Deutsche bank weigert mijn fondsen
TIP
Re: Deutsche bank weigert mijn fondsen
Dus jij vindt het abnormaal dat je een dikke premie krijgt om je fondsen even bij hun te zetten, je nog geen jaar later weggaat, en ze je het jaar nadien niet opnieuw die cadeau willen geven ? In mijn ogen is dat de normaalste zaak van de wereld.
De bank doet zo'n actie net om nieuwe klanten aan te trekken. Als ze weten dat je je geld toch van bank naar bank zet om die premies te krijgen is het maar logisch dat ze dat niet meer toelaten. Wat verwacht je anders, dat je bij 10 banken per jaar elk jaar opnieuw die premie kan opstrijken ?
Ongeloofelijk dat je DB dan nog onbekwaam durft te noemen. Het valt me meer en meer op dat mensen hier geen positief woord kunnen zeggen over banken. Uiteraard hebben ze voor een groot deel gelijk, maar de meeste lijken wel gebrainwashed. Bij ieder topic dat er komt over een rentedaling heb je een heel leger aan mensen die steeds dezelfde reply's posten. "roversbanken" en "ze zouden beter mijn geld van belegging X teruggeven" zijn daar twee mooie voorbeelden van. Als ze een lening nodig hebben staan deze mensen echter als eerste aan te schuiven bij de grootbank die ze een paar uur eerder nog door het slijk gehaald hebben.
Zoals Ludo hierboven heel terecht opmerkt is een bank een bedrijf dat net zoals alle andere bedrijven winst wil maken. Dat dat niet altijd even proper is weten we allemaal, maar dat is bij een ander bedrijf vaak niet anders.
De bank doet zo'n actie net om nieuwe klanten aan te trekken. Als ze weten dat je je geld toch van bank naar bank zet om die premies te krijgen is het maar logisch dat ze dat niet meer toelaten. Wat verwacht je anders, dat je bij 10 banken per jaar elk jaar opnieuw die premie kan opstrijken ?

Ongeloofelijk dat je DB dan nog onbekwaam durft te noemen. Het valt me meer en meer op dat mensen hier geen positief woord kunnen zeggen over banken. Uiteraard hebben ze voor een groot deel gelijk, maar de meeste lijken wel gebrainwashed. Bij ieder topic dat er komt over een rentedaling heb je een heel leger aan mensen die steeds dezelfde reply's posten. "roversbanken" en "ze zouden beter mijn geld van belegging X teruggeven" zijn daar twee mooie voorbeelden van. Als ze een lening nodig hebben staan deze mensen echter als eerste aan te schuiven bij de grootbank die ze een paar uur eerder nog door het slijk gehaald hebben.
Zoals Ludo hierboven heel terecht opmerkt is een bank een bedrijf dat net zoals alle andere bedrijven winst wil maken. Dat dat niet altijd even proper is weten we allemaal, maar dat is bij een ander bedrijf vaak niet anders.
Laatst gewijzigd door derocker op 25 februari 2016, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kijk, ik ben 2 jaar geleden daar na 10 maanden weggegaan omdat het personeel DB Mortsel totaal onbekwaam was. Ik had nu een ander kantoor gekozen. Ik vind het bijzonder dat er dan 2 jaar later nog altijd een zwarte lijst is. Moet serieus pijn gedaan hebben toen 2 jaar geleden.
DB heeft meer dan 50 kantoren lijkt me. Stel dat je elk jaar naar een ander kantoor zou gaan. Dan zouden zij je over 50 jaar 50 x 100 euro, dus €5.000 moeten geven over al die jaren ?
Stel dat je dat bij 10 banken doet en ze doen jaarlijks een actie dat je tot €100 kan verdienen. Dan verdien je €1000 per jaar door je effecten over te dragen ... 50 jaar lang dan zou je €50.000 gekregen hebben.
Wat een schandalige praktijken dat ze dat niet toelaten ! Die banken zijn toch echte rovers. Als ik jou was zou ik een klacht indienen.
Stel dat je dat bij 10 banken doet en ze doen jaarlijks een actie dat je tot €100 kan verdienen. Dan verdien je €1000 per jaar door je effecten over te dragen ... 50 jaar lang dan zou je €50.000 gekregen hebben.
Wat een schandalige praktijken dat ze dat niet toelaten ! Die banken zijn toch echte rovers. Als ik jou was zou ik een klacht indienen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Misschien kan je je vragen stellen bij wat Bart doet maar sommige banken hebben nog veel goed te maken.
Dat ze ook winst willen maken begrijp ik maar wel eerlijke concurrentie dan. Ze kunnen veel meer risico's nemen om die winst te realiseren want dreigt een faillissement dan kan de burger er weer voor opdraaien.
Ik denk niet dat de beenhouwer geholpen gaat worden.
Zoals zo vaak zou het een verhaal van geven en nemen moeten zijn maar persoonlijk vind ik dat sommige banken nog steeds veel meer nemen dan geven. Daarom begrijp ik ook mensen zoals Bart. Maar de algemene voorwaarden voor zulke acties zullen strikter en strikter worden zodat misbruik onmogelijk zal worden.
