Deutsche Bank verlaagt de spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche Bank verlaagt de spaarrente
vraagje,
word er ook intrest gegeven op de getrouwheidspremie die in dit geval toch 11 maand vaststaat?
mvgr
word er ook intrest gegeven op de getrouwheidspremie die in dit geval toch 11 maand vaststaat?
mvgr
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, die getrouwheidspremie brengt geen intrest op gedurende die periode. dat is net het 'mooie' aan die regeling van de getrouwheidspremie...
Niet dus, wel een voorteken van de schikking met het Parket:freetotax2005 schreef:is waarschijnlijk een voorteken dat er een nieuwe spaarrekening gaat gelanceerd worden
"Deutsche Bank zal een schadevergoeding betalen van 330.000 euro en naar schatting 3.800 klanten die via Deutsche Bank bij Lehman Brothers belegden (voor ongeveer 65 miljoen euro), zullen minstens de helft van hun geleden verlies terugbetaald krijgen." (Bron: deredactie.be).
M.a.w. hier wordt het nog duidelijker dat de (resterende) spaarders, zoals bij de belachelijk lage rentes op spaarrekeningen, de rekening betalen voor de fouten van anderen.
Vanaf 06/03/2012 voor bedragen op E-Fidelity account:
Basisrente : 1.00%
Getrouwheidspremie : 1,25%
Mensen die er nu inzitten krijgen vanaf 06/03 dus in het totaal : 1% ( basisrente ) + 1,00% ( getrouwheidspremie vanaf 05/10/2011 ) = 2%
!
Basisrente : 1.00%
Getrouwheidspremie : 1,25%
Mensen die er nu inzitten krijgen vanaf 06/03 dus in het totaal : 1% ( basisrente ) + 1,00% ( getrouwheidspremie vanaf 05/10/2011 ) = 2%

Op het eerste zicht « stijgt » de totale rente van 2.20% naar 2.25%
Voor de restlooptijd van de lopende getrouwheidsperioden steekt DB echter wel 0.25% in hun zak !
Als de getrouwheidsperiode nà 1 januari is begonnen ( G.Pr 1.25% x 10/12 = 1.04% ), doet U er goed aan vanaf
6 maart 2012 deze bedragen gedurende 1 dag naar de zichtrekening over te boeken en daarna terug, of....
…andere en betere !
Wat zit er nog allemaal in hun trukkendoos ?
Voor de restlooptijd van de lopende getrouwheidsperioden steekt DB echter wel 0.25% in hun zak !
Als de getrouwheidsperiode nà 1 januari is begonnen ( G.Pr 1.25% x 10/12 = 1.04% ), doet U er goed aan vanaf
6 maart 2012 deze bedragen gedurende 1 dag naar de zichtrekening over te boeken en daarna terug, of....
…andere en betere !
Wat zit er nog allemaal in hun trukkendoos ?
Als u stortingen die na 05/10/2011 zijn gedaan even naar de zichtrekening verplaatst en terugstort krijgt u inderdaad dan de verhoogde getrouwheidspremie. U verliest dan wel de lopende getrouwheidspremie, het wordt dus rekenen.
Verder zal DB, zoals we ondertussen reeds gewoon zijn van hen, wel binnen het jaar nog een nieuwe spaarrekening lanceren of één of andere slimme truuk uithalen, zodat we weer kunnen gaan rekenen. Als we dan opnieuw het saldo transfereren hebben ze lekker opnieuw helemaal geen getrouwheidspremie moeten betalen. Slimme mannen daar bij DB.
Verder zal DB, zoals we ondertussen reeds gewoon zijn van hen, wel binnen het jaar nog een nieuwe spaarrekening lanceren of één of andere slimme truuk uithalen, zodat we weer kunnen gaan rekenen. Als we dan opnieuw het saldo transfereren hebben ze lekker opnieuw helemaal geen getrouwheidspremie moeten betalen. Slimme mannen daar bij DB.
Bedankt voor de goede raad !
DB is goed bezig ! Wel ik denk dat ik mijn geld ga overschrijven naar de Rabobank
!
Goed idee, niet?
DB is goed bezig ! Wel ik denk dat ik mijn geld ga overschrijven naar de Rabobank

Goed idee, niet?
Ik heb dit toch gedaan in het verleden, db heeft voor mij afgedaan.
De inflatie is momenteel 3.65 % op jaarbasis.
Een mens wordt armer door te sparen !
Zucht...patrick1 schreef:De inflatie is momenteel 3.65 % op jaarbasis.
Dé facto onwaar, hé. Een mens wordt amper (koopkracht daalt) bij gelijkblijvend vermogen, belegd aan een intrestvoet lager dan de inflatie. Wanneer je extra spaart, verrijk je wel degelijk.patrick1 schreef: Een mens wordt armer door te sparen !
We krijgen straks nog 1,5 basisrente op de saving account,das wel heel triestig!
Ze zouden beter de spaarrekenig met hoge basisrente aanmoedigen(verhogen dus) en de fidelity spaarrekenig drastisch laten zakken want die is toch nie transparant met die hoge getrouwheidspremie.
Als je een andere spaarbank zoekt dan raad ik rabo bank aan, das veiligheid+hoge rentes in één pakket.
Ze zouden beter de spaarrekenig met hoge basisrente aanmoedigen(verhogen dus) en de fidelity spaarrekenig drastisch laten zakken want die is toch nie transparant met die hoge getrouwheidspremie.
Als je een andere spaarbank zoekt dan raad ik rabo bank aan, das veiligheid+hoge rentes in één pakket.
Weet er iemand waarom het artikel verwijderd werd waarop DB de interestverlaging aankondigde.
Het was misschien foutief? Heeft er iemand iets over een renteverlaging door Deutsche Bank gelezen buiten Spaargids?
Hallo,
Dit via mail ontvangen:
DB E-Saving Account – 1,50% + 0,30% – Spaarrekening
DB E-Account – 0,25% – Zichtrekening
Dit via mail ontvangen:
DB E-Saving Account – 1,50% + 0,30% – Spaarrekening
DB E-Account – 0,25% – Zichtrekening