De Grote Geldbarometer
TIP
Re: De Grote Geldbarometer
Hoe je het ook draait of keert, zijn resultaat 'zal zo slecht nog niet zijn'. Ze zullen wel wat foefelen in de marge en her en der een opsmukje geven aan de cijfers. Ik zie Paul Dhoore echt niet met grote sier op VTM komen zeggen dat zijn portefeuille 30% gezakt is hoor.
Hij zal het poëtisch verbloemen en zeggen 'We hebben geen winst, maar we hebben het beter gedaan dan het gemiddelde en we kloppen nog steeds de index. Dit geeft ons nu ook de kans om goedkoop aandelen bij te kopen'. Ik hoor het hem al denken!
Ja, hij sluit zijn jaar af op 14 december.karine schreef: ↑28 december 2018, 22:54 Dan doet Gert De Mesure beter met 1,5% winst.
http://www.gertdemesure.be/media/images ... 18_dec.pdf
Erna heeft beurs toch ook nog mooi gedaald.
En wij doen niet allen hetzelfde? Het geven van een favorietenlijstje is een leukigheid die weinig met echt beleggen te maken heeft. Hierbij gaat men voorbei aan portefeuillebeheer, spreiding in tijd enz. Kijk maar eens naar ons forum favorieten voor 2018. Blijft daar ook stil bij velen als het op de terugblik aankomt.Kevva schreef: ↑29 december 2018, 08:11Hoe je het ook draait of keert, zijn resultaat 'zal zo slecht nog niet zijn'. Ze zullen wel wat foefelen in de marge en her en der een opsmukje geven aan de cijfers. Ik zie Paul Dhoore echt niet met grote sier op VTM komen zeggen dat zijn portefeuille 30% gezakt is hoor.
Hij zal het poëtisch verbloemen en zeggen 'We hebben geen winst, maar we hebben het beter gedaan dan het gemiddelde en we kloppen nog steeds de index. Dit geeft ons nu ook de kans om goedkoop aandelen bij te kopen'. Ik hoor het hem al denken!
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De stelling van deze favorieten zijn dan ook idoot, je zou moeten beleggen begin het jaar, en dan verkopen eind het jaar. Wat zinvoller is, is bvb een watchlist hebben, met management / producten / services die je aanstaan, waarvan je wacht tot de valuaties/cijfers interessanter zijn. Ik zeg maar wat: wie staat er het beste voor om groene elektrische/waterstof trucks segment in te vullen, en hoe verloopt de evolutie daarvan?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In 2018 bleef er van zijn 10.000€ nog 8.777€ over.
Zijn 167€ dat hij in goud stak haalde het beste rendement.
De Grote Geldbarometer voor 2019.
Raar dat hij weer met 10.000€ begint, want die heeft hij niet meer na zijn 'succes' van 2018.
Zijn 167€ dat hij in goud stak haalde het beste rendement.
De Grote Geldbarometer voor 2019.
Raar dat hij weer met 10.000€ begint, want die heeft hij niet meer na zijn 'succes' van 2018.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Benieuwd welke aandelen het zullen worden.
Allicht Melexis, AB InBev, Umicore en ....
Allicht Melexis, AB InBev, Umicore en ....
Ik gok op:
Melexis, Recticel, KBC , AB Inbev en Bpost
Niet vergeten dat hij politiek correct moet zijn he ^^
Wat ik opvallend vind is zijn investering in grondstoffen: heb het niet op TV gezien, maar hoe wilt hij dat concreet doen?
Met ETF's en aandelen in mijnbouwers etc of echt rechtstreeks in grondstoffen?
Eerste is debiel want eigenlijk verhoogt hij gewoon zijn stuk aandelen, en het tweede, om dat op TV te zeggen aan de gemiddelde VTM-kijker...
Melexis, Recticel, KBC , AB Inbev en Bpost
Niet vergeten dat hij politiek correct moet zijn he ^^
Wat ik opvallend vind is zijn investering in grondstoffen: heb het niet op TV gezien, maar hoe wilt hij dat concreet doen?
Met ETF's en aandelen in mijnbouwers etc of echt rechtstreeks in grondstoffen?
Eerste is debiel want eigenlijk verhoogt hij gewoon zijn stuk aandelen, en het tweede, om dat op TV te zeggen aan de gemiddelde VTM-kijker...
hij heeft wel gezegd dat hij zich baseert op wat 6 banken doen
- banken zouden ook geen vastgoed promoten omdat ze er te weinig aan verdienen ( daarom zet hij er maar 50 euro op "in )
- banken zouden ook geen vastgoed promoten omdat ze er te weinig aan verdienen ( daarom zet hij er maar 50 euro op "in )
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan krijg ik zo'n flauw vermoeden dat hij ons gaat oplichten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
zo kan hij zicht altijd indekken door te het op die 6 banken te schuiven
"Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is."
hij heeft zelf ook een beleggingsblaadje waar hij waarschijnljik dik zijn kost mee verdiend
"Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is."
hij heeft zelf ook een beleggingsblaadje waar hij waarschijnljik dik zijn kost mee verdiend
D'Hoore denkt dus dat aandelen het goed gaan doen in 2019?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dacht hij vorig jaar ook...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Nogmaals, tot in den treuren toe eens herhalen: het gaat niet op een peroonlijk standpunt van D'hoore zelf maar om een best off van de 2019 lijstjes van de "Belgische banken."