Dat ze ook winst willen maken begrijp ik maar wel eerlijke concurrentie dan. Ze kunnen veel meer risico's nemen om die winst te realiseren want dreigt een faillissement dan kan de burger er weer voor opdraaien.
Ik denk niet dat de beenhouwer geholpen gaat worden.
Zoals zo vaak zou het een verhaal van geven en nemen moeten zijn maar persoonlijk vind ik dat sommige banken nog steeds veel meer nemen dan geven. Daarom begrijp ik ook mensen zoals Bart. Maar de algemene voorwaarden voor zulke acties zullen strikter en strikter worden zodat misbruik onmogelijk zal worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid: ik heb naar mijn gevoel totaal geen misbruik gemaakt. Ik ben weggegaan omdat ik het niet kon vinden met het personeel, niet om naar de volgende actie te gaan. Als dat al geen geldige reden meer is om weg te gaan bij een kantoor... bovendien 2 jaar geleden! En je moet ook toegeven dat banken maar al te graag klanten van elkaar afsnoepen? Zeker vetbetaalde fondsen zijn in de meeste gevallen zeer welkom ivm de premies die de banken opstrijken van de fondsbeheerder.
Laatst gewijzigd door woodpeckerbird op 25 februari 2016, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Een bank in problemen maakt rare bokkesprongen. Ik heb er een US-dollar rekening bij DB maar mag er blijkbaar geen cash US dollar meer opzetten (die ik er nochtans 3 jaar geleden afgehaald had), reden: ik had het afhalingsbewijs niet bijgehouden (dan kon het wel), tja wie denkt daar nu aan in de huidige digitale tijden, historieken van een rekening raadplegen was helaas niet mogelijk en teveel gevraagd. Bij de lessen klantvriendelijkheid hebben ze bij DB dus niet goed opgelet blijkbaar. Ik kan mij dus volledig vinden hoe het bij Bartgo aanvoelt.
Als het over klantvriendelijkheid gaat dan kan ik ook enkel maar negatief zijn over DB (kantoor Turnhout) zoals Bart en Ardennois
Voor mij genoeg om al mijn rekeningen op te zeggen bij hen en nooit meer toe te happen ook al hebben ze het beste product op een moment.
Voor mij genoeg om al mijn rekeningen op te zeggen bij hen en nooit meer toe te happen ook al hebben ze het beste product op een moment.
Zowel een consument als een bank heeft rechten en plichten.
Jij hebt het recht om ergens niet te kopen, de bank heeft het recht om je te weigeren als je de zaak uitmelkt.
Er zijn banken genoeg, en de concurrentie speelt, en het is je plicht als consument om die te laten spelen.
Ik heb een rekening bij Keytrade, en krijg bij elke beweging op mijn rekening 5 eurocent.
Dat levert me elke maand het royale bedrag van 0.5-1.5 € op, omdat ik enkel de overschrijvingen doe die nodig zijn, niks meer.
Ik zou me er mee bezig kunnen houden om continu geld rond de schrijven....
Ben ook ooit geweigerd als klant in een kleine Renault garage. Ik was niet tevreden (omdat ik na een onderhoud nog 3 keer moest terugkomen eer alles opgelost was), en liet dat misschien net iets te duidelijk weten, en hij had het gehad met leasingauto's. Ik heb gewoon een andere garage gezocht.
Dus, get a life, en zoek je een andere bank.
Jij hebt het recht om ergens niet te kopen, de bank heeft het recht om je te weigeren als je de zaak uitmelkt.
Er zijn banken genoeg, en de concurrentie speelt, en het is je plicht als consument om die te laten spelen.
Ik heb een rekening bij Keytrade, en krijg bij elke beweging op mijn rekening 5 eurocent.
Dat levert me elke maand het royale bedrag van 0.5-1.5 € op, omdat ik enkel de overschrijvingen doe die nodig zijn, niks meer.
Ik zou me er mee bezig kunnen houden om continu geld rond de schrijven....
Ben ook ooit geweigerd als klant in een kleine Renault garage. Ik was niet tevreden (omdat ik na een onderhoud nog 3 keer moest terugkomen eer alles opgelost was), en liet dat misschien net iets te duidelijk weten, en hij had het gehad met leasingauto's. Ik heb gewoon een andere garage gezocht.
Dus, get a life, en zoek je een andere bank.
maak je geen zorgen, Blackbelt, we have a life! En ja uiteraard zoeken we een andere bank, banken genoeg!
Als je niet tevreden bent over een 'kantoor' van een bepaalde bank zou je natuurlijk ook kunnen overstappen naar een ander 'kantoor' van dezelfde bank ... in mijn bescheiden mening probeer je hier de werkelijke reden van je vertrek, zijnde een andere premie-actie bij een andere bank, goed te praten. Wat mij betreft, je doet maar, maar wees dan niet verontwaardigd als je op een 'njet' botst een paar jaar later.bartgo schreef:Voor alle duidelijkheid: ik heb naar mijn gevoel totaal geen misbruik gemaakt. Ik ben weggegaan omdat ik het niet kon vinden met het personeel, niet om naar de volgende actie te gaan.