Deutsche Bank DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
Re: Deutsche Bank DB Saving Plan
Tja het ene kantoor is het andere niet. En dat geldt zo een beetje voor elke bank.
Met uitsluiting van de louter internetbanken en daar kan ik ook zowel positieve en negatieve verhalen over vertellen. Maar daar schiet een ander niets mee op.
In dit topic gaat het over DB Saving Plan. Zo veel alternatieven zijn daar nu eenmaal niet voor.
Hopelijk kan DB door bankrelaties te schrappen die ze alleen geld kosten voor de rest deze tarieven nog even handhaven.
Met uitsluiting van de louter internetbanken en daar kan ik ook zowel positieve en negatieve verhalen over vertellen. Maar daar schiet een ander niets mee op.
In dit topic gaat het over DB Saving Plan. Zo veel alternatieven zijn daar nu eenmaal niet voor.
Hopelijk kan DB door bankrelaties te schrappen die ze alleen geld kosten voor de rest deze tarieven nog even handhaven.

Laatst gewijzigd door Otiumcumdignitate op 22 januari 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Al van die kant bekeken ?
Iedere bank wil klanten meer laten beleggen en het geld op spaarrekeningen verminderen.
Goed gevonden van DB ?
Nu houdt ze de betere groep van de klanten over : zij die kosten willen betalen, willen beleggen of die genoeg geld bij de bank parkeren.
Iedere bank wil klanten meer laten beleggen en het geld op spaarrekeningen verminderen.
Goed gevonden van DB ?
Nu houdt ze de betere groep van de klanten over : zij die kosten willen betalen, willen beleggen of die genoeg geld bij de bank parkeren.

Laatst gewijzigd door haelewyn op 22 januari 2019, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
Nee niet van die kant bekeken want voor mij wijzigt er niets.
Ik ga er mijn strategie ook niet door wijzigen. Als je al van een strategie kan spreken.
Nog even en alle banken bieden even weinig en rekenen kosten aan. Dan zal mijn strategie er in bestaan door mijn spaargeld zelf aan te spreken en niet te versluizen naar waar de bank dat wil. Beleggen in producten aangeprezen door welke bank dan ook wil ik nl. niet meer en kosten betalen om er mijn geld te parkeren ook niet.
laat staan kosten betalen voor rekeningen waar geen geld op staat.
Binnenkort wordt homebanking letterlijk terug hot.
Maar dan kan je met je eigen geld ook bijna geen kant meer op.
Dan maar al voldoende anticiperen zeker?
De anderen hun rekening kan en mag ik toch niet maken.
Ik ga er mijn strategie ook niet door wijzigen. Als je al van een strategie kan spreken.

Nog even en alle banken bieden even weinig en rekenen kosten aan. Dan zal mijn strategie er in bestaan door mijn spaargeld zelf aan te spreken en niet te versluizen naar waar de bank dat wil. Beleggen in producten aangeprezen door welke bank dan ook wil ik nl. niet meer en kosten betalen om er mijn geld te parkeren ook niet.
laat staan kosten betalen voor rekeningen waar geen geld op staat.

Binnenkort wordt homebanking letterlijk terug hot.

Maar dan kan je met je eigen geld ook bijna geen kant meer op.

Dan maar al voldoende anticiperen zeker?
De anderen hun rekening kan en mag ik toch niet maken.
Tja ...Als een bank zegt dat ze een heel goed beleggingsproduct hebben is dat meestal heel goed voor hen en minder goed voor mij.
Als de vos de passie preekt.... Idem hier. Ik ga mijn aantal banken wat afbouwen en ik hou er op het eind alleen over die me met de regel van 10.000 per maand gratis klant laten blijven
Wel tof.. Ik gebruik eens een andere browser nu en ik zie de banners van DB hier overal : Bij DB strijden we tegen deze onnodige instapkosten.
Wel een beetje raar om naast dit topic DB te zien betalen voor reclame die zegt dat ze strijden tegen kosten.
Als de vos de passie preekt.... Idem hier. Ik ga mijn aantal banken wat afbouwen en ik hou er op het eind alleen over die me met de regel van 10.000 per maand gratis klant laten blijven

Wel tof.. Ik gebruik eens een andere browser nu en ik zie de banners van DB hier overal : Bij DB strijden we tegen deze onnodige instapkosten.
Wel een beetje raar om naast dit topic DB te zien betalen voor reclame die zegt dat ze strijden tegen kosten.

