dematerialisatie kasbons
TIP
dematerialisatie kasbons
Op 19 december al m'n resterende kasbons uit m'n kluis gehaald om op effectendossier te deponeren.
Tot op vandaag staat er nog niets op effectendossier. Dus ook niet de kasbon die op 1/01/12 moest vervallen.
Uitleg van de bank :door nieuwe wetgeving kan men in Brussel de massale toevloed van te dematerialiseren stukken niet bijhouden en het kan enkele weken duren. Maar hoera ik mag er zeker van zijn dat het bedrag van de vervallen kasbon met valutadatum 1/1/12 op m'n rekening zal geboekt worden. Het was wel niet mogelijk om het bedrag waarvan ze zeker weten dat het dat het op 1/1/12 op m'n rekening moest staan me nu alvast al uit te betalen.
Heb ik nu eigenlijk ook recht op debetrente ?
Tot op vandaag staat er nog niets op effectendossier. Dus ook niet de kasbon die op 1/01/12 moest vervallen.
Uitleg van de bank :door nieuwe wetgeving kan men in Brussel de massale toevloed van te dematerialiseren stukken niet bijhouden en het kan enkele weken duren. Maar hoera ik mag er zeker van zijn dat het bedrag van de vervallen kasbon met valutadatum 1/1/12 op m'n rekening zal geboekt worden. Het was wel niet mogelijk om het bedrag waarvan ze zeker weten dat het dat het op 1/1/12 op m'n rekening moest staan me nu alvast al uit te betalen.
Heb ik nu eigenlijk ook recht op debetrente ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: dematerialisatie kasbons
En dan te zeggen dat kasbons die vervallen in 2012 én 2013 niet op effectenrekening moesten geplaatst worden, want die taks is niet van toepassing op zulke kasbons.
En de banken wisten dit... (weliswaar niet direct, maar tegen zeker nog tijdig om tegen veel klanten te zeggen dat het niet verplicht was)
Ivm die debetrente: als ze die som boeken met valuta 1/1 heb je daar idd geen recht op.
Maar ik zou wel eens m'n beklag doen, tenzij er op het document stond dat ze niet de garantie konden geven dat alles op tijd verwerkt werd (wat ik betwijfel).
Anderzijds: banken werken met mensen en tussen kerst en nieuw is de bemanning sowieso minder, dus een beetje begrip..
En de banken wisten dit... (weliswaar niet direct, maar tegen zeker nog tijdig om tegen veel klanten te zeggen dat het niet verplicht was)
Ivm die debetrente: als ze die som boeken met valuta 1/1 heb je daar idd geen recht op.
Maar ik zou wel eens m'n beklag doen, tenzij er op het document stond dat ze niet de garantie konden geven dat alles op tijd verwerkt werd (wat ik betwijfel).
Anderzijds: banken werken met mensen en tussen kerst en nieuw is de bemanning sowieso minder, dus een beetje begrip..

Laatst gewijzigd door Frisse Freddy op 4 januari 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@Frisse Freddy : Heb je dar ergens een link van waar dat ook effectief zwart op wit staat ?Frisse Freddy schreef:En dan te zeggen dat kasbons die vervallen in 2012 én 2013 niet op effectenrekening moesten geplaatst worden, want die taks is niet van toepassing op zulke kasbons.
En de banken wisten dit...
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
- VIP member
- Contacteer:
Sorry, geen link. Maar je mag het 100% voor waar aannemen.