DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
Ik dacht dat je moest betalen voor bedragen van 2500 € of meer op de rekening. Is mij wel niet duidelijk hoeveel en of dit geldt voor bedragen die er een hele dag op zijn blijven staan of ook voor bedragen die even op de rekening hebben gestaan (bij een verkoop bv.) en dezelfde dag nog naar elders zijn overgeschreven ??
Het geldmarktfonds is een fonds als alle andere, met een dagelijkse koers.
https://management.fundshare.nl/documen ... ash%20Fund
De inventariswaarde is (iets minder dan) 1€, en het noteert in eenheden van .0001€.
Af en toe zakt de koers met .0001€, dat is de kleinste eenheid van de koers, dat is dus 0,01%.
Het fonds daalt met zo een 0,6%/jaar, dat is 0,05%/maand,
of anders gezegd een daling met 1 unit, .0001€, zo een 5-tal keer per maand.
Let wel af en toe daalt het met 2 units of stijgt het met 1 unit.
Dus als je bv. 10.000€ cash hebt op het einde van de dag, en het fonds daalt een unit (0.0001€),
dan daalt de waarde van uw rekening met 1€, en stijgt uw "opgebouwde compensatie" met 0.25€
(de 2.500€ die degiro compenseert)
Als je 20.000€ cash hebt staan daalt uw rekening met 2€ en stijgt uw "opgebouwde compensatie" met 0.25€
Als het fonds die dag niet beweegt (meestal) gebeurt er niks.
En ja het is op end-of-day bedragen, al is hoe degiro dat verwerkt in rekeningoverzicht nogal verwarrend.
Maar je moet dus rekenen op 0,05%/maand.
Dat vind ik persoonlijk 2x niks om wat geld onmiddellijk beschikbaar te hebben
https://management.fundshare.nl/documen ... ash%20Fund
De inventariswaarde is (iets minder dan) 1€, en het noteert in eenheden van .0001€.
Af en toe zakt de koers met .0001€, dat is de kleinste eenheid van de koers, dat is dus 0,01%.
Het fonds daalt met zo een 0,6%/jaar, dat is 0,05%/maand,
of anders gezegd een daling met 1 unit, .0001€, zo een 5-tal keer per maand.
Let wel af en toe daalt het met 2 units of stijgt het met 1 unit.
Dus als je bv. 10.000€ cash hebt op het einde van de dag, en het fonds daalt een unit (0.0001€),
dan daalt de waarde van uw rekening met 1€, en stijgt uw "opgebouwde compensatie" met 0.25€
(de 2.500€ die degiro compenseert)
Als je 20.000€ cash hebt staan daalt uw rekening met 2€ en stijgt uw "opgebouwde compensatie" met 0.25€
Als het fonds die dag niet beweegt (meestal) gebeurt er niks.
En ja het is op end-of-day bedragen, al is hoe degiro dat verwerkt in rekeningoverzicht nogal verwarrend.
Maar je moet dus rekenen op 0,05%/maand.
Dat vind ik persoonlijk 2x niks om wat geld onmiddellijk beschikbaar te hebben
@ el perro
Bedankt voor de heldere uitleg ! Het gaat blijkbaar inderdaad om zo goed als verwaarloosbare kosten.
Bedankt voor de heldere uitleg ! Het gaat blijkbaar inderdaad om zo goed als verwaarloosbare kosten.
Zou graag weten of ik het moet aangeven? Antwoord zal waarschijnlijk wel 'ja' zijn. Maar vervolgens welk bedrag? (Waar vind ik dit? Moet ik iets aftrekken van de kosten die ik reeds betaald heb, ...)
In welk vakje op mijn Belgische personenenaangifte vul ik dit in?
Vandaag in mailbox ontvangen.
Tijdelijk maximum aan nieuwe registraties
De grote toename van klantregistraties en de reorganisatie van afdelingen en processen om de risico’s van COVID-19 voor onze medewerkers te beperken, verlaagd onze capaciteit. Om ons te concentreren op onze kerntaak om bestaande klanten te helpen, hebben wij besloten om een wachtlijst te creëren voor nieuwe registraties.
Sector dat niet getroffen wordtlacrimas schreef: ↑25 maart 2020, 20:21 Vandaag in mailbox ontvangen.
Tijdelijk maximum aan nieuwe registraties
De grote toename van klantregistraties en de reorganisatie van afdelingen en processen om de risico’s van COVID-19 voor onze medewerkers te beperken, verlaagd onze capaciteit. Om ons te concentreren op onze kerntaak om bestaande klanten te helpen, hebben wij besloten om een wachtlijst te creëren voor nieuwe registraties.

Naast verplegend personeel en dokters een groep die ook hard moet werken.
Toch precies een tekort aan personeel dat zonder DT-fouten een mail kan versturen....