Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Ben bijna uit het verlies 
Vanaf €18,50 kan het feestje beginnen en daar zijn we naar op weg. Volgend jaar staan we op €19.
Vanaf €18,50 kan het feestje beginnen en daar zijn we naar op weg. Volgend jaar staan we op €19.
Eindelijk komt er idd wat beweging in, maanden op zitten tureluren... weg is nog lang hier: mijn aankoop was op 20 euro eind 2016.
Had vorig jaar wat geschreven puts aan 20 en 22 eur. Heb ze vermultivoudigd doorgerold naar maart aan 15, 16 en 17. Ziet er voorlopig goed uit, paar duizend eur in the pocket.
Op korte tijd van kakaandeel van het jaar naar winstgevend 
16 juni en 25 augustus bijgekocht en dat trekt het totaal nu in de winst.
Wel minder goed nieuws net aan de start van het verhoogde inkoopprogramma maar we kunnen niet blijven hopen op soldenprijzen.
16 juni en 25 augustus bijgekocht en dat trekt het totaal nu in de winst.
Wel minder goed nieuws net aan de start van het verhoogde inkoopprogramma maar we kunnen niet blijven hopen op soldenprijzen.
Laatst gewijzigd door reteiP op 4 december 2017, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Wees blij dat we nu eens kleur bekennen in plaats van nog even door kwakkelen (hebben lang genoeg op "soldenprijzen" gestaan mij dunkt
)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb ook wat Ahold aandelen en ik had graag als leek eens gepolst:
- houden jullie deze bij voor de lange (+5 jaar) termijn en dividend, eventueel termijn in gedachten
- mikken jullie op een koersstijging met verkoop als doel
- verwachten jullie een overname (of worden overgenomen)
- verwachten jullie een opsplitsing van enerzijds Europa - VS of Ahold en BOL of een combinatie van beiden
- hoe zien jullie de marges in retail evolueren
- idee in welke mate de Trump hervorming effect heeft op Ahold
- faire waarde?
Zelf heb ik vertrouwen in Ahold de komende maanden, model en management geven solide indruk en het concept lijkt ook cijfermatig goed te werken, het inkoopprogramma is meer dan een ruggensteuntje, dividend is meegenomen. Op langere termijn heb ik veel meer vragen dan antwoorden:
het is vrij uitzonderlijk dat Ahold hogere marges weet te puren in een zeer competitieve markt (beleid, model en cliënteel) - vooral de extra winkels van Lidl / Aldi baren mij zorgen m.b.t. behoud van de marges.
Intrede van Amazon - weet ik nog steeds niet goed waarom en hoe, is een game changer maar het zou ook niet de eerste mislukking zijn
Wat met Bol.com, uitstekend platform, een beest in omzet en omzetgroei maar wat met de winst - ik mis duidelijk cijfermateriaal.
Ahold is een cashmachine en dat zal wellicht zo blijven
Zolang de economische groei blijft aanhouden zal er geconsumeerd worden, bij een kentering bestaat de kans dat Ahold, als duurdere, ook als eerste marktaandeel zal verliezen
Sinds dit jaar weten we dat ook retail zeer volatiel kan zijn op basis van kleine evoluties
Als ik het zou samenvatten: houden tot eind 2018 en ondertussen kijken welke evolutie er wordt gemaakt door Ahold en zijn concurrenten.
- houden jullie deze bij voor de lange (+5 jaar) termijn en dividend, eventueel termijn in gedachten
- mikken jullie op een koersstijging met verkoop als doel
- verwachten jullie een overname (of worden overgenomen)
- verwachten jullie een opsplitsing van enerzijds Europa - VS of Ahold en BOL of een combinatie van beiden
- hoe zien jullie de marges in retail evolueren
- idee in welke mate de Trump hervorming effect heeft op Ahold
- faire waarde?
Zelf heb ik vertrouwen in Ahold de komende maanden, model en management geven solide indruk en het concept lijkt ook cijfermatig goed te werken, het inkoopprogramma is meer dan een ruggensteuntje, dividend is meegenomen. Op langere termijn heb ik veel meer vragen dan antwoorden:
het is vrij uitzonderlijk dat Ahold hogere marges weet te puren in een zeer competitieve markt (beleid, model en cliënteel) - vooral de extra winkels van Lidl / Aldi baren mij zorgen m.b.t. behoud van de marges.
Intrede van Amazon - weet ik nog steeds niet goed waarom en hoe, is een game changer maar het zou ook niet de eerste mislukking zijn
Wat met Bol.com, uitstekend platform, een beest in omzet en omzetgroei maar wat met de winst - ik mis duidelijk cijfermateriaal.
Ahold is een cashmachine en dat zal wellicht zo blijven
Zolang de economische groei blijft aanhouden zal er geconsumeerd worden, bij een kentering bestaat de kans dat Ahold, als duurdere, ook als eerste marktaandeel zal verliezen
Sinds dit jaar weten we dat ook retail zeer volatiel kan zijn op basis van kleine evoluties
Als ik het zou samenvatten: houden tot eind 2018 en ondertussen kijken welke evolutie er wordt gemaakt door Ahold en zijn concurrenten.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Ben eens benieuwd of we vandaag de rare bokkensprongen a la Walmart gaan tegen komen
wie wordt het een leuk koopmomentje 
Bokkensprongen? Walmart was toch vrij stabiel gisteren? -9a10% dat wel.realisticview schreef: ↑21 februari 2018, 07:15 Ben eens benieuwd of we vandaag de rare bokkensprongen a la Walmart gaan tegen komenwie wordt het een leuk koopmomentje
![]()
Daarnaast waren hun slechte cijfers gisterennamiddag al bekend & Ahold zakte dan ook even 2% ofzo. Dus nieuws zat gisteren al in de koers (volgens mij).
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Walmart noteert nog steeds hoger dan voor Amazon saga, Ahold noteert fors onder deze waarde en aangevuld met het inkoopprogramma + dividend zie ik geen reden voor een daling.