Depositogarantiestelsel ?
Depositogarantiestelsel ?
Stel dat ik op mijn spaarrekeningen bij MeDirect €100.000 heb staan. Deze vallen onder het depositogarantiestelsel.
Wanneer ik nu een extra gezamenlijke spaarrekening open op de naam van mijn dochter en ik stort hier ook €100.000 op valt deze dan ook onder het depositogarantiestelsel ?
Wanneer ik nu een extra gezamenlijke spaarrekening open op de naam van mijn dochter en ik stort hier ook €100.000 op valt deze dan ook onder het depositogarantiestelsel ?
Re: Depositogarantiestelsel ?
Het max bedrag van 100000 € is:
per bank en per persoon.
Als jij bij eenzelfde bank 100000 euro staan hebt + 100000 euro op een gezamenlijke rekening; dan heb jij in totaal 150000 euro op jouw naam en dus zit je boven het bedrag.
Los daarvan kan een "gezamenlijke" rekening niet alléén op naam van je dochter staan, maar op beide namen.
Indien het over een minderjarige gaat: het spaargeld op naam van minderjarigen, wordt samengeteld bij dat van de ouders.
per bank en per persoon.
Als jij bij eenzelfde bank 100000 euro staan hebt + 100000 euro op een gezamenlijke rekening; dan heb jij in totaal 150000 euro op jouw naam en dus zit je boven het bedrag.
Los daarvan kan een "gezamenlijke" rekening niet alléén op naam van je dochter staan, maar op beide namen.
Indien het over een minderjarige gaat: het spaargeld op naam van minderjarigen, wordt samengeteld bij dat van de ouders.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dochter is meerderjarig.
De enige optie is dan een aparte rekening op haar naam te openen dus.
Samengevat zouden we dus 300.000 volgens het depositogarantiestelsel kunnen parkeren bij MeDirect.
Ik, mijn man en dochter.
De enige optie is dan een aparte rekening op haar naam te openen dus.
Samengevat zouden we dus 300.000 volgens het depositogarantiestelsel kunnen parkeren bij MeDirect.
Ik, mijn man en dochter.
Het depositogarantiefonds is een lege doos... Zit omzeggens géén geld in, als een bank in faling gaat, kunnen ze dat nooit betalen..
Je geld ga je niet zomaar terug krijgen, maar je behoudt er wel een voorrecht op.
Moet je geld betalen aan de overheid, wordt dit mogelijks van je tegoed afgetrokken..
Je geld ga je niet zomaar terug krijgen, maar je behoudt er wel een voorrecht op.
Moet je geld betalen aan de overheid, wordt dit mogelijks van je tegoed afgetrokken..
Het is veiliger dat jullie alledrie een rekening bij een andere bank openen. Want anders is heel het gezin (zeker tijdelijk) hun geld kwijt als MeDirect in faling gaat.
Had ik ook al gemerkt maar twijfel over hun kwaliteit/veiligheid. (Bpost, Izola, Santander en MeDirect.)
Tak21 zit ik al in.
-Bpost is beperkt voor jongeren tot 40 jaar.
-Izola is een geval apart: voor de belastingen dient deze te worden aangegeven als buitenlandse rekening doordat de verplichte RV niet wordt ingehouden door de bank.
Dus op het aanslagbiljet moet worden rekening gehouden met 30%.
Ook is er bij deze spaarrekening geen vrijstelling van de eerste schijf van € 980 intresten per persoon.
Bij Bpost kun je maar 500 euro/maand storten dus niet handig je gewoon al een gespaard bedrag wilt overzetten.
En je bent verkeerd,het is niet Izola maar Aion dat 0,5% geeft.
Maar bij Aion moet je ook lidmaatschap betalen waardoor de eerste 9360 euro eigenlijk geen rente opbrengt. Bij premiumlidmaatschap zelfs de eerste 45600 euro. Dus de werkelijke opbrengst ligt lager dan 0,5%. Toen ze hun rentevoet halveerde hebben ze zich dan ook compleet uit de markt gezet. Ik verneem dat het moeilijk is om een account op te zeggen bij Aion(slechte klantenservice). Bij een andere bank kun je nog zeggen 'foert' ik laat de rekening leeg staan. Bij Aion ligt dat toch anders omdat je het lidmaatschap moeten blijven betalen. Ook jammer dat je alleen met gsm op platform kunt en niet via pc.
