DEGIRO aandelen kopen?
TIP
DEGIRO aandelen kopen?
Hallo.
Mijn oog is gevallen op DEGIRO wegens hun enorm goedkope tarieven. Nu is dit een buitenlandse broker met waarschijnlijk er aan gekoppeld een buitenlandse rekening. Hoe moet ik dan exact aangeven aan de fiscus?
Wil dit dan ook zeggen dat hij de verkoop - als ik winst heb - ik belastingen betaal in NL en daarna nog eens in BE?
Iemand hier ervaring mee of beter wegblijven van buitenlandse rekeningen en brokers?
Mijn oog is gevallen op DEGIRO wegens hun enorm goedkope tarieven. Nu is dit een buitenlandse broker met waarschijnlijk er aan gekoppeld een buitenlandse rekening. Hoe moet ik dan exact aangeven aan de fiscus?
Wil dit dan ook zeggen dat hij de verkoop - als ik winst heb - ik belastingen betaal in NL en daarna nog eens in BE?
Iemand hier ervaring mee of beter wegblijven van buitenlandse rekeningen en brokers?
Re: DEGIRO aandelen kopen?
- Buitenlandse rekening aangeven.Nenzurax schreef: ↑18 januari 2021, 09:55 Hallo.
- Belastingen van België zijn van toepassing, wordt automatisch gedaan door DeGiro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Roerende voorheffing van buitenlandse dividenden is wel nog aan te geven. Degiro houdt enkel de buitenlandse bronheffing af. De 30% Belgische roerende voorheffing ben je zelf verantwoordelijk voor.
Zoals bovenstaande postal aangaf, per default, houdt degiro de TOB af, maar je kan ervoor kiezen om die zelf aan te geven.
Houdt ook rekening met een aansluitkost van 2,5€ per jaar per exchange (behalve Euronext Amsterdam EN en Brussel)
Zoals bovenstaande postal aangaf, per default, houdt degiro de TOB af, maar je kan ervoor kiezen om die zelf aan te geven.
Houdt ook rekening met een aansluitkost van 2,5€ per jaar per exchange (behalve Euronext Amsterdam EN en Brussel)
Ik lees veel verwarrende dingen online over een belasting op aan- en verkoop van aandelen. Ikzelf wil ook graag via Degiro aandelen kopen op de Amerikaanse beurs. Als ik kijk naar het tarief van Degiro zie ik als kost 0,5 EUR + 0,004 EUR per aantal aandelen. Zoals hier en op zoveel andere plaatsen lees ik dat Degiro alle beurstaksen zal inhouden... Maar dan vind ik ook het volgende op het internet:
"Als inwoner van België ben je verplicht om belasting te betalen op iedere transactie van een Belgisch of Buitenlands aandeel. Dit wordt ook wel taks op de beursverrichtingen ’(TOB) of Belgian Stock Exchange tax genoemd. Deze belasting wordt berekend met een percentage over de totale prijs van de uitgevoerde orders. Voor aandelen is het percentage 0,35% en voor ETFs is dit percentage 0,12%. De maximale belasting per transactie is €1600,-"
Dit kan dus niet mee ingerekend zitten in die 0,5 EUR + 0,004 EUR. Anderzijds lees ik dan weer dat het aan-en verkopen van aandelen niet belastbaar is via de personenbelasting... Begrijp ik het dan goed dat als zou gaan daytraden op Degiro dat ik die 0,5 EUR + 0,004 EUR per aandeel + 0,35% in totaal moet betalen bij aankopen van aandelen? Wordt die 0,35% ook door Degiro afgehouden?
"Als inwoner van België ben je verplicht om belasting te betalen op iedere transactie van een Belgisch of Buitenlands aandeel. Dit wordt ook wel taks op de beursverrichtingen ’(TOB) of Belgian Stock Exchange tax genoemd. Deze belasting wordt berekend met een percentage over de totale prijs van de uitgevoerde orders. Voor aandelen is het percentage 0,35% en voor ETFs is dit percentage 0,12%. De maximale belasting per transactie is €1600,-"
Dit kan dus niet mee ingerekend zitten in die 0,5 EUR + 0,004 EUR. Anderzijds lees ik dan weer dat het aan-en verkopen van aandelen niet belastbaar is via de personenbelasting... Begrijp ik het dan goed dat als zou gaan daytraden op Degiro dat ik die 0,5 EUR + 0,004 EUR per aandeel + 0,35% in totaal moet betalen bij aankopen van aandelen? Wordt die 0,35% ook door Degiro afgehouden?
Taksen worden apart aangerekend omdat bij ieder land verschillend is. Dat zijn de kosten die je betaalt aan degiro.Bart755 schreef: ↑31 januari 2021, 22:53 Ik lees veel verwarrende dingen online over een belasting op aan- en verkoop van aandelen. Ikzelf wil ook graag via Degiro aandelen kopen op de Amerikaanse beurs. Als ik kijk naar het tarief van Degiro zie ik als kost 0,5 EUR + 0,004 EUR per aantal aandelen. Zoals hier en op zoveel andere plaatsen lees ik dat Degiro alle beurstaksen zal inhouden... Maar dan vind ik ook het volgende op het internet:
Geef eens een duidelijk antwoord zeg !
Ja als u dat wenst houd De giro ook deze 0,35% tax af
Ja als u dat wenst houd De giro ook deze 0,35% tax af
Degiro houdt zijn brokerkosten standaard af.
Indien gewenst kan je als Belg aangeven dat ze ook de TOB moeten afhouden.
Bij dividenden houden ze enkel de bron RV af, voor buitenlandse aandelen met dividend en bronheffing ga je de belgische RV zelf moeten aangeven.
Buitenlandse bankrekeningnummers moet je aangeven bij het CAP. Dat worden er bij Degiro normaal 2.
Indien gewenst kan je als Belg aangeven dat ze ook de TOB moeten afhouden.
Bij dividenden houden ze enkel de bron RV af, voor buitenlandse aandelen met dividend en bronheffing ga je de belgische RV zelf moeten aangeven.
Buitenlandse bankrekeningnummers moet je aangeven bij het CAP. Dat worden er bij Degiro normaal 2.