Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Mijn Delhaizekes zijn de deur, tot misschien nog eens
Heb er schoon aan verdiend.

Heb er schoon aan verdiend.
Re: Ahold of Delhaize
Hey Jens,
Ik ben namelijk ook van plan om een pakketje Ahold aandelen in te slaan.
Dus als ik het goed begrijp, verandert er dus niks aan de intrinsieke waarde van het Ahold aandeel, na de fusie. Ze wordt dus enkel 4,75X groter en wordt een 'Ahold Delhaize' aandeel?
Thanks for the info alvast
Ik ben namelijk ook van plan om een pakketje Ahold aandelen in te slaan.
Dus als ik het goed begrijp, verandert er dus niks aan de intrinsieke waarde van het Ahold aandeel, na de fusie. Ze wordt dus enkel 4,75X groter en wordt een 'Ahold Delhaize' aandeel?
Thanks for the info alvast

Ahold staat nu blijkbaar goedkoper dan Delhaize.
Daar is wel al het dividend geknipt, bij Delhaize nog niet.
is delhaize nog koopwaardig?
is er een speculatietaks probleem voor wie nu nog koopt?
is er een speculatietaks probleem voor wie nu nog koopt?
Ahold is een Nederlandse group, Delhaize een Belgische: dat betekent dat u in de toekomst 2 maal Roerende Voorheffing zult betalen op toekomstige dividenden: één maal in NL, daarna nog één maal in Belgie... dat maakt dat 4,75 Ahold aandelen flink wat minder rendement gaan opleveren dan hun equivalent Delhaize aandeel in de toekomst.
Verwacht wordt dan ook dat heel wat Belgische aandeelhouders hun aandelen zullen dumpen (waarschijnlijk na eerst nog het laatste Belgisch getaxeerde dividend op te strijken), dus persoonlijk zou ik wachten tot na de aandelenruil en enkel Ahold aandelen kopen als je er niet mee inzit dubbele RV te gaan betalen in de toekomst.
Verwacht wordt dan ook dat heel wat Belgische aandeelhouders hun aandelen zullen dumpen (waarschijnlijk na eerst nog het laatste Belgisch getaxeerde dividend op te strijken), dus persoonlijk zou ik wachten tot na de aandelenruil en enkel Ahold aandelen kopen als je er niet mee inzit dubbele RV te gaan betalen in de toekomst.
Ik dacht dat Ahold vôôr de fusie nog een kapitaalsterugbetaling zou doen aan zijn aandeelhouders.jens_dev schreef:Daar is wel al het dividend geknipt, bij Delhaize nog niet.
Share buyback and capital repayment [/b]and reverse stock split
On February 26, 2015, Ahold announced its decision to return €500 million to its shareholders by way of a share buyback program, to be completed over a 12-month period. Under this program, 8,795,407 of the
Company’s own shares were repurchased in 2015. Shares were repurchased at an average price of €18.32 per share for a total amount of €161 million. As a result of the announcement that Ahold intends to merge
with Delhaize, the share buyback program was terminated and approximately €1 billion will be returned to shareholders via a capital return and reverse stock split subject to the conditions as explained in Note 35.
Inderdaad inquirer, goed opgemerkt. Nu lees ik dit bericht en toch deze morgen de aankoop gedaan :-)inquirer schreef:Ahold is een Nederlandse group, Delhaize een Belgische: dat betekent dat u in de toekomst 2 maal Roerende Voorheffing zult betalen op toekomstige dividenden: één maal in NL, daarna nog één maal in Belgie... dat maakt dat 4,75 Ahold aandelen flink wat minder rendement gaan opleveren dan hun equivalent Delhaize aandeel in de toekomst.
Hoewel ik nog steeds denk dat de 36,25% van toepassing zou zijn (15% in Nederland zelf + 25% in België, maar toch 36,25%). Dus inderdaad, 36,25 - 27= 9,25% dat ik aan RV meer zou betalen in tegenstelling tot pure Belgische aandeelhouders van Dehaize.
Maak ik een fout in mijn redenering?
-
- Newbie
- Contacteer:
@Maxwell35
Het is 15% Nederland en 27% België = 37,95%
37,95% roerende voorheffing is 40,56% meer dan 27% roerende voorheffing.
Het is 15% Nederland en 27% België = 37,95%
37,95% roerende voorheffing is 40,56% meer dan 27% roerende voorheffing.
Klopt, maar in de vorm van een reverse split die geen impact zou mogen hebben op de koers van Ahold, en dus die van Delhaize.kaohsiung schreef:Ik dacht dat Ahold vôôr de fusie nog een kapitaalsterugbetaling zou doen aan zijn aandeelhouders.
Fusie zou nu zaterdag (23 juli) afgerond worden & het nieuwe aandeel ('AD') zal op EuroNext Brussel en Amsterdam noteren:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160721_02393307
Zijn er eigenlijk fiscale implicaties als je je aandelen gewoon bijhoudt? Kosten als je Delhaize aandelen omgezet worden in AD aandelen?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160721_02393307
Zijn er eigenlijk fiscale implicaties als je je aandelen gewoon bijhoudt? Kosten als je Delhaize aandelen omgezet worden in AD aandelen?
Kosten zullen er niet zijn.
Ik denk, maar ben niet zeker als je de nieuwe AD aandelen binnen de zes maand verkoopt dat je zal belast worden.
Bij een dividend zal je 15% bronheffing afgehouden worden. Op wat er overschiet de gewone belastingen.
Ik denk, maar ben niet zeker als je de nieuwe AD aandelen binnen de zes maand verkoopt dat je zal belast worden.
Bij een dividend zal je 15% bronheffing afgehouden worden. Op wat er overschiet de gewone belastingen.
Speculatietaks begint opnieuw te lopen bij omzetting in nieuwe aandelen.
citaat van wat ik op Binck vind:
"De juridische fusie betekent ook dat er vrijdagavond na 54 jaar een eind komt
aan de beursnotering van het aandeel Delhaize. Vanaf maandag wordt de notering
van Delhaize in Brussel en die van Ahold in Amsterdam vervangen door het
fusiebedrijf Ahold Delhaize. Aandeelhouders van Delhaize ontvangen dan
automatisch per aandeel 4,75 aandelen Ahold Delhaize."
"De juridische fusie betekent ook dat er vrijdagavond na 54 jaar een eind komt
aan de beursnotering van het aandeel Delhaize. Vanaf maandag wordt de notering
van Delhaize in Brussel en die van Ahold in Amsterdam vervangen door het
fusiebedrijf Ahold Delhaize. Aandeelhouders van Delhaize ontvangen dan
automatisch per aandeel 4,75 aandelen Ahold Delhaize."
Stel dat de overname fusie zaterdag doorgaat, wat zal er gebeuren met al het geld van de verkoop van het teveel aan warenhuizen?