Ik ben er zelf niet bij maar Santander lijkt mij dan de beste optie.
Satander lijkt me wel een gulle bank las ik gisteren.
Santander bank bezorgt 75.000 Britten onverwacht kerstcadeau: betaling werd twee keer verricht
Santander leek me ook wel iets maar wanneer je dan de ervaringen hier gaat lezen zitten ze met een hopeloze helpdesk. Natuurlijk niet erg als alles goed loopt.
0,5% of 0,11% maakt €400 per €100.000. De vraag of het allemaal de moeite waard is natuurlijk.

Santander bank bezorgt 75.000 Britten onverwacht kerstcadeau: betaling werd twee keer verricht
Santander leek me ook wel iets maar wanneer je dan de ervaringen hier gaat lezen zitten ze met een hopeloze helpdesk. Natuurlijk niet erg als alles goed loopt.
0,5% of 0,11% maakt €400 per €100.000. De vraag of het allemaal de moeite waard is natuurlijk.
- donderblomme
- Newbie
zit ook bij Medirect om die reden, MAX geeft 0.05% basisrente en 0.65% getrouwheaidspremie tot maximum 50000€
als nog niet begonnen belegger toch iets waar ik wijs uit geraak
als nog niet begonnen belegger toch iets waar ik wijs uit geraak

Bij Aion kun je via Deposit Max (ook met het standaardlidmaatschap) wel de 0,70% van MeDirect bekomen. Ze matchen namelijk telkens de spaarrekening met de hoogste interest.Denfi schreef: ↑2 januari 2022, 15:47Bij Bpost kun je maar 500 euro/maand storten dus niet handig je gewoon al een gespaard bedrag wilt overzetten.
En je bent verkeerd,het is niet Izola maar Aion dat 0,5% geeft.
Maar bij Aion moet je ook lidmaatschap betalen waardoor de eerste 9360 euro eigenlijk geen rente opbrengt. Bij premiumlidmaatschap zelfs de eerste 45600 euro. Dus de werkelijke opbrengst ligt lager dan 0,5%. Toen ze hun rentevoet halveerde hebben ze zich dan ook compleet uit de markt gezet. Ik verneem dat het moeilijk is om een account op te zeggen bij Aion(slechte klantenservice). Bij een andere bank kun je nog zeggen 'foert' ik laat de rekening leeg staan. Bij Aion ligt dat toch anders omdat je het lidmaatschap moeten blijven betalen. Ook jammer dat je alleen met gsm op platform kunt en niet via pc.
Ik ben er zelf niet bij maar Santander lijkt mij dan de beste optie.
Op zich ben ik tevreden met Santander, maar daar val je wel onder het Spaanse garantiesysteem.
Sluit niet helemaal aan bij Medirect maar wel bij de vraag en antwoorden.
Ikzelf heb spaarproducten bij Fintro. Mijn minderjarige dochter heeft haar spaarrekening ook bij Fintro. Haar mama bij BNP Paribas. Het geld van ons dochtertje wordt dus de helft gerekend bij mama en bij mij voor garantiestelsel? BNP Paribas en Fintro vormen qua garantie toch een geheel?
Los daarvan ben ik tevreden over Santander, maar nog nooit klantendienst nodig gehad. Medirect: matig tevreden. Voor mij is site erg rommelig, heb mijn bedenkingen over bereiken van getrouwheidspremie. Moet die nog uitpluizen.
Ikzelf heb spaarproducten bij Fintro. Mijn minderjarige dochter heeft haar spaarrekening ook bij Fintro. Haar mama bij BNP Paribas. Het geld van ons dochtertje wordt dus de helft gerekend bij mama en bij mij voor garantiestelsel? BNP Paribas en Fintro vormen qua garantie toch een geheel?
Los daarvan ben ik tevreden over Santander, maar nog nooit klantendienst nodig gehad. Medirect: matig tevreden. Voor mij is site erg rommelig, heb mijn bedenkingen over bereiken van getrouwheidspremie. Moet die nog uitpluizen.
Kun je hierover iets verder uitwijden? Is het dan met dezelfde (belachelijke) beperking van 5000 euro/maand?