deel kapitaal afbetalen en omzetten langetermijnsparen ?
TIP
deel kapitaal afbetalen en omzetten langetermijnsparen ?
goeiedag,
ik weet niet of ik dit bericht hier moest zetten of bij sparen/beleggen. Sorry indien fout.
Situatie is de volgende : door een gelukkig toeval heb ik plots een grote som spaargeld. Ik heb echter totaal geen interesse in beleggen en heb daar geen vertrouwen in. Veel spaargeld op de bank vind ik echter ook niet goed.
Dus had ik het idee een groot deel van mijn hypotheek af te betalen met dat spaargeld (brengt toch niks op, en ermee beleggen wil ik al helemaal niet). En indien mijn fiscale aftrek niet meer voldoende is, dan vul ik dat wel aan met Langetermijnsparen. Zo moet ik me geen zorgen meer maken om dat spaargeld.
Goed of fout idee ?
ik weet niet of ik dit bericht hier moest zetten of bij sparen/beleggen. Sorry indien fout.
Situatie is de volgende : door een gelukkig toeval heb ik plots een grote som spaargeld. Ik heb echter totaal geen interesse in beleggen en heb daar geen vertrouwen in. Veel spaargeld op de bank vind ik echter ook niet goed.
Dus had ik het idee een groot deel van mijn hypotheek af te betalen met dat spaargeld (brengt toch niks op, en ermee beleggen wil ik al helemaal niet). En indien mijn fiscale aftrek niet meer voldoende is, dan vul ik dat wel aan met Langetermijnsparen. Zo moet ik me geen zorgen meer maken om dat spaargeld.
Goed of fout idee ?
Re: deel kapitaal afbetalen en omzetten langetermijnsparen ?
Aangezien je niet wil gaan beleggen, lijkt me dat inderdaad een goed idee. Al is langetermijnsparen toch evengoed een belegging?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mij lijkt het een zeer goed idee. Wij hebben dat ook gedaan in 2001. Je krijgt het goede gevoel dat je niet meer moet afbetalen. Je totale fiscaal voordeel wordt wel kleiner wellicht, omdat de som voor langetermijnsparen beperkt is.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
dankjewel voor de reacties. Ik had er ook een goed gevoel bij om te doen. De bank had natuurlijk al voorgesteld om beleggingen te doen maar daar heb ik geen zin in ( plus dan nog de kans er verlies op te doen). Het voorstel om deel van de hypotheek af te lossen hebben ze natuurlijk niet gedaan. Het enige wat ik zou durven is beleggen in goud maar dat raadden ze af omdat het al zo hoog staat