Degiro anno 2019
TIP
Degiro anno 2019
Hier is hij dan; de zoveelste topic over Degiro.
Na het forum meermaals te doorzoeken, moest ik helaas constateren dat er veel vragen onbeantwoord bleven.
Bovendien bleek dat veel klachten ten aanzien van Degiro anno 2019 niet meer van toepassing zijn.
Dus bij deze ... mijn excuses.
Als startende belegger ben ik bij Bolero terechtgekomen o.w.v. het solide platform en bijhorende ondersteuning.
Naarmate ik gaandeweg echter meer op kosten ben beginnen focussen, bekruipt mij de neiging over te stappen naar Degiro.
Zijn er concrete zaken waar rekening mee gehouden dient te worden in geval van een overstap?
(qua fiscaliteit / gebruik / features / ondersteuning / transfer / noem maar op ...)
Alvast bedankt!
Na het forum meermaals te doorzoeken, moest ik helaas constateren dat er veel vragen onbeantwoord bleven.
Bovendien bleek dat veel klachten ten aanzien van Degiro anno 2019 niet meer van toepassing zijn.
Dus bij deze ... mijn excuses.
Als startende belegger ben ik bij Bolero terechtgekomen o.w.v. het solide platform en bijhorende ondersteuning.
Naarmate ik gaandeweg echter meer op kosten ben beginnen focussen, bekruipt mij de neiging over te stappen naar Degiro.
Zijn er concrete zaken waar rekening mee gehouden dient te worden in geval van een overstap?
(qua fiscaliteit / gebruik / features / ondersteuning / transfer / noem maar op ...)
Alvast bedankt!
-
martensAlouis
- Jr. Member

- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03 sep 2019
Re: Degiro anno 2019
Degiro is een broker voor mensen die goed geinformeerd zijn, je kan daar haast niets vragen of informatie vinden. dAarom zijn ze ook zo goedkoop. Dus als je openingstopic al begint met een hoop vragen te stellen, ben je niet geschikt om daar klant te worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Degiro anno 2019
En Lucid, weet je nu genoeg na dat behulpzaam antwoord van martensAlouis?
-
martensAlouis
- Jr. Member

- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03 sep 2019
Re: Degiro anno 2019
Blijkbaar is hier niémand zo hulpvaardig dan ik. Wees blij met mijn wijze raadt.
Re: Degiro anno 2019
martensAlouis schreef: ↑15 september 2019, 19:00 Blijkbaar is hier niémand zo hulpvaardig dan ik. Wees blij met mijn wijze raadt.
de handtekening van de drol ontbreekt dus niet
Re: Degiro anno 2019
Ben al sinds 2015 klant bij de Giro en nooit geen slechte ervaringen gehad . Klantendienst antwoord meestal de zelfde dag nog en de kosten zijn veel lager dan bolero of ander platforms de enige die in de buurt komt qua kosten is Mexem maar is toch nog duurder .
Informatie is inderdaad schaars maar als je bij een broker belegd zonder zelfstandig u eigen data te kunnen gebruiken ben je inderdaad verkeerd bezig . Ik haal mijn informatie dan ook elders en vertrouw niet op adviezen die verstrekt werden door deze die het hele systeem bijna lieten instorten .
De aangifte van de ontvangen dividenden en coupons dien je te doen in je belastingaangifte daarvoor kun je ongeveer rond april een overzicht downloaden die alle nodige gegevens bevat . De beurstaks kun je zelf kiezen ofwel handelen zij het voor je af ofwel dien je zelf de de nodige aangiftes te doen . Hiervoor kun je elke maand een rapport downloaden . Kan je het in elk geval aanraden
Informatie is inderdaad schaars maar als je bij een broker belegd zonder zelfstandig u eigen data te kunnen gebruiken ben je inderdaad verkeerd bezig . Ik haal mijn informatie dan ook elders en vertrouw niet op adviezen die verstrekt werden door deze die het hele systeem bijna lieten instorten .
De aangifte van de ontvangen dividenden en coupons dien je te doen in je belastingaangifte daarvoor kun je ongeveer rond april een overzicht downloaden die alle nodige gegevens bevat . De beurstaks kun je zelf kiezen ofwel handelen zij het voor je af ofwel dien je zelf de de nodige aangiftes te doen . Hiervoor kun je elke maand een rapport downloaden . Kan je het in elk geval aanraden
-
martensAlouis
- Jr. Member

- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03 sep 2019
Re: Degiro anno 2019
Bij degiro heb je het voordeel(tje) dat de transactiekosten lager zijn. maar die enkele euro's winst wegen niet op tegen de negatieve zaken : weinig of geen info over dividenden enz, buitenlandse rekening aangeven, en de zeer trage reactie van de klantendienst als er eens een probleem is. Zo 'vergaten' ze eens mijn dividend uit te keren, en als ik het zélf niet gezien had, had geen haan erom gekraaid.
Het enige serieuze voordeel is hun aanbod gratis trackers. Ook voor kleine bedragen kan je zo gratis beleggen in etf's.
Maar ben je een echte leek, zou ik er wegblijven.
Het enige serieuze voordeel is hun aanbod gratis trackers. Ook voor kleine bedragen kan je zo gratis beleggen in etf's.
Maar ben je een echte leek, zou ik er wegblijven.
Re: Degiro anno 2019
als uw succes en opbrengst echt gaat afhangen van uw online broker dan zou ik nog zeggen zoek het uit.
maar voor die paar euro's ga ik niet bij Degiro, om daarna in de shit te zitten voor waarschijnlijk veel meer geld.
zit zelf bij Binck en ben daar zeer tevreden over
maar voor die paar euro's ga ik niet bij Degiro, om daarna in de shit te zitten voor waarschijnlijk veel meer geld.
zit zelf bij Binck en ben daar zeer tevreden over
Re: Degiro anno 2019
Waarom zou je 'in de shit zitten'?
Re: Degiro anno 2019
Ik blijf toch weg bij Degiro. Zolang er geen crisis is lijkt er geen probleem te zijn maar als er terug een financiële crisis komt...dan zit ik liever toch niet bij Degiro.

martensAlouis schreef: ↑16 september 2019, 09:11 Zo 'vergaten' ze eens mijn dividend uit te keren, en als ik het zélf niet gezien had, had geen haan erom gekraaid.
Zelfde persoon?
Re: Degiro anno 2019
Denfi schreef: ↑16 september 2019, 14:36 Ik blijf toch weg bij Degiro. Zolang er geen crisis is lijkt er geen probleem te zijn maar als er terug een financiële crisis komt...dan zit ik liever toch niet bij Degiro.
martensAlouis schreef: ↑16 september 2019, 09:11 Zo 'vergaten' ze eens mijn dividend uit te keren, en als ik het zélf niet gezien had, had geen haan erom gekraaid.Zelfde persoon?![]()
oeps foutje
maar Martens = Jan van Gent
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Degiro anno 2019
Straks komen we hier tot constatatie dat dit forum geen 38000 leden heeft maar slechts een handvol met elk een paar duizend nep-accounts om te trollen.

Mocht blijken dat destijds bij de verkoop van het forum de wipmaster meer dan één account had kan die misschien nog de doos in draaien wegens bedrieglijke fraude.
Mocht blijken dat destijds bij de verkoop van het forum de wipmaster meer dan één account had kan die misschien nog de doos in draaien wegens bedrieglijke fraude.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

