Deutsche Bank lanceert DB E-Saving Account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Deutsche Bank lanceert DB E-Saving Account
DB heeft zijn strategie met het nieuwe KB in zicht bekend gemaakt: de DB E-Saving Account
basisrente: 3%
getrouw: 1,5%
M.a.w. het wettelijke maximum van het nieuwe KB.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Deutsche Bank lanceert DB E-Saving Account
Bovendien zijn deze tarieven ook geldig op de DB Intensiv Plus vanaf 01/01/2009.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
t417919
Hebben ze dan twee rekeningen met dezelfde condities? Of kun je nu geen DB Intensive niet meer afsluiten?
Laatst gewijzigd door t417919 op 31 december 2008, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de oude rekening:
Er staat op hun site dat dit geldt voor nieuwe stortingen. Wat dan met het geld dat er al op stond? Blijft dat meer dan 4%, tot 1 april?
Er staat op hun site dat dit geldt voor nieuwe stortingen. Wat dan met het geld dat er al op stond? Blijft dat meer dan 4%, tot 1 april?
-
bibieke73
Op DB-max rekeningen blijft de intrest 4.25 + 1 % tot 1 april 2009
Deze bevestiging kreeg ik van een financial center van DB
Voorwaarde is wel storting VOOR 18 november 2008
Nadien hing af van de voorwaarden van nieuw koninklijk besluit en of er hier sprake is van een overgangsperiode
Nadien hing af van de voorwaarden van nieuw koninklijk besluit en of er hier sprake is van een overgangsperiode
Ik vermoed dat ze gewoon de basisrente gaan laten zakken naar 3%bibieke73 schreef: Op DB-max rekeningen blijft de intrest 4.25 + 1 % tot 1 april 2009
De premie van 1% blijft doorlopen
=> 4%
Waiting for the financial meltdown...
Op de volgende link vind je de voorwaarden voor klanten die dbmax werden voor 1/1/2009.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... e-old.html
Als ik de kleine lettertjes lees, versta ik het zo:
Voor stortingen vóór 18/11/08 blijven de rentevoeten die op het moment van de storting geldden (op het laatst was dit 4,25+1) 12 maanden geldig. Voor die stortingen gelden pas na die 12 maanden de gebruikelijke voorwaarden (zal hopelijk binnen een jaar nog steeds 3+0,5 zijn).
Voor stortingen vanaf 18/11/08 tot en met 31/12/08 blijven de rentevoeten (4,25+1) slechts gegarandeerd tot 31/3/09. Daarna gelden de 'gebruikelijke voorwaarden' : 3+0,5 dus.
Voor stortingen vanaf 1/1/09 geldt meteen 3+0,5.
ik vraag me wel af of de basisrente (4,25) ook nog blijft tijdens die 'gegarandeerde periodes'. ik dacht altijd dat wanneer men spreekt over 'gegarandeerde rentevoeten' dat dan alleen de getrouwheids- en/of aangroeipremie gegarandeerd is. weet iemand hier meer over?
Voor stortingen vóór 18/11/08 blijven de rentevoeten die op het moment van de storting geldden (op het laatst was dit 4,25+1) 12 maanden geldig. Voor die stortingen gelden pas na die 12 maanden de gebruikelijke voorwaarden (zal hopelijk binnen een jaar nog steeds 3+0,5 zijn).
Voor stortingen vanaf 18/11/08 tot en met 31/12/08 blijven de rentevoeten (4,25+1) slechts gegarandeerd tot 31/3/09. Daarna gelden de 'gebruikelijke voorwaarden' : 3+0,5 dus.
Voor stortingen vanaf 1/1/09 geldt meteen 3+0,5.
ik vraag me wel af of de basisrente (4,25) ook nog blijft tijdens die 'gegarandeerde periodes'. ik dacht altijd dat wanneer men spreekt over 'gegarandeerde rentevoeten' dat dan alleen de getrouwheids- en/of aangroeipremie gegarandeerd is. weet iemand hier meer over?
-
mpeeters007
- Sr. Member

Op de volgende link vind je de voorwaarden voor klanten die dbmax werden voor 1/1/2009.
Voor stortingen vóór 18/11/08 blijven de rentevoeten die op het moment van de storting geldden (op het laatst was dit 4,25+1) 12 maanden geldig.
Ik hoop dat ze bij DB dit ook zo interpreteren maar dat is volgens mij nog niet zeker!
