Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
rik1953

Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door rik1953 » 1 september 2008, 20:24

Ik heb half augustus de rekening en Plus boekje afgesloten na 6 maanden. Op mijn vraag per mail om de verworven rente over te schrijven naar een rekening bij een andere bank kreeg ik eerst een telefoontje met de mededeling dat dit enkel per brief met de vereiste handtekeningen kon.(daar kan ik mee leven)
Vervolg : geen enkel bericht, ook niet op de rekening
Na 14 dagen een herinneringsmail gestuurd : als reactie hierop een telefoontje met de mededeling dat de rente wordt uitgekeerd in de loop van de maand volgend op de maand van afsluiting.
In mijn geval dus ergens in september.
Op mijn vraag om dit schriftelijk per mail te bevestigen werd positief geantwoord.
Natuurlijk echter geen mail ontvangen.Blijkbaar zet men dit niet graag op papier.
Ik vraag me af of dit wettelijk is ?
In ieder geval : u bent gewaarschuwd
Omhoog

Gebruikersavatar
BartVW
VIP member
VIP member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door BartVW » 1 september 2008, 21:15

Dat staat ergens in de algemene voorwaarden of reglement dat het een maand later is.

Ik heb nu een minuut of 10 gezocht maar vind het niet meer.  Ik begin nu te twijfelen of ik dat niet van een andere bank gelezen heb gisteren.  Maar dacht toch dat het Deutsche Bank was.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 1 september 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ntrescinski
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer ntrescinski
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door ntrescinski » 1 september 2008, 22:04

Nope, Bart je hebt gelijk. Hangt er vanaf wanneer de opzeg juist gebeurd maar dan wordt het de eerstvolgende maand op een bepaalde dag in orde gebracht.

Ik heb dit gelezen op het document voor opzegging van Deutsche Bank...
Omhoog

OO_MPE
Full Member
Full Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 sep 2007
Contacteer:
Contacteer OO_MPE
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door OO_MPE » 2 september 2008, 17:43

Rik1953,

Ik heb hetzelfde gedaan op 19 augustus : mijn DBplus van zes maand afgesloten en een nieuwe DB intensiv geopend (12M met nu gegarandeerde 4,25+1) op 20 augustus. Ze hebben me 'beloofd' om de interest te storten de eerste dag van de maand volgende op de afsluiting. Dus, vandaag of morgen zou de ineterst moeten gestort zijn. Hun uitleg : interest storten is technisch alléén mogelijk de volgend maand . Mijn opinie : dikke zever. Nog nooit geweten dat je niet onmiddellijk je kapital en interesten (basis + aangroei +getrouwheid) kunt krijgen. vraag me af of dit wel wettelijk is ????
Omhoog

koen2

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door koen2 » 2 september 2008, 21:10

Feit is dat ze de drempel om een rekening te openen heel laag maken (paar klikjes in de webapplicatie) maar de drempel om een rekening af te sluiten en je interest op te strijken heel hoog.  Je moet minstens bellen of mailen en dan een afwachten en hopen dat het in orde komt.  Zelf ben ik ondertussen ook al bijna een maand aan het kijken wat er met mijn rekening gaat gebeuren die ik per telefoon heb laten afsluiten.

En als je de rekening niet afsluit is het maar zeer de vraag aan welke rente de interest blijft voortkabbelen en op welke vervaldag de aangroei-/getrouwheids op die interest verworven is.

Bij een andere bank sluiten ze gewoon de rekening direct af en staat de interest de volgende dag op je zichtrekening.
Omhoog

azirtoo
Full Member
Full Member
Berichten: 207
Lid geworden op: 21 jun 2008
Contacteer:
Contacteer azirtoo
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door azirtoo » 2 september 2008, 21:14

ja maar normaal vragen ze toch bij het afsluiten je zichtrekening waar het naar toe moet en bij hun is dit een maand later zoals in voorwaarden staat.. Maar normaal geven ze u de intresten toch?
Alle het lijkt me raar dat je moet gaan bellen voor u intresten anders krijg je het niet.. Dat geloof ik niet :D
Normaal vragen ze toch: welke rekening moeten de intresten  naar toe?
Omhoog

ntrescinski
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer ntrescinski
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door ntrescinski » 2 september 2008, 22:25

koen2 schreef: Feit is dat ze de drempel om een rekening te openen heel laag maken (paar klikjes in de webapplicatie) maar de drempel om een rekening af te sluiten en je interest op te strijken heel hoog.  Je moet minstens bellen of mailen en dan een afwachten en hopen dat het in orde komt.  Zelf ben ik ondertussen ook al bijna een maand aan het kijken wat er met mijn rekening gaat gebeuren die ik per telefoon heb laten afsluiten.

En als je de rekening niet afsluit is het maar zeer de vraag aan welke rente de interest blijft voortkabbelen en op welke vervaldag de aangroei-/getrouwheids op die interest verworven is.

Bij een andere bank sluiten ze gewoon de rekening direct af en staat de interest de volgende dag op je zichtrekening.
Deels kan ik je volgen. Zo ben ik ook van het principe dat alles wat je via internet of e-mail kan afvragen ook op dezelfde manier zou moeten opgezegd kunnen worden (en dus niet met aangetekend schrijven of dergelijke).

