DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
- Gulden Draak
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Waarom niet aangeven als het toch maar peanuts zijn?Pompa schreef:Ja. Al heb ik te horen gekregen dat ze vermoedelijk niet achter u gaan aangaan als het over peanuts gaat. Er is een automatische uitwisseling, maar ik denk niet dat er al een automatische verwerking van deze gegevens is. Maar ik vermoed dat dit slechts een kwestie van tijd is.
@Taalprof: Door de aard van de vragen die je stelt riskeer je wel erg fel in de kijker van de fiscus te lopen. 
een boete van 200% plus 7% nalatigheidsintresten per jaar : is gewoon een onteiging van de niet aangegeven inkomsten
Maar ja de gazetten staan er al lang van vol, en dan zijn er nog die beweren dat ze van niks wisten
Maar ja de gazetten staan er al lang van vol, en dan zijn er nog die beweren dat ze van niks wisten
Omdat het niet automatisch wordt ingehouden door een buitenlandse broker. Je verstoppen achter zoveel onwetendheid zal niet helpen.
Jouw peanuts zijn de peanuts van de fiscus niet. Ik weet zelf iemand die z'n carmignac altijd vergeet aan te geven, maar gezien het maar om enkele honderden euro's gaat zal daar geen kat van omkijken zegt ze. Die paar honderd zijn voor haar natuurlijk geen peanuts.Gulden Draak schreef:Waarom niet aangeven als het toch maar peanuts zijn?
-
pisa
Maar dan niet vergeten aangeven in 2017, héTaalProf schreef:Dan zal ik nog dit jaar mijn portefeuille bij degiro helemaal afbouwen.
Geen reden om je portefeuille af te bouwen. Van wat internationale rekeningen moet je toch geen schrik hebben. Zoals iemand hier eens zei, we kopen aandelen in het buitenland, winkelen in het buitenland, bestellen kleren online van china, alles doen we internationaal, en vanaf het erop aankomt een rekening te hebben in het buitenland zouden we dit plots niet doen.
Het vergt wat onderzoek , maar eens je gewoon weet hoe het werkt en je dividenden aangeeft is er geen enkel probleem.
Maar, die dividend aangeven is dus nog voorlopig een probleem ivm met mijn Custody account die kosten aanrekend op dividenden. Mijn excuses dat ik het nogmaals vraag, maar iemand die een antwoord kan geven op de vraag?
https://www.dropbox.com/s/era4j6qruem33 ... .docx?dl=0
Het vergt wat onderzoek , maar eens je gewoon weet hoe het werkt en je dividenden aangeeft is er geen enkel probleem.
Maar, die dividend aangeven is dus nog voorlopig een probleem ivm met mijn Custody account die kosten aanrekend op dividenden. Mijn excuses dat ik het nogmaals vraag, maar iemand die een antwoord kan geven op de vraag?
https://www.dropbox.com/s/era4j6qruem33 ... .docx?dl=0
pisa schreef:Maar dan niet vergeten aangeven in 2017, héTaalProf schreef:Dan zal ik nog dit jaar mijn portefeuille bij degiro helemaal afbouwen.
Dat is eignelijk al te laat : in 2017 worden de gegevens van de dividenden van 2016 uitgewisseld tussen de landen
-
pisa
Paul, dat bedoel ik net.
Het huidig inkomstenjaar 2016, wordt toch in 2017 het aanslagjaar.
Zelfs als men nu alles verkoopt bij DeGiro, zul je in 2017 alle tot nu toe geïnde dividenden van in 2016 moeten aangeven.
Zelfs als men nu alles verkoopt bij DeGiro, zul je in 2017 alle tot nu toe geïnde dividenden van in 2016 moeten aangeven.
pisa schreef:Paul, dat bedoel ik net.
klopt maar bij de meldpunt bij de nationale Ramp van Belgie moet je ook de openingsdatum van je rekening vermelden, en dan gaat er bij sommigen wel een aantal lichtjes branden
-
pisa
Dat is zeker een goed planTaalProf schreef:Degiro geeft elk jaar een jaarrapport van je portefeuille. Daar staat alles in. Ik denk dat ik dat als bijlage zal meesturen, en dan kan de belasting zélf maar uitpuzzelen hoe dat moet getaxeerd worden.
Je moet het maar kunnen: als newbie met amper 14 berichten hier al een hele reputatie hebben
Lachen gast 
Taalprof, ik heb ook die indruk dat je een beetje weinig van de financiële wereld afweet. Geen probleem, ik ben zeker geen kenner en ben ook even onwetend begonnen als jou.
Probeer eens wat op te zoeken en te lezen en dergelijke.
Onthoudt al maar 1 ding: Tegen de fiscus kan je niet zeggen hier is een document, regel het!
Taalprof, ik heb ook die indruk dat je een beetje weinig van de financiële wereld afweet. Geen probleem, ik ben zeker geen kenner en ben ook even onwetend begonnen als jou.
Probeer eens wat op te zoeken en te lezen en dergelijke.
Onthoudt al maar 1 ding: Tegen de fiscus kan je niet zeggen hier is een document, regel het!
-
pisa
Ja, TaalProf,
Om ons dit gelag te doen betalen, is er veel gelach van diegenen die niet moeten betalen
En het is waar, als ik met mijn ped rijd, draag ik ook altijd een pet
Om ons dit gelag te doen betalen, is er veel gelach van diegenen die niet moeten betalen
Hilarisch! Ik lig plat van het lachen.pisa schreef:Ja, TaalProf,
Denk dat het ook weer gene gewone is.
Hoe zou het weer in Thailand daar zijn ?
Hoe zou het weer in Thailand daar zijn ?