Deblokkering MAESTRO buiten Europa : ING weigert
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Deblokkering MAESTRO buiten Europa : ING weigert
Begin april wou ik in functie van een reis naar Azië MAESTRO op mijn bankkaart laten deblokkeren.
Ik heb hierop ING, mijn bank sinds jaren, gecontacteerd met de vraag het nodige te doen. Ze hebben me echter laten weten dat dit in mijn geval niet kon : ik heb een VISA-kaart en de MAESTRO-deblokkering kan enkel maar voor mensen die over geen VISA-kaart beschikken.
Heeft iemand dergelijke ervaringen ?
Kan ING mij de deblokkering zomaar weigeren ?
Ik heb hierop ING, mijn bank sinds jaren, gecontacteerd met de vraag het nodige te doen. Ze hebben me echter laten weten dat dit in mijn geval niet kon : ik heb een VISA-kaart en de MAESTRO-deblokkering kan enkel maar voor mensen die over geen VISA-kaart beschikken.
Heeft iemand dergelijke ervaringen ?
Kan ING mij de deblokkering zomaar weigeren ?
-
webmaster
Re: Deblokkering MAESTRO buiten Europa : ING weigert
zijn er nog mensen die dit geweigerd gekregen hebben, bvb bij ing of bij andere banken?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neem eens contact op met ING hoofdkantoor. zal waarschijnlijk een miscommunicatie zijn vanuit het plaatselijk kantoor?
Gezien dit pas nog maar eens in het nieuws kwam , kan ik mij inbeelden dat dit niet echt de reclame is die de sector wenst...
succes!
Gezien dit pas nog maar eens in het nieuws kwam , kan ik mij inbeelden dat dit niet echt de reclame is die de sector wenst...
succes!
Allicht gebrekkige communicatie van het kantoor, maar is het niet eerder het feit dat het gewoon niet voordelig is om Maestro te gebruiken in het buitenland? Je VISA gebruiken om geld af te halen en te betalen zal normaal gezien goedkoper zijn in die landen, dan Maestro (ik vermoed dit op basis van eerdere ervaringen, ik heb de cijfers zelf niet recent opgezocht). De deblokkering is enkel in het leven geroepen voor mensen die geen kredietkaart hebben, en dan verplicht zouden zijn om een kredietkaart te nemen met de jaarlijkse kost die daaraan verbonden is. Aangezien jij die kost toch al aan je been hebt, willen ze de deblokkering voor jou liever niet doen. Dit omwille van risico op fraude, waarvoor zij zullen moeten opdraaien.
Toevoeging op mezelf:
Ik heb even de tarieven geraadpleegd. Aan die van ING kan ik niet zo heel goed uit, maar het lijkt erop dat geld afhalen met de ING Visa toch duurder zou zijn dan met Maestro. In dat geval is het inderdaad schandalig dat ze dit weigeren. Met de tarieven van KBC klopt het in elk geval wel wat ik zei: geld afhalen met kredietkaart is normaal gezien goedkoper. Dan heeft het natuurlijk ook weinig zin om te deblokkeren...
Ik heb even de tarieven geraadpleegd. Aan die van ING kan ik niet zo heel goed uit, maar het lijkt erop dat geld afhalen met de ING Visa toch duurder zou zijn dan met Maestro. In dat geval is het inderdaad schandalig dat ze dit weigeren. Met de tarieven van KBC klopt het in elk geval wel wat ik zei: geld afhalen met kredietkaart is normaal gezien goedkoper. Dan heeft het natuurlijk ook weinig zin om te deblokkeren...
Bij Argenta is deblokkering ook niet mogelijk.webmaster schreef:zijn er nog mensen die dit geweigerd gekregen hebben, bvb bij ing of bij andere banken?
+1 ; heb dit ook geweigerd gekregen twee maand geleden. Deblokkering niet mogelijk als je een VISA-/Mastercard hebt bij Argenta.Tope schreef:Bij Argenta is deblokkering ook niet mogelijk.webmaster schreef:zijn er nog mensen die dit geweigerd gekregen hebben, bvb bij ing of bij andere banken?
Heb eind januari 2011 gevraagd naar deblokkering van de Argenta Maestro van mijn zoon die langdurig op reis is.
Ik had helemaal niet de indruk dat het feit dat hij ook een Argenta MC bij had dé reden was om de deblokkering te weigeren, zenne.
Geen deblokkering bij Argenta, tout court.
Ik had helemaal niet de indruk dat het feit dat hij ook een Argenta MC bij had dé reden was om de deblokkering te weigeren, zenne.
Geen deblokkering bij Argenta, tout court.
Wel dit kost ze dan toch al zeker één klant ten voordele van DBTope schreef:Geen deblokkering bij Argenta, tout court.
Ik moet dit toch nuanceren. Ik kon mijn debetkaart niet deblokkeren, maar mijn vrienden (die ook bij Argenta zijn) hebben dit voor dezelfde reis zonder problemen kunnen doen (wel andere kantoorhouder; ik zit in brussel, zij in antwerpen).