Anderzijds begrijp ik ook wel dat ze geen 'delete'-button langs een bankrekening gaan zetten, anders gaan mensen hun rekening gewoon maar sluiten voor de rente en dag nadien terug nieuwe openen.

Maar afgelopen tijd gemerkt dat elke bank hier andere regels over heeft:
- Rabobank.be: mailtje gestuurd met vraag om op te zeggen, vroegen om dit per post te bevestigen maar hebben dan na aandringen toch de mail aanvaard;
- Deutsche Bank: op verzoek een document ontvangen voor het stopzetten van rekening, terugsturen op kosten van Deutsche Bank.
- ING: rekening dezelfde dag gesloten na simpel verzoek via een bericht binnen HomeBank.
Omhoog

Gebruikersavatar
BartVW
VIP member
VIP member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 01 aug 2008
Contacteer:
Contacteer BartVW
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door BartVW » 2 september 2008, 23:02

nielst schreef:
koen2 schreef: Feit is dat ze de drempel om een rekening te openen heel laag maken (paar klikjes in de webapplicatie) maar de drempel om een rekening af te sluiten en je interest op te strijken heel hoog.  Je moet minstens bellen of mailen en dan een afwachten en hopen dat het in orde komt.  Zelf ben ik ondertussen ook al bijna een maand aan het kijken wat er met mijn rekening gaat gebeuren die ik per telefoon heb laten afsluiten.

En als je de rekening niet afsluit is het maar zeer de vraag aan welke rente de interest blijft voortkabbelen en op welke vervaldag de aangroei-/getrouwheids op die interest verworven is.

Bij een andere bank sluiten ze gewoon de rekening direct af en staat de interest de volgende dag op je zichtrekening.
Deels kan ik je volgen. Zo ben ik ook van het principe dat alles wat je via internet of e-mail kan afvragen ook op dezelfde manier zou moeten opgezegd kunnen worden (en dus niet met aangetekend schrijven of dergelijke).

Anderzijds begrijp ik ook wel dat ze geen 'delete'-button langs een bankrekening gaan zetten, anders gaan mensen hun rekening gewoon maar sluiten voor de rente en dag nadien terug nieuwe openen.

Maar afgelopen tijd gemerkt dat elke bank hier andere regels over heeft:
- Rabobank.be: mailtje gestuurd met vraag om op te zeggen, vroegen om dit per post te bevestigen maar hebben dan na aandringen toch de mail aanvaard;
- Deutsche Bank: op verzoek een document ontvangen voor het stopzetten van rekening, terugsturen op kosten van Deutsche Bank.
- ING: rekening dezelfde dag gesloten na simpel verzoek via een bericht binnen HomeBank.
Bij kbc kon dit ook niet per mail maar het kbc center.  Ik kreeg als antwoord: "Als het gaat over persoonlijke gegevens, zoals de afsluiting van rekeningen, leggen wij uw vraag voor aan uw KBC kantoor. Er is vandaag immers geen sluitende identificatie mogelijk van klanten die via e-mail een vraag stellen. Daarom hebben wij uw vraag voorgelegd aan uw rekeningvoerend kantoor. De medewerkers van het kantoor zullen u zo snel mogelijk een antwoord geven."

Op zich kan ik hen wel begrijpen, want iedereen kan een email sturen uit Outlook en een afzenderadres zetten die niet van hem is.  Maar als je vanuit de bankmodule berichten stuurt ben je al ingelogd en vind ik ook wel dat ze het zouden moeten accepteren.

Kantoor heeft mij opgebeld dan en gevraagd langs te komen, maar dat ging niet voor mij omdat ze de zaterdag niet open zijn.  Dus hebben ze afsluitingsbriefje opgestuurd, heb ik getekend en in de bus gestopt.  Paar dagen erna brief gekregen dat het afgesloten was.  Intresten waren er niet dus daar moest ik niet op wachten.
Omhoog

Dobredjen
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Dobredjen
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door Dobredjen » 3 september 2008, 12:53

als ex-medewerker van DB kan ik het volgende zeggen: De intresten op een afgesloten rekening worden overgeschreven op de 4e bankwerdag van de maand volgend op de maand van de afsluiting bij DB (merk op dat dit niet per se gelijk is aan de maand waarin de klant de afsluiting vraagt). Dus de intresten staan ten vroegste de 5e bankwerdag maar waarschijnlijk pas de 6e dag op de rekening.  Dat gebeurd automatisch, daar komt geen mens in tussen.
Omhoog

big_chief
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 feb 2008
Contacteer:
Contacteer big_chief
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door big_chief » 4 september 2008, 10:21

Dit is zeer interessante informatioe.  Waarom publiceren de banken dat niet spontaan of wordt dat niet medegedeeld aan hun klienten.
Het geeft steeds de indruk dat dit geheime informatie is dat niet geweten mag zijn.
Omhoog

bruce666
Hero Member
Hero Member
Berichten: 620
Lid geworden op: 19 dec 2007
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

Re: Deutsche Bank = waarschuwing inzake betaling rente

  • Citeer

Bericht door bruce666 » 4 september 2008, 11:52

leuke informatie, bedankt, nu weet ik dat ik best op het einde van de maand een rekening afsluit.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy