Deutsche Bank DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche Bank DB Saving Plan
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg. Die DB Saving Plan: het geld kan je toch in 1 keer wegtrekken of moet dat ook per 500€ per maand? Nee toch?
@Kor
Als je dat wil, dan kan je al je spaargeld in 1 keer opnemen.
Maar dan verlies je de getrouwheidspremies voor alle bedragen die er minder dan 1 jaar opstaan.
Dus: als je het geld niet onmiddellijk nodig hebt, haal je het best elke maand het gedeelte af (vb 500 euro) waarvoor je de getrouwheidsrente reeds verworven hebt.
(Hoewel met hun veranderde zichtrekening voorwaarden, zal het niet simpel worden om helemaal géén verlies te hebben)
Als je dat wil, dan kan je al je spaargeld in 1 keer opnemen.
Maar dan verlies je de getrouwheidspremies voor alle bedragen die er minder dan 1 jaar opstaan.
Dus: als je het geld niet onmiddellijk nodig hebt, haal je het best elke maand het gedeelte af (vb 500 euro) waarvoor je de getrouwheidsrente reeds verworven hebt.
(Hoewel met hun veranderde zichtrekening voorwaarden, zal het niet simpel worden om helemaal géén verlies te hebben)
Laatst gewijzigd door Nefertari op 12 januari 2019, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
XavieraHollander
- Newbie

Ja, noem heel dat soort spaarsysteem van 500/maand, waar véél banken zich aan bezondigen, gerust 'zachte oplichting'-systemen. Hoogstens goed voor pubers en studentjes, of magazijnierkes!
Als je zo'n spaarsysteem zou hebben met 0,10 basis en 0,80 getrouwheid, dat is oplichting
Echter 0,60 basis en 0,3 getrouwheid dat noem ik geen oplichting. Toon mij waar je meer dan 0,6 basis kan krijgen
Echter 0,60 basis en 0,3 getrouwheid dat noem ik geen oplichting. Toon mij waar je meer dan 0,6 basis kan krijgen
Waar zit de oplichting? De regels zijn duidelijk voor wie de moeite neemt ze te lezen. Je hebt dan de keuze om het te doen of niet. Men kan altijd een rekening aan 0,11% nemen als men niet van de regels houdt, of zie ik iets over het hoofd?
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Naar een andere bank?Frederic schreef: ↑11 januari 2019, 18:22Waar ga je naartoe met je geld?Jiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 17:55 Dat ga ik ook gewoon doen hoorNo panic. Wat niet wegneemt dat het mag aangekaart worden? Informeren heet zoiets, DB bijvoorbeeld vond het nuttiger eerst de pers in te lichten en dan de klanten.
@ elke: e-fidelity: 0,01 basis + 0,10 getrouwheidspremie ... saving plan 0,60 basis + 0,30 getrouwheidspremie ... er is geen finishfoto nodig 
Bij DB Saving Plan is de som van de basis- en getrouwheidspremie iets hoger dan op de MeDirect Fidelity-rekening. (Nu ja, dat verschil van 0.05% is miniem he.)Elke76 schreef: ↑11 januari 2019, 20:41 Is het dan niet interessanter om meteen alles op een MeDirect Fidelity-rekening te zetten? Je krijgt 0,05% minder maar kan wel meteen voor het hele bedrag je getrouwheidspremie opbouwen, je kan afhalen zoals je kiest (tenzij zij ook plots met kosten afkomen), en een getrouwheidspremie staat minstens voor een jaar vast voor het gestorte bedrag. Of mis ik iets?
Bij de de MD Fidelity is de getrouwheidspremie groter, waardoor je inderdaad iets langer "beschermd" bent als MD die getrouwheidsrente verlaagt.
Bij het DB SP ligt de basisrente hoger, wat interessanter is als je een afhaling doet: het geld dat je afhaalt krijgt tot de laatste dag zijn basisrente.
Elke, ik heb ook een E-account zonder DB Max-pakket. Ik heb geen bericht van DB gekregen over de nieuwe tarieven. Dat doet me vermoeden dat de E-account (zonder DB-Max) gratis blijft.
Heb jij ondertussen wel al een bericht gekregen van DB over de tariefaanpassing?
