Definitie van vers geld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Definitie van vers geld
AXA heeft onlangs de rente verhoogd op hun Spaarplus maar deze telt alleen maar voor vers geld.
Als ik nu mijn geld bij AXA versluis naar een andere bank en het vervolgens weer naar AXA versluis, heb ik dan ook recht op de verhoogde rente ?
Als ik nu mijn geld bij AXA versluis naar een andere bank en het vervolgens weer naar AXA versluis, heb ik dan ook recht op de verhoogde rente ?
Re: Definitie van vers geld
In principe wel.Maar als de kantoorhouder een principieel man/vrouw is kan hij U onderbrengen in de categorie "bankshopper".En kom je er niet meer binnen.Tenzij je er nog andere producten lopen hebt.In dat geval behoord een interne "aanpassing" ook tot de mogelijkheden.Een familielid van mij is ooit zo van een kale reis terug gekomen bij Citibank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit is toch gewoon niet eerlijk...
Trouwens, had Reynders indertijd niet gezegd dat de banken geen onderscheid meer mochten maken tussen vers en oud geld omtrent de rente-berekening ?
Trouwens, had Reynders indertijd niet gezegd dat de banken geen onderscheid meer mochten maken tussen vers en oud geld omtrent de rente-berekening ?
Nee, toch niet. Bij Axa zijn ze ook niet achterlijk. Daarom staat in hun informatiedocument bij deze actie:Davy V schreef:In principe wel.
"Definitie van vers geld:
Vers geld is een geldstorting die niet rechtstreeks of onrechtstreeks afkomstig is van een overschrijving van fondsen die al vóór 5 april 2012 ingeschreven waren op een rekening bij AXA Bank en waarvan de persoon die de spaarplus rekening wenst te openen, of één van de leden van zijn gezin, de houder is.
Men gaat ervan uit dat de rekening niet met vers geld gevoed is wanneer tijdens de actieperiode één of meer opvragingen gebeurd zijn op andere rekeningen van het gezin bij AXA Bank. De houder van de spaarplus rekening kan met alle middelen aantonen dat er geen verband bestaat tussen deze opvragingen en de voor of na de opvragingen uitgevoerde stortingen op zijn spaarplus rekening, en dat dus aan de voorwaarde van vers geld voldaan is."
@Yaris
Dat bedoelde ik ook naar de verwijzing "bankshopper".Ze dekken zich (terecht) op voorhand in.Weliswaar in kleine lettertjes.
Daarom kan een open gesprek met de kantoorhouder soms wel vruchten afwerpen ipv omwegen te zoeken.
Dat bedoelde ik ook naar de verwijzing "bankshopper".Ze dekken zich (terecht) op voorhand in.Weliswaar in kleine lettertjes.

Daarom kan een open gesprek met de kantoorhouder soms wel vruchten afwerpen ipv omwegen te zoeken.
meeste banken gaan dit zeker niet als vers geld beschouwen. Vers geld wordt enkel gezien als geld dat uw totaalbedrag doet verhogen, bv. er staat 5000 euro op je rekening en je stort 1000 euro bij => 1000 euro is vers geld.jozef schreef:AXA heeft onlangs de rente verhoogd op hun Spaarplus maar deze telt alleen maar voor vers geld.
Maar staat er 5000 euro in totaal op je rekeningen, je haalt er 5000 euro af om een paar dagen er terug op te storten => geen vermeerdering van je vorige spaarbedrag... en ja, het is niet eerlijk.
Banken die enkel acties voor vers geld uitbrengen laat ik dan ook sowieso links liggen.
Mijn kantoorhouder maakt daar al niet teveel problemen van
ergens vind ik het ook crap: wat willen ze?
Klanten tevreden houden of klanten wegjagen
iedereen gelijk voor de wet
ik zou het niet pikken
ergens vind ik het ook crap: wat willen ze?
Klanten tevreden houden of klanten wegjagen
iedereen gelijk voor de wet
ik zou het niet pikken
Het is opvallend, dat de laatste jaren vele banken "nieuwe spaarrekeningen "creeren" en systematisch de rente op "oudere"rekeningen doen dalen. Marketing is één zaak, maar klanten behouden is een andere.
Op tijd en stond de stand van zaken bijhouden !!! Mijn ervaring is ,dat ze niet graag 100000€ zien verdwijnen,als je vraagt om een overboeking te doen naar een meer "rendabeler spaarrekening".
Op tijd en stond de stand van zaken bijhouden !!! Mijn ervaring is ,dat ze niet graag 100000€ zien verdwijnen,als je vraagt om een overboeking te doen naar een meer "rendabeler spaarrekening".