oude ( veelal goedkopere ) postzegels op de brieven ; het duurt een aantal weken vooraleer de rekeningen zijn aangemaakt maar eens je online toegang hebt een zeer eenvoudig bankiersysteem én een nog steeds hoogste rente van allemaal. Laten we hopen dat dit blijft duren.
@Vaganzza...waar haal je dit dat er geen einddatum is bepaald voor België? Ik meen gelezen te hebben dat dit KB (gepubliceerd dd. 17/11/2008 ) slechts voor één jaar geldig was. Als jij andere schriftelijke bronnen hebt die dit melden dan graag een voorbeeld
@bruce1... Ik heb zelf als CE klant navraag gedaan bij de mensen van de klantendienst en die hebben mij gezegd dat er op dit moment nog geen beslissing is gevallen omtrent het bedrag maar dat er half dit jaar een Europese vergadering zou zijn om deze regel ofwel te bestendigen ofwel terug te brengen naar 50.000 € per depositohouder voor waarschijnlijk de hele EG. Ik denk niet dat men zomaar al mag concluderen dat die 100.000 € garantie verworven is.
Verder voor de rest kan ik beamen dat ik ook afwacht om iets meer spaarcentjes te plaatsen bij CE totdat er een definitief plafond is vastgelegd. Voor de rest kloppen de clichés voor CE : oude ( veelal goedkopere ) postzegels op de brieven ; het duurt een aantal weken vooraleer de rekeningen zijn aangemaakt maar eens je online toegang hebt een zeer eenvoudig bankiersysteem én een nog steeds hoogste rente van allemaal. Laten we hopen dat dit blijft duren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens de bron van Vaganzza (Z24) is het meegedeeld via de Nederlanders, maar als het op Europees niveau beslist is, geldt het dus ook voor België.
Maar die hebben het nu beslist te druk met het welles-nietes-spel over Fortis.
Maar die hebben het nu beslist te druk met het welles-nietes-spel over Fortis.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Een lid van Spaargids heeft gemaild naar het Belgische garantiefonds. Ik zal het morgen eens zoeken hier op het forum. Hopelijk vind ik het terug in een topic.Miss Moneypenny schreef: @Vaganzza...waar haal je dit dat er geen einddatum is bepaald voor België? Ik meen gelezen te hebben dat dit KB (gepubliceerd dd. 17/11/2008 ) slechts voor één jaar geldig was. Als jij andere schriftelijke bronnen hebt die dit melden dan graag een voorbeeld
vaganzza[at]spaargids[punt]be
antwoord op mijn vraag via mail van 11/2/09
Beste,
is er al iets definitiefs bekend over het depositogarantiestelsel na oktober 2009?
mvgr
antwoord:
Geachte,
Het KB van 14 november 2008 dat de bescherming op 100.000 € brengt, bevat geen limietdatum.
Dit KB werd ondertussen bij wet van 22/12/2008 bekrachtigd. Daarenboven voorziet een nieuwe Europese Richtlijn (in ontwerp) dat vanaf 2011 de depositobescherming 100.000 € zal moeten bedragen in alle lidstaten.
Met vriendelijke groeten,
Beschermingsfonds voor deposito’s en financiële instrumenten
Openbare instelling opgericht door de wet van 17 december 1998 (B.S. 31/12/98)
' 02 221 38 92 * protectionfund@nbb.be
Beste,
is er al iets definitiefs bekend over het depositogarantiestelsel na oktober 2009?
mvgr
antwoord:
Geachte,
Het KB van 14 november 2008 dat de bescherming op 100.000 € brengt, bevat geen limietdatum.
Dit KB werd ondertussen bij wet van 22/12/2008 bekrachtigd. Daarenboven voorziet een nieuwe Europese Richtlijn (in ontwerp) dat vanaf 2011 de depositobescherming 100.000 € zal moeten bedragen in alle lidstaten.
Met vriendelijke groeten,
Beschermingsfonds voor deposito’s en financiële instrumenten
Openbare instelling opgericht door de wet van 17 december 1998 (B.S. 31/12/98)
' 02 221 38 92 * protectionfund@nbb.be
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
@iemand,
als men dit jou heeft meegedeeld, zou dit goed nieuws betekenen voor eender welke bank en depositohouder in Europa. Laten we hopen dat dit bewaarheid wordt...
Een paar telefoontjes naar diverse banken, geeft toch nog steeds een eerder afwachtende houding van de mensen die je aan de telefoon krijgt. Ik krijg toch wel de indruk dat men de boot nog een beetje afhoudt omtrent een "officieel" standpunt..
Nu, het antwoord laat allesinds het beste verhopen !
als men dit jou heeft meegedeeld, zou dit goed nieuws betekenen voor eender welke bank en depositohouder in Europa. Laten we hopen dat dit bewaarheid wordt...
Een paar telefoontjes naar diverse banken, geeft toch nog steeds een eerder afwachtende houding van de mensen die je aan de telefoon krijgt. Ik krijg toch wel de indruk dat men de boot nog een beetje afhoudt omtrent een "officieel" standpunt..
Nu, het antwoord laat allesinds het beste verhopen !