D'hoore is hier eigenlijk maar enkel de nieuwslezer van dienst.
D'hoore is hier eigenlijk maar enkel de nieuwslezer van dienst.
Als ik D'Hoore zou zijn, dan zou ik nooit ingaan op zo'n aanbod van VTM om in naam van een paar banken ff promo te gaan voeren.
Hij verdient er waarschijnlijk 700 euro aan om daar eens 5 min. te kunnen praten? Maar hij weet ook dat hij jaar na jaar minder aanhang heeft.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het horen donderen in Keulen als ze de term 'obligatie' of 'hefboomproduct' horen, laat staan dat ze die bedrijven kennen. Die schrijven ze dan op een blaadje en dan maken ze overmorgen een afspraak bij de bank en pompen ze daar geld in.
Het zijn 'maar 5' aandelen en ze hebben €5000. Dus gaan ze dan ook eens €1000/aandeel gaan investeren en betalen ze een transactiekost van €15.
De bank wrijft rijkelijk in de handen.
Mémé of pépé die 60+ zijn, zijn zich van geen kwaad bewust en vertellen op het verjaardsfeestje van de kleindochter enthousiast over het feit dat Paul D'Hoore toch aangeraden heeft en Paul D'Hoore is echt een kenner! Als het dan fout afloopt en ze volgend jaar 20% lager staan, dan is het de schuld van den Paul en uiteraard komt hij volgend jaar met een ander lijstje op de proppen en mémé en pépé slaan in paniek want de aandelen dat ze gekocht hebben zitten niet meer in dat nieuwe lijstje en dus gaan ze verkopen met verlies!
Hij verdient er waarschijnlijk 700 euro aan om daar eens 5 min. te kunnen praten? Maar hij weet ook dat hij jaar na jaar minder aanhang heeft.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het horen donderen in Keulen als ze de term 'obligatie' of 'hefboomproduct' horen, laat staan dat ze die bedrijven kennen. Die schrijven ze dan op een blaadje en dan maken ze overmorgen een afspraak bij de bank en pompen ze daar geld in.
Het zijn 'maar 5' aandelen en ze hebben €5000. Dus gaan ze dan ook eens €1000/aandeel gaan investeren en betalen ze een transactiekost van €15.
De bank wrijft rijkelijk in de handen.
Mémé of pépé die 60+ zijn, zijn zich van geen kwaad bewust en vertellen op het verjaardsfeestje van de kleindochter enthousiast over het feit dat Paul D'Hoore toch aangeraden heeft en Paul D'Hoore is echt een kenner! Als het dan fout afloopt en ze volgend jaar 20% lager staan, dan is het de schuld van den Paul en uiteraard komt hij volgend jaar met een ander lijstje op de proppen en mémé en pépé slaan in paniek want de aandelen dat ze gekocht hebben zitten niet meer in dat nieuwe lijstje en dus gaan ze verkopen met verlies!
Ik vind veel kritiek hier onterecht.
Dat hij opnieuw met 10.000 start, ook al heeft hij dit niet meer is gewoon consequent. In de vorige jaren heeft ook zijn winst niet meegenomen naar het volgend jaar.
Die opmerking over vastgoed, en dat de banken daar geen geld aan verdienen vond ik super. Men moet altijd rekening houden met de bron van informatie.
Dat de topic bestaat vind ik ook heel goed. Veel te veel mensen zijn te onwetend. Hij zegt ook meermaals dat aandelen niet voor iedereen is. Mensen die staan op kapitaalbescherming mogen geen aandelen kopen.
Voor mensen die niet financieel geschoold zijn, legt hij toch alles eenvoudig uit
Hij durft ook zijn verlies toe te geven. Zei zelfs dat de Bel20 met 18% achteruit ging, maar dan zijn selectie nog harder daalde. Hij verbloemt zijn verlies dus niet. Uiteraard maakt hij de opmerking dat over de vier jaar, hij nog altijd winst heeft.
En vergeet ook niet dat hij niet kan bijsturen tijdens het jaar (soms een nadeel, soms ook een voordeel ?
)
Dat hij opnieuw met 10.000 start, ook al heeft hij dit niet meer is gewoon consequent. In de vorige jaren heeft ook zijn winst niet meegenomen naar het volgend jaar.
Die opmerking over vastgoed, en dat de banken daar geen geld aan verdienen vond ik super. Men moet altijd rekening houden met de bron van informatie.
Dat de topic bestaat vind ik ook heel goed. Veel te veel mensen zijn te onwetend. Hij zegt ook meermaals dat aandelen niet voor iedereen is. Mensen die staan op kapitaalbescherming mogen geen aandelen kopen.
Voor mensen die niet financieel geschoold zijn, legt hij toch alles eenvoudig uit
Hij durft ook zijn verlies toe te geven. Zei zelfs dat de Bel20 met 18% achteruit ging, maar dan zijn selectie nog harder daalde. Hij verbloemt zijn verlies dus niet. Uiteraard maakt hij de opmerking dat over de vier jaar, hij nog altijd winst heeft.
En vergeet ook niet dat hij niet kan bijsturen tijdens het jaar (soms een nadeel, soms ook een voordeel ?