Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Debenhams: grootwarenhuisketenPiper schreef:Gpv1, buiten Delhaize, wat hebt u nog in portefeuille?gpv1 schreef:De waarde van Delhaize op de beurs is zodanig laag dat opwaartse correcties onvermijdelijk zijn. Delhaize zal dit jaar ong. €800 miljoen aan vrije kasstromen genereren. De gemiddelde vrije kasstroom in de voorbije 5 jaar is €514 miljoen. Koppel dit aan de huidige marktkapitalisatie van €4,7 miljard en men moet constateren dat deze marktkapitalisatie absurd is. Het aandeel is zeker €90 waard.
Vervanging van CEO en vertrek van Roland Smith in Amerika zijn non-events.
DISCLAIMER: Ik ben een deep value belegger wiens portefeuille met 240% gestegen is in waarde sinds de start in november 2008.
Smurfit Kappa Group: fabrikant van kartonnen verpakkingen
Oracle Corporation: softwareontwikkelaar
mogelijke aankopen in de toekomst:
Groupe Steria: IT beheerder
Total Produce: teler van groenten en fruit
Vandaag en twee weken geleden call opties Delhaize juni '14 gekocht aan uitoefenprijzen €45 en €46
Ik verwacht hier mooie winsten mee te realiseren.
Opties op Delhaize
Ik volg je daarin wel, al heb ik een andere trade opgezet: een Dec 2013 put contractje geschreven aan uitoefenprijs €45.gpv1 schreef:Vandaag en twee weken geleden call opties Delhaize juni '14 gekocht aan uitoefenprijzen €45 en €46
Maanden geleden heb ik een gedekte Sep 2013 call geschreven (€50). Het is een hele tijd een dubbeltje op zijn kant gebleven of ik de aandelen ook zou moeten leveren... niet dus.
Vandaag een mindere dag, enige reden? Of gewoon de gang van zaken. Iemand die iets weet?
Sterke blootstelling aan de VS
-
marcheyrman
- Newbie

- Contacteer:
jens_dev schreef:Sterke blootstelling aan de VS
Kijkt u eens op de website vd FSMA , rubriek short selling , zijn 4 shorters aan 't werk met 5,5% vd aandelen ....jupi schreef:Vandaag een mindere dag, enige reden? Of gewoon de gang van zaken. Iemand die iets weet?
Grt, Marc
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Is er niet teveel concurrentie tussen de verschillende warenhuisketens ? Als ik dat zo bij ons int stad zie....
Of is die bedenking reeds in eerdere posts van de kaart geveegd ?
Oké, bedankt voor de tip!marcheyrman schreef:Kijkt u eens op de website vd FSMA , rubriek short selling , zijn 4 shorters aan 't werk met 5,5% vd aandelen ....
Grt, Marc
Dat is een beetje zoals zeggen: "Ik drink niet vaak cola, dus zal het wel niet goed gaan met dat bedrijf."nicknamesucks schreef:Is er niet teveel concurrentie tussen de verschillende warenhuisketens ? Als ik dat zo bij ons int stad zie....
Delhaize haalt het leeuwendeel (
Zolang shorters hun positie niet uitbreiden - door dus te verkopen - kunnen ze moeilijk verantwoordelijk zijn voor een daling van de koers. Ze hebben dit jaar nét de stijging vergroot door hun positie af te bouwen en dus aandelen te kopen!marcheyrman schreef:[Kijkt u eens op de website vd FSMA , rubriek short selling , zijn 4 shorters aan 't werk met 5,5% vd aandelen ....
Grt, Marc
wat mij hier tegensteekt is waarom hebben ze dividend verlaagd als ze zo'n grote vrije kasstroom hebben ?
Maw wat gaan ze met al die centjes doen.
Ook de sombere vooruitzichten van Colruyt en Sofina dat zijn belang heeft verkocht doen balans voor mij overhellen naar niet kopen.
Ahold lijkt me meest beloftevol in de sector.
Ook de sombere vooruitzichten van Colruyt en Sofina dat zijn belang heeft verkocht doen balans voor mij overhellen naar niet kopen.
Ahold lijkt me meest beloftevol in de sector.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Delhaize wou haar financiële ademruimte wat vergroten. De kaspositie steeg daarom met €500 miljoen in 2012.zeezout schreef:wat mij hier tegensteekt is waarom hebben ze dividend verlaagd als ze zo'n grote vrije kasstroom hebben ?
Vandaag opnieuw call-opties gekocht: september '14 aan uitoefenprijs €50.gpv1 schreef:Vandaag en twee weken geleden call opties Delhaize juni '14 gekocht aan uitoefenprijzen €45 en €46
Bij verdere koersdaling sla ik er nog wat meer in.
Dat van Colruyt snap ik niet, de mensen moeten toch ergens hun eten kopen. Wie niet bij hen shopt, doet dat elders, denk ik.zeezout schreef:Ook de sombere vooruitzichten van Colruyt en Sofina dat zijn belang heeft verkocht doen balans voor mij overhellen naar niet kopen.
.
Vraagje. Fixeer je je nu op 1 element (vrije kasstroom) om een waarde op Delhaize te kleven? Of heb je in je benadering ook nog andere elementen meegeteld?gpv1 schreef:De waarde van Delhaize op de beurs is zodanig laag dat opwaartse correcties onvermijdelijk zijn. Delhaize zal dit jaar ong. €800 miljoen aan vrije kasstromen genereren. De gemiddelde vrije kasstroom in de voorbije 5 jaar is €514 miljoen. Koppel dit aan de huidige marktkapitalisatie van €4,7 miljard en men moet constateren dat deze marktkapitalisatie absurd is. Het aandeel is zeker €90 waard.
Ben hier al een tijdje over aan het denken, koers Delhaize loopt toch niet onmiddellijk weg. Heb dus nog wat tijd.