Deutsche bank voor aankoop fondsen
TIP
Deutsche bank voor aankoop fondsen
Ik ben klant bij DB, maar zou ook bij hen fondsen willen aankopen.
Op hun site is heel wat te vinden, ziet er op het eerste zicht prima uit.
Zie bieden ook heel wat fondsen aan in tal van variaties.
wat zij jullie ervaringen?
Is DB duur?
Of moet ik eigenlijk klant worden bij binckbank, ...
FYI: bekijk dit eens, leerrijk?
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... alyse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op hun site is heel wat te vinden, ziet er op het eerste zicht prima uit.
Zie bieden ook heel wat fondsen aan in tal van variaties.
wat zij jullie ervaringen?
Is DB duur?
Of moet ik eigenlijk klant worden bij binckbank, ...
FYI: bekijk dit eens, leerrijk?
https://www.deutschebank.be/nl/beleggen ... alyse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Deutsche bank
heb ook fondsen bij db, in kader van de heilige spreiding heb ik er bij keytrade,rabo ,citi en db, allemaal hebben ze voor en nadelen,
zo is het aanbod ook groter om uit te kiezen, geen enkele bank biedt alle topfondsen aan .
kosten soms lager bij rabo indien fondsen in de aanbieding maar door systeem van geprogrammeerd beleggen waarbij je elke maand een vast bedrag investeert kreeg je 100€ terug bij db en betaalde je dus eigenlijk geen kosten, weet niet of actie nog loopt
kost is zelfde als beursorder denk ik
afhandeling steeds correct en uitreksels komen gratis thuis, geen slechte bank, site werkt goed
iedereen heeft andere zaken die belangrijk zijn om te kiezen voor een bank
zo is het aanbod ook groter om uit te kiezen, geen enkele bank biedt alle topfondsen aan .
kosten soms lager bij rabo indien fondsen in de aanbieding maar door systeem van geprogrammeerd beleggen waarbij je elke maand een vast bedrag investeert kreeg je 100€ terug bij db en betaalde je dus eigenlijk geen kosten, weet niet of actie nog loopt
kost is zelfde als beursorder denk ik
afhandeling steeds correct en uitreksels komen gratis thuis, geen slechte bank, site werkt goed
iedereen heeft andere zaken die belangrijk zijn om te kiezen voor een bank
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Deutsche bank voor aankoop fondsen
Hallo,
Ook zeer tevreden, enkel spijtig van bewaarloon!
Ook zeer tevreden, enkel spijtig van bewaarloon!
is dat die 8 euro per lijn?
Die 8 euro bewaarloon is dat per jaar ?
Zo ja dan is dat wel zeer duur.
Zo ja dan is dat wel zeer duur.
8€ is per jaar per effectenlijn, dus per fonds, aandeel of obligatie die je in portefeuille hebt, is veel,
maar max is 75 € per jaar dus als je een groot aantal effecten hebt wordt dit steeds maar minder per lijn
ik heb er 20 verschillende dus is inderdaad 75€ per jaar , is dus 3,5 € per jaar bewaarkost, maar kreeg met actie van geprogrammeerd beleggen 100€ terug vorig jaar
principe van moeten betalen om elektronisch effectendossier te beheren is natuurlijk achterhaald en moet gratis zijn.
daar tegenover staat dat men wel rente krijgt op gratis zichtrekening en dit brengt daar al een deel van terug op en de titanium master kaart is ook gratis, zoals overal betaal je wel iets maar krijg je het elders terug.
maar max is 75 € per jaar dus als je een groot aantal effecten hebt wordt dit steeds maar minder per lijn
ik heb er 20 verschillende dus is inderdaad 75€ per jaar , is dus 3,5 € per jaar bewaarkost, maar kreeg met actie van geprogrammeerd beleggen 100€ terug vorig jaar
principe van moeten betalen om elektronisch effectendossier te beheren is natuurlijk achterhaald en moet gratis zijn.
daar tegenover staat dat men wel rente krijgt op gratis zichtrekening en dit brengt daar al een deel van terug op en de titanium master kaart is ook gratis, zoals overal betaal je wel iets maar krijg je het elders terug.
Bij mij is het maximum 80 €.kingsfan schreef:8€ is per jaar per effectenlijn, dus per fonds, aandeel of obligatie die je in portefeuille hebt, is veel,
inderdaad 80€ max., excuses voor foute info
Is keytrade of binck goedkoper?
Als je goeie fondsen koopt, dan maakt een kleine kost eigenlijk weinig uit. Zeker als die éénmalig is.
Tegen jaarlijks weerkerende kosten ( Tak23 ) heb ik wel iets. Voor een voldoende grote portefeuille is die 80 euro waarschijnlijk nog te verteren alhoewel.
Tegen jaarlijks weerkerende kosten ( Tak23 ) heb ik wel iets. Voor een voldoende grote portefeuille is die 80 euro waarschijnlijk nog te verteren alhoewel.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind het toch prettig om er af en toe eens te kunnen langsgaan om je portefeuille te bespreken. Zoiets mag wel een beetje kosten vind ik. Uiteraard is hun advies niet volledig onpartijdig, maar voor mensen als ik die er feitelijk niks van kennen is dat toch wel interessant.
@ Al fonds: DB rekent 8 euro per lijn per jaar ...
@Jhn: met een maximum van 80 EUR, ongeacht het aantal lijnen. Procentueel gezien is dit verwaarloosbaar want wie gaat er meer dan 10 fondsen hebben en in totaal zodanig weinig geinvesteerd hebben dat 80 EUR kosten van invloed is?
Hallo,
Ik vind die €8/lijn (max €80) toch overbodig (ze maken trouwens zelf filmpjes om geen overbodige kosten te betalen, zoals bij de grootbanken), en ze verdienen toch zo al hun % bij intekening.
Info als je langsgaat vind ik ook maar pover, hangt misschien af van kantoor?
Ik vind die €8/lijn (max €80) toch overbodig (ze maken trouwens zelf filmpjes om geen overbodige kosten te betalen, zoals bij de grootbanken), en ze verdienen toch zo al hun % bij intekening.
Info als je langsgaat vind ik ook maar pover, hangt misschien af van kantoor?
Ik kan alleszins niet klagen over het kantoor in Leuven.