Deel portefeuille overbrengen naar Deutsche Bank
TIP
Deel portefeuille overbrengen naar Deutsche Bank
Ik ben van plan om mijn mixfondsen te transfereren van MeDirect naar Deutsche bank daar het TIS-probleem bij MeDirect maar niet opgelost raakt. Wat zijn jullie bevindingen over Deutsche Bank?
Re: Deel portefeuille overbrengen naar Deutsche Bank
Tis is een probleem bij Me dat klopt.
Wanneer is het een probleem bij verkopen.
Nu op eenvoudige vraag past Me dit aan bij verkoop naar Tis.
Dus voor u een verkoop order geeft , contacteert u Me en vraagt om dit op te lossen.
Een grootbank heeft natuurlijk dit probleem niet , der lopen er genoeg rond die hun tijd moeten zien rond te krijgen.
Dus niets vermoedende iets aanpraten t.v.v van hunne bonus.
Of het overbrengen naar Db echt aangewezen is

Ja veel beloven doet de zotten in vreugde leven.
Hopelijk bent u voor de rest van uw financien even kritisch als voor Tis.

Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tevreden over DB. Enkele fondsen overgebracht en 2 % premie + kosten snel betaald.
Om de x aantal jaren personeelswissel, soms heel tevreden, soms matig.
Al klant bij Deutsche Bank voor mijn beleggingen van toen ze nog anders noemden.
Correcte prijzen. Geen klagen ivm de services die ze leveren.
Dividenden altijd op tijd en korrekt betaald.
Bij verkoop de korrekte prijs en de korrekte belastingen.
Voor de cash van mijn noodfonds geven ze nog altijd het hoogste rente.
Zoals bij elke nichebank moet je niet verwachten dat je er alles kan vinden wat een grootbank aanbiedt.
En inderdaad je kan een kontaktpersoon krijgen indiend je het wil, je kan elektronisch of via het contactcenter gaan.
Correcte prijzen. Geen klagen ivm de services die ze leveren.
Dividenden altijd op tijd en korrekt betaald.
Bij verkoop de korrekte prijs en de korrekte belastingen.
Voor de cash van mijn noodfonds geven ze nog altijd het hoogste rente.
Zoals bij elke nichebank moet je niet verwachten dat je er alles kan vinden wat een grootbank aanbiedt.
En inderdaad je kan een kontaktpersoon krijgen indiend je het wil, je kan elektronisch of via het contactcenter gaan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
@platin ik lees toch hier en daar dat MeDirect de TIS-methode niet kan toepassen, zelfs als je het specifiek vraagt daar hun data-provider de TIS gegevens niet kan aanleveren. Ik heb zelf reeds verschillende malen aan MeDirect gevraagd wanneer ze het wel zouden kunnen maar heb nooit een datum of termijn gekregen.
Ik ben ook zeer tevreden bij DB. Een grootbank voor de prijs van een niche-bank.
Een behoorlijke service voor een redelijke prijs, dus wat wil je nog meer?
Zeker interessant voor de fondsenbeleggers.
Een behoorlijke service voor een redelijke prijs, dus wat wil je nog meer?
Zeker interessant voor de fondsenbeleggers.
Men is er mee bezig en probleem van Tis stelt zich pas bij verkoop.eddyl schreef: ↑24 mei 2018, 20:48 @platin ik lees toch hier en daar dat MeDirect de TIS-methode niet kan toepassen, zelfs als je het specifiek vraagt daar hun data-provider de TIS gegevens niet kan aanleveren. Ik heb zelf reeds verschillende malen aan MeDirect gevraagd wanneer ze het wel zouden kunnen maar heb nooit een datum of termijn gekregen.
Nu zolang bestaat Me direct nog niet.
En vermits beleggen voor de lange termijn is.
Is op moment van verkoop het nog steeds niet in orde , overbrengen kan dan ook nog.
De kosten baten analyse bij verkoop moet men dan maken.
Dan nog over welke sommen gaat het , maakt wel een verschil. 5000 € 10.000 OF 100.000 €
Estate Guru believer.
Klopt dat het enkel belangrijk is bij de verkoop maar soms moet men ook de kneusjes van fondsen verkopen en dan doet het niet gebruik van de TIS-methode wel extra pijn. In de meeste gevallen spreken we dan toch over een extra 1 à 3% extra verlies.
MeDirect bestaat effectief nog niet zolang maar de vragen naar hun toe over de toepassing van de TIS-methode gaan wel al meer dan een jaar terug. Indien ze er een effectieve termijn konden opplakken dan kan je overwegen om al dan niet zolang te wachten met de verkoop.
MeDirect bestaat effectief nog niet zolang maar de vragen naar hun toe over de toepassing van de TIS-methode gaan wel al meer dan een jaar terug. Indien ze er een effectieve termijn konden opplakken dan kan je overwegen om al dan niet zolang te wachten met de verkoop.