Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Waar mogelijk ga ik altijd naar de persoon, bv. bij een loket van de NMBS om mijn treinticket te kopen, of de kassierster in de supermarkt. Omdat door die technologieën en heel vaak het geldgewin van de bazen die mensen straks zonder job komen te zitten.
Uiteraard kun je 's avonds de lichten niet meer met een kaars aansteken want dit bestaat niet meer. Tuurlijk stuur ik mails i.p.v. brieven want dit kost je zelf ook geld. Ik had het over zaken waarbij je financieel geen gewin hebt. Als mijn boodschappen 10% goedkoper zijn dankzij selfscan dan wordt de zaak anders... Maar dit is hier het geval niet.
Uiteraard kun je 's avonds de lichten niet meer met een kaars aansteken want dit bestaat niet meer. Tuurlijk stuur ik mails i.p.v. brieven want dit kost je zelf ook geld. Ik had het over zaken waarbij je financieel geen gewin hebt. Als mijn boodschappen 10% goedkoper zijn dankzij selfscan dan wordt de zaak anders... Maar dit is hier het geval niet.
Ahold stapt via amazone mee in het verhaal van aankopen op basis van stemherkenning.
Gewoon boodschappenlijstje dicteren aan de pc.
Gewoon boodschappenlijstje dicteren aan de pc.
Volgende week resultaten. Plaats vooraf mss nog klein order.
Ben ik wel benieuwd naar na de recente correctie. Adviezen over het algemeen positief. Vraag is hoezeer de daling van de usd zal doorwegen.
Ben ik wel benieuwd naar na de recente correctie. Adviezen over het algemeen positief. Vraag is hoezeer de daling van de usd zal doorwegen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
De dollar zal in hun nadeel spelen maar dat is bekend en wellicht al verrekend in de koers.
Ik hoop toch dat de koers stilaan terug richting de 20eu gaat. Ze zijn te zwaar afgestraft geweest na die Amazon kwestie.
Ik hoop toch dat de koers stilaan terug richting de 20eu gaat. Ze zijn te zwaar afgestraft geweest na die Amazon kwestie.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Leken me ook te zwaar afgestraft voor nieuws dat toch nog eerder tozkomstmuziek is.WhenDoYouRetire schreef: ↑5 augustus 2017, 18:42 De dollar zal in hun nadeel spelen maar dat is bekend en wellicht al verrekend in de koers.
Overigens ik volg je blog nu en dan, vergis ik me if kwam je onlangs ook nie aan het woord in een de tijd artikel over financiele onafhankelijkheid?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Het zal nog ettelijke jaren duren vooraleer Amazon al het potentieel eruit kan halen en de rest van de retail businesses zullen ook niet stilstaan.
En ja, was eens een leuke ervaring

https://whendoyouretire.wordpress.com/
Was wat aan het neuzen op een nederlands forum ivm de resultaten morgen. Daar kwam ik onderstaande quote tegen.
We zullen eerst maar afwachten wat het morgen geeft voor we al over 2019 gaan dromen
We zullen eerst maar afwachten wat het morgen geeft voor we al over 2019 gaan dromen

Even een citaat uit de meeting van Albert Jellema met de CFO na q1 2017:
"Uit de meeting kwam naar voren dat ze dit gemakkelijk denken te kunnen gaan halen. De inkoop synergieën komen sneller dan verwacht binnen. Vooral in de Verenigde Staten. Later dit jaar gaat AD een update over de te verwachten synergieën geven. Ik denk dat deze omhoog gaan, dus meer synergie voordelen van de fusie. Zeer positief wat mij betreft.
Financiële positie ijzersterk
AD verwacht in 2017 een vrije kasstroom te realiseren van €1,6 miljard. Op de huidige marktwaarde van de aandelen betekent dit een vrije kasstroomrendement van 6,5%. De laatste jaren keerde AD de gehele vrije kasstroom uit aan aandeelhouders middels dividend en het inkopen van eigen aandelen. Dit kan de onderneming eenvoudig volhouden gezien de beperkte schuldpositie van €3,2 miljard op een verwachte operationele winst van 4,4 miljard in 2017.
Gezien de synergieën kan de vrije kasstroom in 2018 oplopen richting €1,9 miljard. Vrije kasstroomrendement van 7,7%. In 2019 wellicht richting €2,05 miljard. Vrije kasstroom rendement van 8,3%. Bij een gelijkblijvende waardering (2017) kunnen de aandelen dan oplopen met 28% richting de €25. Het dividend komt hier nog bij. Niet dat het nu aan de orde is, maar AD kan ook nog de schuld ophogen om de balansstructuur te optimaliseren. Gezien de huidige lage rentestanden zou AD er bijvoorbeeld goed aan doen €2 miljard extra schuld aan te trekken en dit te ‘terug te geven’ aan de aandeelhouders. Dit zou circa 8% van de marktwaarde betekenen."
Dat is nu ook geen verrassing en al een paar jaar geweten hé. Dat zijn gewoon de synergievoordelen die vanaf 2018 voor een groot stuk gegenereerd en gerealiseerd zullen worden. Daarom dat de daling nav het Amazon-nieuws door velen als een opportuniteit aanzien werd
ja & nee. De eerste die ik zie spreken over een FCF boven de € 2B. (of toch die ik mij nog herinner
)
1,8B à 1,9B ben ik vaak tegengekomen.
KBC had het over 7B over een periode van 4jaar (16 tem 19).
edit; resultaten staan online

1,8B à 1,9B ben ik vaak tegengekomen.
KBC had het over 7B over een periode van 4jaar (16 tem 19).
edit; resultaten staan online

Strong free cash flow of €400 million, guidance of €1.6 billion for full year 2017 reiterated
https://www.aholddelhaize.com/en/media/ ... 7-results/Total expected merger synergies increased to €750 million, reinvesting €250 million in our brands
...
Furthermore, we reiterate our guidance of €1.6 billion free cash flow for the year after €1.8 billion in capital expenditure.
Koersdoel van €25 is toch wel voorzichtig en ruim voldoende potentieel om je geld veilig in te beleggen. (40% opwaarts potentieel).
Ook het inkoopprogramma gaat nog heel lang lopen en dat programma doet het uiteraard beter als de koers laag blijft. Een beetje misbegrepen worden door de markt (zie Kroger / Amazon debacle en dan in de resultaten blijkt dat het USA onderdeel net het beste presteert
) is maw best gunstig.
Ook het inkoopprogramma gaat nog heel lang lopen en dat programma doet het uiteraard beter als de koers laag blijft. Een beetje misbegrepen worden door de markt (zie Kroger / Amazon debacle en dan in de resultaten blijkt dat het USA onderdeel net het beste presteert

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Trump heeft meer invloed
Toevallig heb ik zowel Ahold als Colruyt in portefeuille, beiden hebben in 2017 niet echt schitterende resultaten geboekt op de Belgische markt.
Is dit zulk een reactie op trump?
Of heb ik iets gemist in de resultaten? Leek me met korte blik toch positief.
Of heb ik iets gemist in de resultaten? Leek me met korte blik toch positief.
Dat grote deel aan Amerika is op KT wel niet zo positief toch? Verwijs naar de dollar. Of zie ik dat fout? Kan volgens mij voorlopig nog wat voor koersdruk zogen.