Defensief consumentenaandeel gezocht
TIP
Defensief consumentenaandeel gezocht
Ik heb mijn portefeuille eens geanalyseerd en na het verwijderen van de consumer staples ETF, is dit een beetje een manco in mijn account.
Ik ben daarom op zoek naar een defensief consumentenaandeel, dat toch goedkoop noteert. Genre Lotus, maar dan aan een prijs van €700 ipv €1700 nu. Koekskens, drankskens, wijn, bier, huishoudproducten, blikvoeding,... Zelfs tabak mag.
Ik heb de indruk dat de hele sector zeer duur staat en dat was ook de reden om mijn tracker weg te doen.
Wat is goedkoop? Daar valt over te redeneren. Lage K/VKS, lage K/B, verborgen assets,...
Alvast bedankt voor de suggesties.
Ik ben daarom op zoek naar een defensief consumentenaandeel, dat toch goedkoop noteert. Genre Lotus, maar dan aan een prijs van €700 ipv €1700 nu. Koekskens, drankskens, wijn, bier, huishoudproducten, blikvoeding,... Zelfs tabak mag.
Ik heb de indruk dat de hele sector zeer duur staat en dat was ook de reden om mijn tracker weg te doen.
Wat is goedkoop? Daar valt over te redeneren. Lage K/VKS, lage K/B, verborgen assets,...
Alvast bedankt voor de suggesties.
Re: Defensief consumentenaandeel gezocht
Ik vermoed dat je zult moeten wachten op de volgende crash. Deze aandelen staan inderdaad duur tot zeer duur genoteerd.
Als iemand een tip heeft , hou ik mij ook aanbevolen.
Ik kijk zelf naar RB Group. Misschien komen daar instapmogelijkheden bij een eventuele Brexit?
Als iemand een tip heeft , hou ik mij ook aanbevolen.
Ik kijk zelf naar RB Group. Misschien komen daar instapmogelijkheden bij een eventuele Brexit?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben al op Lassonde in Canada gestuit, maar ik neem aan dat de lot size voor dit aandeel 100 is en aan 187 CAD per aandeel, is dat toch een beetje teveel van het goede...
heb al goede dingen gelezen en gehoord van Danone (Euronext Parijs)
maar heb hier nog geen cijfers of berekeningen van gezien
Telenor.
Overheid heeft nog de meerderheid, maar zal haar belang afbouwen (M&A?). Voor ongeveer 50/50 actief in Europese mature markten (vooral Noorwegen en Zweden) & Aziatische groeilanden (India, Maleisië, Thailand,...). Gezonde balans. vks-rendement 7,2 (5Y) à 8% (2015) of prijs/vks 12,5 (2015) à 14 (5Y).
Overheid heeft nog de meerderheid, maar zal haar belang afbouwen (M&A?). Voor ongeveer 50/50 actief in Europese mature markten (vooral Noorwegen en Zweden) & Aziatische groeilanden (India, Maleisië, Thailand,...). Gezonde balans. vks-rendement 7,2 (5Y) à 8% (2015) of prijs/vks 12,5 (2015) à 14 (5Y).
Diageo
margekoning, superdefensief, qua historische P/E P/S P/FCF momenteel "goedkoop", dividend (ook in aandelen mogelijk), potentieel toekomstig target van AB Inbev
margekoning, superdefensief, qua historische P/E P/S P/FCF momenteel "goedkoop", dividend (ook in aandelen mogelijk), potentieel toekomstig target van AB Inbev
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Carlsberg : blijkbaar een achtergebleven, daardoor minder hoog gewaardeerde bierbrouwer.
Dat staat momenteel toch wel duur. K/W van 30, zonder echte vooruitzichten op groei. Boekwaarde negatief. K/VKS 28. Toch bedankt voor de tip.Boogje schreef:heb al goede dingen gelezen en gehoord van Danone (Euronext Parijs)
Lijkt mij een prima bedrijf te zijn op het eerste zicht. Is slechts lichtjes ondergewaardeerd in mijn ogen (150-134NOK). Maar de telecom is nu iets dat ik even niet in portefeuille wil.jens_dev schreef:Telenor.
Anders prima tip.
Marge is idd lekker, K/W historisch tussen 12 en 27, momenteel 19. K/VKS momenteel 25, wat echt wel te hoog is, heeft de voorbije 10 jaar nog op 13 gestaan.reteiP schreef:Diageo
De prijs zou nog mogen halveren. Inderdaad mooi dividend. Dank u voor de tip.
Is inderdaad eentje met een relatief lage K/VKS, net geen 16. Maar de omzet stagneert. Dan heb ik ze liever toch wat goedkoper, als er geen vooruitzicht is op groei. Marge is relatief laag, dus bij een turnaround kan de VKS snel stijgen.. Nog even afwachten dus.dreamy schreef:Carlsberg : blijkbaar een achtergebleven, daardoor minder hoog gewaardeerde bierbrouwer.
Bedankt voor de tip.
Ik zie net dat RB Group en Unilever vandaag op de beurs in Londen gestegen zijn.
Defensief: ja!!!
Koopkans: nee!!!
Dat valt mij vandaag ook op, bij de beursopening was er een shock maar intussen staan verscheidene aandelen in London zoals Unilever, Diageo, RB, GSK, ... terug in het groen. De pond staat wel een beetje lager maar veel verschil is er niet in vergelijking met eerder deze maand.dreamy schreef:Ik zie net dat RB Group en Unilever vandaag op de beurs in Londen gestegen zijn.
Je hebt wel nog 6% korting door de gedaalde pond.ThomasDM schreef:Dat valt mij vandaag ook op, bij de beursopening was er een shock maar intussen staan verscheidene aandelen in London zoals Unilever, Diageo, RB, GSK, ... terug in het groen. De pond staat wel een beetje lager maar veel verschil is er niet in vergelijking met eerder deze maand.dreamy schreef:Ik zie net dat RB Group en Unilever vandaag op de beurs in Londen gestegen zijn.
Veel van deze aandelen doen vooral export dus zij zijn weinig beïnvloedt door het resultaat, en dan uiteindelijk in positieve zin.
Bij de crash van de Zwitserse frank gingen heel veel bedrijven daar recht evenredig omhoog.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Dat bedoel ik dus, het hangt af van het vergelijkingspunt. In het geval van Diageo, stond 10 dagen geleden aan £17.50 toen exit de overhand kreeg vlak voor Jo Cox, wat toen ongeveer 22EUR was. Vandaag staat het £18.44 (22.86EUR) dus eigenlijk zelfs duurder dan toen. RB staat in eurotermen nu ook ietsje duurder dan toen.reteiP schreef:Je hebt wel nog 6% korting door de gedaalde pond.ThomasDM schreef: Dat valt mij vandaag ook op, bij de beursopening was er een shock maar intussen staan verscheidene aandelen in London zoals Unilever, Diageo, RB, GSK, ... terug in het groen. De pond staat wel een beetje lager maar veel verschil is er niet in vergelijking met eerder deze maand.
Veel van deze aandelen doen vooral export dus zij zijn weinig beïnvloedt door het resultaat, en dan uiteindelijk in positieve zin.
Bij de crash van de Zwitserse frank gingen heel veel bedrijven daar recht evenredig omhoog.