Delhaize
TIP
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Delhaize
Delhaize gaat mee met zijn tijd of zal er uit gaan.
Aangezien onze regeringen niet echt werk maken van een deftige loonkost matiging -wel veel beloftes of af en toe een broekzak vestzak- zoekt het bedrijfsleven zelf een oplossing.
Zag je hem staan, Peeters? "Ik denk dit ik denk dat, er moet snel werk gemaakt worden,blablabla" hoelang horen we dat nu al?
Goedkopere contracten, flexibiliteit, franchising door zelfstandigen,... alles beter dan die topzware cao's en lonen.
Je ziet het overal: laagbetaalde MOE landers in de bouw of wegvervoer, parttime slechtbetaalde contractjes in de tankstations en resto's langs de autosnelweg, Polen in een magazijn buiten Berlijn die onze schoenen verpakken voor gratis verzending, bedrijven die hun productie verplaatsen, de lijst is eindeloos.
Aangezien onze regeringen niet echt werk maken van een deftige loonkost matiging -wel veel beloftes of af en toe een broekzak vestzak- zoekt het bedrijfsleven zelf een oplossing.
Zag je hem staan, Peeters? "Ik denk dit ik denk dat, er moet snel werk gemaakt worden,blablabla" hoelang horen we dat nu al?
Goedkopere contracten, flexibiliteit, franchising door zelfstandigen,... alles beter dan die topzware cao's en lonen.
Je ziet het overal: laagbetaalde MOE landers in de bouw of wegvervoer, parttime slechtbetaalde contractjes in de tankstations en resto's langs de autosnelweg, Polen in een magazijn buiten Berlijn die onze schoenen verpakken voor gratis verzending, bedrijven die hun productie verplaatsen, de lijst is eindeloos.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Zet "bediendencontractje van 38u maar een pak onbetaalde overuren en verplaatsingen +24/7 beschikbaar aub" er ook maar bij. 
Die loonkost is idd een megaprobleem dat in plaats van krimpen nog toe neemt. Indien er dan wordt gesproken over zaken als de index en sociaal overleg omtrent lonen gaat iedereen op zin achterste poten staan. Men wil alles nemen en niks geven, op die wijze raakt de balans nooit in evenwicht.
Ik lees dat Delhaize 0,15% belastingen betaalt heeft in 2012 ofwel een fiscale korting van 140 miljoen euro op . Er is een probleem met de loonkost, alhoewel je ook naar de productiviteit moet kijken/in rekening brengen in mijn ogen (dat gebeurt nog altijd niet). Maar het staat in ieder geval vast dat dergelijke grote bedrijven ook veel cadeaus krijgen zonder daarvoor echt iets in de plaats te moeten stellen... Dit gaat ten koste van zo goed als iedereen (WN's, KMO's, ...).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Linkje, Vaganzza? Hoe wordt die 0,15% berekend? Behalve een persbericht van de PVDA+ vind ik niets daarvan terug.
't Zal misschien de betaalde belastingen t.o.v. de groepsomzet zijn; dat is echter gezien de lage marges in de sector - zeker voor Delhaize specifiek - populistische desinformatie.
't Zal misschien de betaalde belastingen t.o.v. de groepsomzet zijn; dat is echter gezien de lage marges in de sector - zeker voor Delhaize specifiek - populistische desinformatie.
Een 36 uur werkweek = 7 uur 12 minuten per dag, waarvan 2 x 15 minuten betaalde pauze = effectief gewerkt = 6 uur 42 minuten voor een voltijdse dagtaak.
Verder = geen commentaar.
PVDA+ spreekt over een fiscale korting. Weet iemand wat ze daar mee bedoelen ? Ik vind deze term enkel terug in het kader van een fiscale korting op overuren of een fiscale korting op professionele verplaatsingen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik dacht dat ze daar ook 'n ADV-dag hadden om de 2 maand want dat ze normaal volgens CAO maar een 35u-week hebben.patrick1 schreef:Een 36 uur werkweek = 7 uur 12 minuten per dag, waarvan 2 x 15 minuten betaalde pauze = effectief gewerkt = 6 uur 42 minuten voor een voltijdse dagtaak.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Wat is er eigenlijk waar vd stelling van Pvda dat de aandeelhouders zouden gekozen hebben voor een dividend van 11 ! pct ? lijkt me wel heel groot dividend...
Inderdaad, dat dividend heb ik althans niet gezien.
Delhaize is alleszins één van de aandelen waar ik als ex-aandeelhouder serieus mijn broek heb aan gescheurd.
PVDA zou me gerust mogen steunen, tenslotte is er ergens iemand die op mijn rug even veel winst heeft kunnen maken.
En dus niet op de rug van het personeel.
PVDA zou me gerust mogen steunen, tenslotte is er ergens iemand die op mijn rug even veel winst heeft kunnen maken.
En dus niet op de rug van het personeel.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Oudere Jongere schreef:Linkje, Vaganzza? Hoe wordt die 0,15% berekend? Behalve een persbericht van de PVDA+ vind ik niets daarvan terug.
Ik had dat er inderdaad moeten bijzetten, ik kwam op dat persbericht via google uit. Hoe ze dat exact berekenen, geen idee. Maar ze zullen wel rekening houden met o.a. de notionele en andere fiscale gunstregimes. Was het ook niet de PVDA die elk jaar een top zoveel uitbrengt met bedrijven die het minste % belastingen betalen?
Het is nu niet de bedoeling om politiek vlak (partijen) verder op in te gaan.
Alvo wil winkels Delhaize overnemen
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/econo ... =1.1995758" onclick="window.open(this.href);return false;
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/econo ... =1.1995758" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij zullen het grootste deel van de te sluiten winkels wel overgenomen worden en zal dus ook het grootste del van het personeel aan de slag kunnen blijven. Onder welke voorwaarden dat is natuurlijk een ander paar mouwen.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Sorry hoor moderator, maar die gasten hun cijfers zijn zeer bedenkelijk, en steeds in functie om vrije markt economie in een slecht daglicht te stellen. Dat dividend van 11 pct is daar een voorbeeld van. In de tijd lees je ook regelmatig weerleggingen van hun stellingen.Vaganzza schreef:Oudere Jongere schreef:Linkje, Vaganzza? Hoe wordt die 0,15% berekend? Behalve een persbericht van de PVDA+ vind ik niets daarvan terug.
Ik had dat er inderdaad moeten bijzetten, ik kwam op dat persbericht via google uit. Hoe ze dat exact berekenen, geen idee. Maar ze zullen wel rekening houden met o.a. de notionele en andere fiscale gunstregimes. Was het ook niet de PVDA die elk jaar een top zoveel uitbrengt met bedrijven die het minste % belastingen betalen?
Het is nu niet de bedoeling om politiek vlak (partijen) verder op in te gaan.
Dat dividend v 11 pct zou gestemd zijn in 2013. Is er in 2013 wel een aandeelhoudersvergadering geweest ? Ik vind enkel een datum voor 2012 en 2014
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 13 juni 2014, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.