Deutsche Bank DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche Bank DB Saving Plan
Dat is het schandalige, of je betaalt plots €32, of je gaat weg en verliest je getrouwheidspremie, hoe dan ook ben je gezien. Banken kunnen toch veel; tarieven wijzigen, extra kosten aanrekenen, allemaal zonder voorafgaande verwittiging. Ik vraag me af of er consumentenrechten zijn bij banken?
Wat zijn me dat ook weer voor duidelijke mensen. Ik heb hier vooralsnog geen melding van gekregen per mail of brief maar ben toch al even hun site gaan inspecteren. Dit zijn dus de voorwaarden:
Oja, ik beschik ovr een DB online zicht , DB Fidelity (0€ op staan) en een DB Saving Plan waarbij ik de online zicht gebruik om te storten en door te storten naar de Saving. Dit alles zonder bankkaart.
- U bent jonger dan 25 jaar.
U hebt meer dan € 10.000 op uw rekening bij Deutsche Bank staan.
U hebt minstens één belegging gedaan tijdens het voorgaande trimester.
U bent ook DB Personal-cliënt** of Private Banking-cliënt***.
Oja, ik beschik ovr een DB online zicht , DB Fidelity (0€ op staan) en een DB Saving Plan waarbij ik de online zicht gebruik om te storten en door te storten naar de Saving. Dit alles zonder bankkaart.
Allemaal waar, maar ze dwingen je wel om € 10 000 te laten staan, als je eronder gaat val je plots flink in de kosten. Ik spaar enkel via hun saving plan, €500 per maand, ik zou dus niet elke maand €500 naar een andere rekening kunnen overbrengen als ik de getrouwheidspremie heb behaald zonder kosten te betalen op het moment dat ik onder de €10 000 ga. Goed gezien van DB, wel niet correct naar de consument.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Dat klopt, maar ik heb de berekening gemaakt hoorFrederic schreef: ↑11 januari 2019, 16:09Ewel ja afsluiten zal wel gratis zijn natuurlijk, maar je verliest wel je getrouwheid, dus ook niet gratisJiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 14:27
Ik heb hun vandaag reeds op de hoogte gebracht en rij er maandag heen, we zullen het snel weten![]()
Op hun website staat er geen kost vermeld. Aangezien ik nog steeds geen communicatie van hun heb ontvangen, ga ik ervan uit dat ik maandag kosteloos kan opzeggen.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Net telefoon gekregen van DB om hun kostenmodel uit te leggen. "het is natuurlijk all-in meneer".
Ja bedankt das exact de info die ik nodig heb. Maandag zal ik dus mijn rekening afsluiten.
Ja bedankt das exact de info die ik nodig heb. Maandag zal ik dus mijn rekening afsluiten.
Ja, want de prijs van brood gaat nooit omhoog. Prijs van water gaat nooit omhoog. Prijs van iPhone gaat nooit omhoog. Prijs van de huizen gaat nooit omhoog. Prijs van medische zorgen gaat nooit omhoog.
Na de 15 cent van welke bank was het ook weer (neen, ik wil het echt niet weten)...
Klimaatproblemen, 6 meter sneeuw in Oostenrijk, oorlogen, hongersnood, epidemieën ... al deze problemen verzinken in het niet bij de exuberante problemen van de Vlamingen ...
Het is niet omdat er klimaatproblemen zijn dat ik niet graag respectvol behandeld wordt, mag dat? Waarom geef je eigenlijk zo’n commentaar? Lees hier dan niet mee als je last hebt van hoe mensen denken, en laat mensen verder denken wat ze willen.NTO schreef: ↑11 januari 2019, 17:15Ja, want de prijs van brood gaat nooit omhoog. Prijs van water gaat nooit omhoog. Prijs van iPhone gaat nooit omhoog. Prijs van de huizen gaat nooit omhoog. Prijs van medische zorgen gaat nooit omhoog.
Na de 15 cent van welke bank was het ook weer (neen, ik wil het echt niet weten)...
