De waarde in mijn woning gebruiken
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
De waarde in mijn woning gebruiken
Goedemiddag allen
Ik kocht recent een woning (279000€) waarvan ik zelf 10000€ heb betaald.
De andere 269000€ heb ik gefinancierd via een hypotheek op de woning.
Ik heb de woning laten schatten door een immokantoor, en de woning werd geschat op 320000€.
(Ik weet dat een schatting van een immokantoor niet voldoende is voor de bank).
Maar stel nu dat het inderdaad zoveel waard is, hoe kan ik verschil 51000€ gebruiken om een volgende investering te maken?
- Zou ik deze 51000€ als waarborg kunnen gebruiken om een woning te kopen in het buitenland?
- Welke opties zijn er nog?
Alvast bedankt voor de hulp
MVG Lau
Ik kocht recent een woning (279000€) waarvan ik zelf 10000€ heb betaald.
De andere 269000€ heb ik gefinancierd via een hypotheek op de woning.
Ik heb de woning laten schatten door een immokantoor, en de woning werd geschat op 320000€.
(Ik weet dat een schatting van een immokantoor niet voldoende is voor de bank).
Maar stel nu dat het inderdaad zoveel waard is, hoe kan ik verschil 51000€ gebruiken om een volgende investering te maken?
- Zou ik deze 51000€ als waarborg kunnen gebruiken om een woning te kopen in het buitenland?
- Welke opties zijn er nog?
Alvast bedankt voor de hulp
MVG Lau
Re: De waarde in mijn woning gebruiken
Niet in België maar in Nederland bestaat de overwaardehypotheek.
U voldoet wel niet aan de voorwaarden. Bovendien is die overwaarde risicovol kijk maar naar restschuld 5200.
U voldoet wel niet aan de voorwaarden. Bovendien is die overwaarde risicovol kijk maar naar restschuld 5200.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous19
Re: De waarde in mijn woning gebruiken
Je kan natuurlijk ook een heropname doen van je huidige lening, wat vaak gedaan wordt bij opbrengstpanden of voor verbouwingen nadat er al een groot deel kapitaal afgelost is.
Als je natuurlijk nog maar recent de lening bent aangegaan zal je nog niet veel kunnen wederopnemen. Kan je een wederopname doen voor meer dan je originele lening?
Als je natuurlijk nog maar recent de lening bent aangegaan zal je nog niet veel kunnen wederopnemen. Kan je een wederopname doen voor meer dan je originele lening?