-
- Newbie
In mijn geval ook al weggegooid geld. Ben selectief blind voor welke banner dan ook.
Beleggen doe je bij de goedkoopste broker, DeGiro dus.haelewyn schreef: ↑22 januari 2019, 10:33 Van die 0 : eerst zien en dan geloven. Geen cynisme tov diegene die het gemeld heeft. Wel tov de bankbediende. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand met dat beroep me verkeerde info gaf. De voorwaarden die DB op zijn website zet lijken duidelijk. Tenzij je er van uitgaat dat een spaarrekening onmogelijk onder 0 kan gaan en dat ze de kosten dan niet aanrekenen per pakket en op de zichtrekening.
Jiraisking : andere voorwaarden kunnen nog vervuld worden, buiten de 10.000 euro bankrelatie :
- een aankoop-/inschrijvingstransactie in een beleggingsproduct, met inbegrip van verzekeringsproducten, werd in het voorgaande trimester op een rekening van Deutsche Bank geboekt als onderdeel van de bankrelatie;
- alle titularissen van de bankrelatie waren jonger dan 25 jaar op de laatste werkdag van het voorgaande trimester;
- een van de houders van de DB M@X-bankrelatie was ook DB Personal- of Private Banking-cliënt tijdens het voorafgaande trimester.
Dus : als je daar klant wil zijn, zorgen dat je elk trimester een aankoop of inschrijving op een beleggingsproduct doet ? Kan ook zo moeilijk niet zijn...
Aan de andere kant : er is waarschijnlijk wel concurrentie. Je kan ook je zaakjes ergens anders op het droge hebben.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Goedkoopste is niet voor iedereen altijd dezelfdeTrX schreef: ↑25 januari 2019, 22:29Beleggen doe je bij de goedkoopste broker, DeGiro dus.haelewyn schreef: ↑22 januari 2019, 10:33 Van die 0 : eerst zien en dan geloven. Geen cynisme tov diegene die het gemeld heeft. Wel tov de bankbediende. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand met dat beroep me verkeerde info gaf. De voorwaarden die DB op zijn website zet lijken duidelijk. Tenzij je er van uitgaat dat een spaarrekening onmogelijk onder 0 kan gaan en dat ze de kosten dan niet aanrekenen per pakket en op de zichtrekening.
Jiraisking : andere voorwaarden kunnen nog vervuld worden, buiten de 10.000 euro bankrelatie :
- een aankoop-/inschrijvingstransactie in een beleggingsproduct, met inbegrip van verzekeringsproducten, werd in het voorgaande trimester op een rekening van Deutsche Bank geboekt als onderdeel van de bankrelatie;
- alle titularissen van de bankrelatie waren jonger dan 25 jaar op de laatste werkdag van het voorgaande trimester;
- een van de houders van de DB M@X-bankrelatie was ook DB Personal- of Private Banking-cliënt tijdens het voorafgaande trimester.
Dus : als je daar klant wil zijn, zorgen dat je elk trimester een aankoop of inschrijving op een beleggingsproduct doet ? Kan ook zo moeilijk niet zijn...
Aan de andere kant : er is waarschijnlijk wel concurrentie. Je kan ook je zaakjes ergens anders op het droge hebben.![]()

Het is zoals met de Lotto : niet gespeeld is nooit verloren.
Maar niet geschoten is ook nooit geraakt.
Maar niet geschoten is ook nooit geraakt.

Heb een DB Saving Plan, samen met een E-Account & E-Saving account.
Op Saving plan een 3500€. Geen kostten aangerekend tot nu toe...
Op Saving plan een 3500€. Geen kostten aangerekend tot nu toe...
De kans is groot dat deze maar 1x/jaar verrekend worden.
Meestal eind januari, begin februari.
Maar de belangrijkste vraag hier is, hoeveel er op je E-Account & E-Saving account staan.
Als het samen meer dan 10.000 euro is, betaal je geen kosten.
Meestal eind januari, begin februari.
Maar de belangrijkste vraag hier is, hoeveel er op je E-Account & E-Saving account staan.
Als het samen meer dan 10.000 euro is, betaal je geen kosten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DB is meestal ook niet de snelste in dit soort zaken, maar ik denk dat ze mij zeiden dat er een foto wordt genomen op Q1, Q2, Q3 en Q4 en obv hiervan éénmalig kosten worden aangerekend per jaar.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als ik de productfiche lees, zie ik niet meteen dat er kosten (instap, uitstap, beheer,...) aangerekend worden voor het DB savings plan aangevuld met een DB e-account en DB e-savings account.
Mis ik iets?
Mis ik iets?
Volgens mij staat het in hun algemeen kostenoverzicht.
Ik ben gisteren gaan horen om te openen en ze hebben mij al bevestigd dat de rente dit jaar nog naar 0.60% zal gaan
-
- Jr. Member
- Contacteer:
heb ik ook bekeken, maar daar staan geen noemenswaardige kosten in (neen, ik heb geen behoefte aan extra verzekering of papieren uitreksels).