-
anonymous7
Ik heb ook enkel een E-account zonder MAX pakket. Ook gebeld, en ja ik moest ook betalen tenzij ik voldeed aan de uitzonderingsvoorwaarden.
Volgende dag meteen langsgegaan bij mijn lokaal filiaal om daar alles op te zeggen. Ik was niet de eerste, en ik zal niet de laatste zijn volgens de gerant.
Dat gezegd zijnde, ik zie het nog gebeuren dat het inderdaad zo is voor "oude" klanten met enkel een E-account + Saving Plan, dat het niet van toepassing is. Nuja. Het zij zo. Ander en beter!
Volgende dag meteen langsgegaan bij mijn lokaal filiaal om daar alles op te zeggen. Ik was niet de eerste, en ik zal niet de laatste zijn volgens de gerant.
Dat gezegd zijnde, ik zie het nog gebeuren dat het inderdaad zo is voor "oude" klanten met enkel een E-account + Saving Plan, dat het niet van toepassing is. Nuja. Het zij zo. Ander en beter!
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ter verduidelijking: er bestaat geen gratis rekening meer bij Deutsche Bank. Of je rekening nu max of E heet, is allemaal hetzelfde. Er bestaan wel uitzonderingen op geen kosten te betalen (die hier al enkele keren vermeld zijn).
-
Otiumcumdignitate
- Newbie

Ze hebben blijkbaar wat vertraging in hun mailverkeer tussen hun hoofdzetel en hun klanten.
Zelf heb ik de mail gisteren pas ontvangen gevolgd door een telefoon van hun helpdesk. Dit omdat ik er hun op aangesproken had waarom ik deze info via Spaargids moest vernemen in plaats van rechtstreeks van de bank.
Voor mij was het ook een sein om eens grote kuis te houden in een aantal slapende rekeningen. Had inmiddels drie zichtrekeningen bij DB en vijf spaarrekeningen. Daarvan werd in de praktijk maar één zichtrekening meer gebruikt en twee DB Saving Plan rekeningen. Twee zichtrekeningen heb ik aangehouden en uiteraard twee keer een DB Saving Plan. Op die twee rekeningen stond nu net iets meer dan 10.000 € dus zou het gebruik van de rekeningen, bancontactkaarten en MasterCard gratis blijven.
DB was ook niet alleen met het aanrekenen van kosten. Heb nog een rekening bij Nagelmackers. Dit omdat ik bij geen enkele bank meer dan 100.000 € wil laten staan. Ook bank Nagelmackers begon ergens midden vorig jaar plots kosten aan te rekenen voor hun zichtrekening. Na een redelijk boze telefoon met de kantoorhouder werd beloofd dat deze kosten éénmaal per jaar zouden teruggestort worden. Wat ook effectief op de 15de van deze maand gebeurd is voor de kosten aangerekend in 2018. Je kan natuurlijk dreigen op te stappen maar de uitwegen worden tegenwoordig wel heel beperkt.
woete schreef: ↑16 januari 2019, 23:13Elke, ik heb ook een E-account zonder DB Max-pakket. Ik heb geen bericht van DB gekregen over de nieuwe tarieven. Dat doet me vermoeden dat de E-account (zonder DB-Max) gratis blijft.
Heb jij ondertussen wel al een bericht gekregen van DB over de tariefaanpassing?
Idem hier, ik heb op geen enkele manier van Deutsche Bank een bericht gekregen dat er een vergoeding zal aangerekend worden. Ik heb enkel een DB E-account met DB E-saving account rekening en DB E saving plan.
Ik heb geen betaal- of kredietkaarten.
Ik heb gisteren een mail gekregen. Als ik in mijn documenten kijk stond er nergens vermeld dat mijn rekeningen deel uitmaakten van DB-Max, volgens mij was dat vroeger ook niet het geval. Ik heb enkel een Saving-rekening en een E-account, ik heb daar ook nooit een kaart voor gekregen, dus volgens mij was het effectief vroeger een ander soort rekening dan die in het DB-Max-pakket. Op vlak van service is die 32 euro voor mij niet echt gerechtvaardigd vind ik...woete schreef: ↑16 januari 2019, 23:13Elke, ik heb ook een E-account zonder DB Max-pakket. Ik heb geen bericht van DB gekregen over de nieuwe tarieven. Dat doet me vermoeden dat de E-account (zonder DB-Max) gratis blijft.