Klimaatproblemen, 6 meter sneeuw in Oostenrijk, oorlogen, hongersnood, epidemieën ... al deze problemen verzinken in het niet bij de exuberante problemen van de Vlamingen ...![]()
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ben het met je eens NTO, ik vind ook niet dat alles gratis moet zijn. Alleen is er een groot verschil tussen gratis en plots 32EUR vragen voor hetzelfde product. Zeker als er gratis alternatieven op de markt zijn. Een prijsstijging mag je nooit vergelijking met een prijs op iets plots zetten.NTO schreef: ↑11 januari 2019, 17:15Ja, want de prijs van brood gaat nooit omhoog. Prijs van water gaat nooit omhoog. Prijs van iPhone gaat nooit omhoog. Prijs van de huizen gaat nooit omhoog. Prijs van medische zorgen gaat nooit omhoog.
Klimaatproblemen, 6 meter sneeuw in Oostenrijk, oorlogen, hongersnood, epidemieën ... al deze problemen verzinken in het niet bij de exuberante problemen van de Vlamingen ...![]()
Wat is dan het probleem? Verander dan gewoon?
DB heeft op voorhand een schatting gemaakt. Ze gaan zoveel duizend klanten verliezen waar ze toch niets aan verdienen. Rekeningen, spaarrekeningen, kaarten, daar verdienen ze niets aan. Pas als je veel belegt, ben je de moeite voor de banken de dag van vandaag.
Andere banken doen het anders. Een brief in de bus dat de rekening is opgezegd.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Dat ga ik ook gewoon doen hoorNTO schreef: ↑11 januari 2019, 17:48Wat is dan het probleem? Verander dan gewoon?
DB heeft op voorhand een schatting gemaakt. Ze gaan zoveel duizend klanten verliezen waar ze toch niets aan verdienen. Rekeningen, spaarrekeningen, kaarten, daar verdienen ze niets aan. Pas als je veel belegt, ben je de moeite voor de banken de dag van vandaag.
Andere banken doen het anders. Een brief in de bus dat de rekening is opgezegd.
Ik geef toch geen commentaar op de dingen die jij schrijft? Ik antwoord omdat jij mij commentaar geeft. Zullen we leven en laten leven en bij de topics blijven? Dat vinden we allebei interessanter hé
Waar ga je naartoe met je geld?Jiraisking schreef: ↑11 januari 2019, 17:55 Dat ga ik ook gewoon doen hoorNo panic. Wat niet wegneemt dat het mag aangekaart worden? Informeren heet zoiets, DB bijvoorbeeld vond het nuttiger eerst de pers in te lichten en dan de klanten.
Ik zit momenteel aan € 7.000 bij het Saving Plan inclusief storting januari, dus tegen eind maart aan € 8.000.
Ik ga gewoon in maart 2.000 op de zichtrekening bijstorten zodat ik aan 10.000 zit. Vanaf april komt er telkens 500 op het Saving plan bij en zal ik de zichtrekening met 500 verminderen. Tegen eind juli zit ik aan 10.000 en daarna telkens meer. Het enige probleem zal zijn, de dag dat ik die rekening aan 500/maand wil leeghalen. Dan is het of € 32 betalen of getrouwheid verliezen. Eén jaar ben je gezien, zelfde verhaal bij ING.
Ik ga gewoon in maart 2.000 op de zichtrekening bijstorten zodat ik aan 10.000 zit. Vanaf april komt er telkens 500 op het Saving plan bij en zal ik de zichtrekening met 500 verminderen. Tegen eind juli zit ik aan 10.000 en daarna telkens meer. Het enige probleem zal zijn, de dag dat ik die rekening aan 500/maand wil leeghalen. Dan is het of € 32 betalen of getrouwheid verliezen. Eén jaar ben je gezien, zelfde verhaal bij ING.
Is het dan niet interessanter om meteen alles op een MeDirect Fidelity-rekening te zetten? Je krijgt 0,05% minder maar kan wel meteen voor het hele bedrag je getrouwheidspremie opbouwen, je kan afhalen zoals je kiest (tenzij zij ook plots met kosten afkomen), en een getrouwheidspremie staat minstens voor een jaar vast voor het gestorte bedrag. Of mis ik iets?Ardennois schreef: ↑11 januari 2019, 19:29 Ik zit momenteel aan € 7.000 bij het Saving Plan inclusief storting januari, dus tegen eind maart aan € 8.000.