Ik ben geen DB-fan maar het is misschien 'handiger' om al vanaf 1 januari met de 'nieuwe stijl' te werken. Dat maakt het bijhouden van het moment waarop je de getrouwheidspremie kan incasseren (31/12 nu in tegenstelling tot 31/3 als de aanpassing pas op 1/4 ingaat) ook wat makkelijker als je direct op 1 januari stort.Vaganzza schreef: DB heeft zijn strategie met het nieuwe KB in zicht bekend gemaakt: de DB E-Saving Account
Inderdaad! De regering heeft met haar nieuw spaarbeleid de spaarder een serieuze hak gezet door de regel vanaf 1 april te laten ingaan! Zo moet men 1 jaar en 9 maanden wachten alvorens de getrouwheidspremie hiervan op te trekkken in de verondestelling dat men het geld vanaf 1 april tot 31 maart 2010 laat staan!Stijn1234 schreef:
Ik ben geen DB-fan maar het is misschien 'handiger' om al vanaf 1 januari met de 'nieuwe stijl' te werken. Dat maakt het bijhouden van het moment waarop je de getrouwheidspremie kan incasseren (31/12 nu in tegenstelling tot 31/3 als de aanpassing pas op 1/4 ingaat) ook wat makkelijker als je direct op 1 januari stort.
Het blijft onduidelijk hé. Er staat in hun kleine lettertjes ook nog "De rentevoeten en premies (zelfs de garandeerde) kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van toepassing op de db Intensiv Plus rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd"lotty schreef: Op de volgende link vind je de voorwaarden voor klanten die dbmax werden voor 1/1/2009.
Voor stortingen vóór 18/11/08 blijven de rentevoeten die op het moment van de storting geldden (op het laatst was dit 4,25+1) 12 maanden geldig. Voor die stortingen gelden pas na die 12 maanden de gebruikelijke voorwaarden .
Dus moeten ze op 01/04 toch zakken naar 3% en zie ik geen verschil met wat ze schrijven voor stortingen vanaf 18/11/08 tot en met 31/12/08.
Want als ze die 4,25 toch zouden houden moeten ze RV aanrekenen vanaf 1 april, want dan is het geen gereglementeerde spaarrekening meer. En dat zijn ze niet van plan aangezien er staat "te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd".
Ze schrijven het dus veel moeilijker dan het in feite is. Het komt er op neer dat ze tot 31/03 4,25+1 geven en daarna zakken naar 3+1,5.
Maar als ze het zo vermelden raakt het scherm niet opgevuld met tekst natuurlijk
-
palmboy
Ik heb DB om uitleg gevraagd per e-mail vorige week en nog geen enkele reaktie gehad. Ik had rek. geopend en geld gestort begin september 2008, op basis van de belofte "4,25% plus 1,00 % gegarandeerd voor 12 maanden".
- Wat gebeurt er ivm de getrouwheidspremie? Qua datum, berekening viz. de "breuk" qua regime op 1 april?
- Hoe denkt DB mij te compenseren voor het verschil tussen 5,25 procent en max 4,50 procent indien ik ivm de getrouwheidspremie het spaargeld tot in september moet laten staan om die premie niet te verliezen? Niet nodig dat zij er een bonus aan overhouden.
Nog geen reaktie gehad.
- Wat gebeurt er ivm de getrouwheidspremie? Qua datum, berekening viz. de "breuk" qua regime op 1 april?
- Hoe denkt DB mij te compenseren voor het verschil tussen 5,25 procent en max 4,50 procent indien ik ivm de getrouwheidspremie het spaargeld tot in september moet laten staan om die premie niet te verliezen? Niet nodig dat zij er een bonus aan overhouden.
Nog geen reaktie gehad.
IEMAND die al een reactie gekregen heeft? Krijgen we nu nog 4,25 + 1% (voor de vroegere stortingen)? BKCP doet het wel, wat met Deutsche Bank????palmboy schreef: Ik heb DB om uitleg gevraagd per e-mail vorige week en nog geen enkele reaktie gehad. Ik had rek. geopend en geld gestort begin september 2008, op basis van de belofte "4,25% plus 1,00 % gegarandeerd voor 12 maanden".
Nog geen reaktie gehad.
Mij is aan de telefoon gezegd geweest (zij belden naar aanleiding van mijn vraag via mail) dat de 4,25 % + 1 % voor stortingen in 2008 loopt tot 31/03/09. Vanaf dan wisten ze het nog niet.
Momenteel dus op nieuwe stortingen vanaf 01/01/09 3% + 1,5 %
Momenteel dus op nieuwe stortingen vanaf 01/01/09 3% + 1,5 %
Intervest, Cofinimmo, Befimmo, Gimv, Proximus, Ascencio, Qrf, Tinc, Kas Bank, en Vastned Retail Belgium in bezit.
als je alles overschrijft naar een andere rekening en dan opnieuw overschrijft naar DB, wordt dat dan aanzien als nieuw geld?