Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Trek een kwartier meer tijd uit om aan te schuiven aan de kassa. Snel gaat dat daar niet vooruit.reteiP schreef:Uit steun ga ik vanavond eens uitzonderlijk shoppen in de Delhaize
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Het dividend werd wel degelijk verhoogd. 1,17 netto tegenover 1,05 vorig jaar.nicknamesucks schreef:verlaagd ? Ik dacht juist verhoogt.optibear schreef:Vergeet ook niet dat Delhaize vorig jaar haar dividend heeft verlaagd.
Op dividendpagina vind ik in ieder geval andere cijfers dan bij de tijd. Toch wel verwarrend.
http://www.dividendpagina.be/dividend-b ... e+Group_8/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/beurzen/Delhaize_group.60114919" onclick="window.open(this.href);return false;
En het dividend het jaar daarvoor?
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
In ieder geval toch sneller dan bij Heyn.nuyttie schreef:Trek een kwartier meer tijd uit om aan te schuiven aan de kassa. Snel gaat dat daar niet vooruit.reteiP schreef:Uit steun ga ik vanavond eens uitzonderlijk shoppen in de Delhaize
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Boekjaar 2011/dividend juni 2012: 1,32 euro netto volgens de tijd: http://www.tijd.be/beurzen/euronext-bru ... e=Delhaize" onclick="window.open(this.href);return false;jens_dev schreef:En het dividend het jaar daarvoor?
Misschien vandaar de verwarring. Vorig jaar kwam een einde aan een mooie reeks gestage dividendverhogingen (sinds de stevige knip van juni 2003)
Hij was gewoon gesloten, mijn vertrouwen in Delhaize zakt naar een dieptepunt. Stond ik daar in de Aldi waar ze niets hadden dat op mijn lijstje stond. Voordeel was wel dat ik uiteindelijk maar €25 kwijt was.nuyttie schreef:Trek een kwartier meer tijd uit om aan te schuiven aan de kassa. Snel gaat dat daar niet vooruit.reteiP schreef:Uit steun ga ik vanavond eens uitzonderlijk shoppen in de Delhaize
Volgende week de Delhaize collect & go eens proberen, is blijkbaar gratis de eerste keer.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
2de grote uitschuiver qua koers op een half jaar. Weerom een uitstekende aankoopgelegenheid? Onder de 49, richting 48.5, ga daar toch ergens een limiet plaatsen. Bijkopen.
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
Fientje schreef:2de grote uitschuiver qua koers op een half jaar. Weerom een uitstekende aankoopgelegenheid? Onder de 49, richting 48.5, ga daar toch ergens een limiet plaatsen. Bijkopen.
Hallo Fientje,
zou je nu al beginnen denken over bijkopen??? Is dat nog niet wat vroeg? ben je geen dipje meer verwachtende?
Effectief bijgekocht, en nog op zoek naar wat cash om nog bij te kopen. Te vroeg? God mag het weten, ik niet.
Over de treurnis bij Delhaize: artikel over steun aan lokale (lees Belgische) boeren door lokaal in te kopen. Ook wat waard. En. Voordien gingen wij voor paellakruiden naar een Spaans winkeltje in Antwerpen, nu halen we ze in Delhaize. In geen enkele andere supermarkt te vinden. Hetzelfde voor lichte soyasaus. Eerst bij de Russen in Merksem, nu ook lokaal in onze Delhaize.
't Is niet alleen maar kommer en kwel bij Delhaize.
Beïnvloed dat mijn beleggingsbeslissingen? Neen. Pure couleur locale. Zoals elders aangegeven: beleggen mag ook leuk zijn.
Over de treurnis bij Delhaize: artikel over steun aan lokale (lees Belgische) boeren door lokaal in te kopen. Ook wat waard. En. Voordien gingen wij voor paellakruiden naar een Spaans winkeltje in Antwerpen, nu halen we ze in Delhaize. In geen enkele andere supermarkt te vinden. Hetzelfde voor lichte soyasaus. Eerst bij de Russen in Merksem, nu ook lokaal in onze Delhaize.
't Is niet alleen maar kommer en kwel bij Delhaize.
Beïnvloed dat mijn beleggingsbeslissingen? Neen. Pure couleur locale. Zoals elders aangegeven: beleggen mag ook leuk zijn.
Lees ik dit weekend in De Morgen, kwaliteitskrant, zeggen ze zelf, een grote kop: 'Dure blunders kosten Delhaize al 357 miljoen.' Wat verder: De kostprijs van alle acties wordt op 7,5 miljoen euro geschat.
Vandaag weer -.65€ per aandeel. Te hard afgestraft m.i.
Vandaag weer -.65€ per aandeel. Te hard afgestraft m.i.
Delhaize blijft toch delhaize, niet?
Als de storm gaan liggen is. Doen ze gewoon verder.
Als de storm gaan liggen is. Doen ze gewoon verder.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Zopas bijgekocht aan 48,68 euro.
De 3%-drempel nog niet overschreden
De 3%-drempel nog niet overschreden
Als de koers daalt tot €48,20 dan wil ik misschien nog wel eens wat call-opties kopen, met het oog op een verkoop wanneer de koers opnieuw klimt tot €50,50 à €51.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Ik heb momenteel een call spread gekocht/geschreven. Je haalt er minder het grote gewin mee, maar deze constructie is meer solide. De tijdsafhankelijkheid compenseert goed. Het gaat alleen verkeerd als het onderliggend aandeel zwaar onderuit gaat, maar zelfs dan is het verlies kleiner dan bij een gekochte call.gpv1 schreef:Als de koers daalt tot €48,20 dan wil ik misschien nog wel eens wat call-opties kopen, met het oog op een verkoop wanneer de koers opnieuw klimt tot €50,50 à €51.
In het engels en wat technisch, maar goed verstaanbaar: http://gwyde.blogspot.com/2011/11/bulli ... reads.html" onclick="window.open(this.href);return false;
koop je die gewoon op euronext en verlies je dan niet heel wat door het verschil tussen bied en laat koersen ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes