DeGiro rekening geopent 03/2018 - nog altijd niet aangegeven. Consequencies?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
DeGiro rekening geopent 03/2018 - nog altijd niet aangegeven. Consequencies?
In maart 2018 opende ik een rekening bij DeGiro. Vandaag ging ik op zoek naar mijn jaaropgave en vond deze niet. Ik ging samen met Google op onderzoek wanneer ik deze jaaropgave ging krijgen, een echt antwoord heb ik niet gevonden, een tegenslag wel. Blijkt dus dat ik mijn DeGiro rekening moet aangeven als buitenlandse rekening? De rekening is 2 jaar geleden aangemaakt, ik veronderstel dat dit dus wel dik te laat is.
Staan hier enige consequenties aan vast? Het is nooit de bedoeling geweest om dit te verzwijgen, gewoon altijd gedacht dat dit niet moest, aangezien DeGiro zelf al belastingen afhoud.
Moest het helpen, in de periode van 03/2018 - 01/2019 had ik maar een €150 aan aandelen. Sinds januari 2019 is dit fors gestegen.
Staan hier enige consequenties aan vast? Het is nooit de bedoeling geweest om dit te verzwijgen, gewoon altijd gedacht dat dit niet moest, aangezien DeGiro zelf al belastingen afhoud.
Moest het helpen, in de periode van 03/2018 - 01/2019 had ik maar een €150 aan aandelen. Sinds januari 2019 is dit fors gestegen.
Re: DeGiro rekening geopent 03/2018 - nog altijd niet aangegeven. Consequencies?
Het maakt alleszinds niet uit of er nu veel of niets op stond. Ook een lege rekening moet worden aangegeven bij de nationale bank van België. Ik zou dit zsm in orde zetten en eventueel uw belastingskantoor proactief verwittigen, ze kunnen dit eventueel nog aanpassen. Tenzij je mss slapende honden wakker maakt, maar normaal zijn zij al op de hoogte en sturen ze brieven rond. Zie link voor mogelijke boete.
https://taxworld.wolterskluwer.be/nl/ni ... ekeningen/
https://taxworld.wolterskluwer.be/nl/ni ... ekeningen/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: DeGiro rekening geopent 03/2018 - nog altijd niet aangegeven. Consequencies?
Heb de rekening vorige week aangegeven bij de nationale bank. Als ik nu inlog op de website van de NBB, zie ik nergens iets meer over deze rekening staan, ook niet als ik een rekening probeer te wijzigen of verwijderen. Heb tot nu toe nog geen bevestiging gehad, buiten het initiële bevestigings-document.
Heb nog geen contact gehad met het belastingskantoor, maar als ik inlog op de website van de belastingsdienst, zie ik wel een document "CRS 2018", dit blijkt over mijn DeGiro account te gaan en is gepubliceerd op 30 augustus 2019. Mijn account is dus waarschijnlijk al wel gekend bij de belastingsdienst.
Heb nog geen contact gehad met het belastingskantoor, maar als ik inlog op de website van de belastingsdienst, zie ik wel een document "CRS 2018", dit blijkt over mijn DeGiro account te gaan en is gepubliceerd op 30 augustus 2019. Mijn account is dus waarschijnlijk al wel gekend bij de belastingsdienst.