Dexia 4,25 + 1
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
wrpint
Dexia 4,25 + 1
Net op een banner van Dexia Internetspaarrekening geklikt: 4,25 + 1% aangroei (over periode van 6 maanden). Is het de moeite om zo'n rekening te openen of zal die rente met de recente ECB-rentedalingen (en ook de KBC-renteverlaging) niet gegarandeerd blijven en koop je dus een kat in de zak? 6 maanden aan 5,25 sparen klinkt me wel als muziek in de oren...maar wil dus niet voor de verrassing komen te staan dat een week na opening en storting een brief krijg dat de rente omlaag gaat. Er staat in de voorwaarden wel dat deze tarieven gegarandeerd zijn...
Re: Dexia 4,25 + 1
Eigenlijk ben je van geen enkele hoogrentende spaarrekening nog zeker nu. Het is afwachten totdat we van alle rekeningen weten welke rente ze nog geven NA het invoeren van de nieuwe spaarregel...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Peewee
De basisrente van 4.25% bij dexia, was die niet maar gegarandeerd tot 31/12/08?
-
wrpint
Ziehier de kleine lettertjes:Peewee schreef: De basisrente van 4.25% bij dexia, was die niet maar gegarandeerd tot 31/12/08?
Ik begrijp hieruit dat je toch 6 maanden zeker bent van 5,25%, tenzij de regering er anders over beslist. Heb ik het juist?
* * *
Aanbod onder voorwaarden. De Dexia Internet Spaarrekening biedt een basisrente van 4,25 % + een aangroeipremie van 1% of 0,01 % getrouwheidspremie op jaarbasis. De aangroeipremie wordt toegekend op de globale aangroei van de Dexia-spaarrekeningen van eenzelfde gezin tussen de valutadatums 20/10/2008 en 31/12/2008 ten opzichte van het globale saldo van dezelfde rekeningen op 20/10/2008. Om deze voorwaarden te genieten, moet de aangroei gedurende 6 opeenvolgende maanden op de rekening blijven staan. De getrouwheids- en aangroeipremie zijn niet cumuleerbaar. Aanbod voorbehouden aan particulieren. De andere voorwaarden die van toepassing zijn op de Dexia Internet Spaarrekening blijven geldig. Het volledige reglement over de Dexia Internet Spaarrekening vindt u hier . Het reglement van de toekening van de aangroeipremie vindt u hier .
**De aangroeipremie en de getrouwheidspremie zijn niet cumuleerbaar. De minimale bezitsperiode om een premie te krijgen, stemt overeen met de periode waarover de premieberekening gebeurt. Deze periode bedraagt 6 maanden voor de aangroeipremie en 12 maanden voor de getrouwheidspremie . Tijdens deze periodes zijn de getrouwheids- en aangroeipremie gegarandeerd, maar de basisrentevoet is afhankelijk van de marktvoorwaarden.
geen idee of de basis rente uberhaubt gegarandeerd was. aangroei van 1% is wel gegarandeerd.Peewee schreef: De basisrente van 4.25% bij dexia, was die niet maar gegarandeerd tot 31/12/08?
Momenteel garandeerd enkel nog BKCP 4.25 + 1 tot 1/1/2010 dacht ik
er staat toch duidelijk :
en als de wetgeving veranderd vervalt alles, das altijd en bij elke bank zo
dus premies gegarandeerd, basisrente nietTijdens deze periodes zijn de getrouwheids- en aangroeipremie gegarandeerd, maar de basisrentevoet is afhankelijk van de marktvoorwaarden
en als de wetgeving veranderd vervalt alles, das altijd en bij elke bank zo
Ik denk dat het inderdaad geen zin heeft hier te palaveren over huidige rentes en voorwaarden. Alles vervalt met de nieuwe wet, of beter KB, zoals Reynders het liever wil! Vanaf 1 januari zullen daarom alle rentes wijzigen bij alle banken, ook de zogenaamde buitenlandse banken die hier spaarrekeningen aanbieden zoals Rabobank, CE... Ik hoop wel dat er nog een onderscheid zal gemaakt worden tussen internet rekeningen en de gewone.
wrpint schreef: Net op een banner van Dexia Internetspaarrekening geklikt: 4,25 + 1% aangroei (over periode van 6 maanden). Is het de moeite om zo'n rekening te openen of zal die rente met de recente ECB-rentedalingen (en ook de KBC-renteverlaging) niet gegarandeerd blijven en koop je dus een kat in de zak? 6 maanden aan 5,25 sparen klinkt me wel als muziek in de oren...maar wil dus niet voor de verrassing komen te staan dat een week na opening en storting een brief krijg dat de rente omlaag gaat. Er staat in de voorwaarden wel dat deze tarieven gegarandeerd zijn...
Ik heb om die reden een Internet Spaarrekening bij Dexia geopend en ben zeer tevreden over de service daar. Heel wat anders dan bij ING en Fortis.
Heb ook een gratis Dexia Axion-zichtrekening geopend. Voordien was Fortis mijn hoofdbank maar ik was omwille van bepaalde zaken erg op mijn tenen getrapt. Ik heb ook geld staan bij kleinere banken maar hoe je het ook draait of keert is klant bij een grootbank toch ook wel noodzakelijk.
Kleinere banken zoals Argenta hebben de afgelopen periode zoveel kapitaal binnengekregen dat ze momenteel over teveel kapitaal beschikken (voor hun basisactiviteiten) waardoor het rendement van het overtollig kapitaal beperkt is. Vandaar dat ze hun rente verlagen. Grootbanken daarentegen zijn zoveel kapitaal verloren dat ze met een zo hoog als mogelijk (toegelaten) intrest het terug moeten ophalen bij de klant.
Terug over Dexia, die 4,25 + 1 % is een zeer mooie rente, een spaarrekening openen is gratis, mocht de rente in de toekomst fors dalen dan kan je het geld nog altijd weghalen.
Laatst gewijzigd door Campzie op 14 november 2008, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je geen klant bent bij Dexia moet je wel een zichtrekening openen en die is niet gratis! De basisrekening zonder veel extra's kost samen met de EC-kaart ( nodig voor de digipass)25€ per jaar.
-
Jurgen_S
Heb deze week een internet spaarrekening geopend bij Dexia en bijhorende noodzakelijke zichtrekening. Kost bedraagt er 14,5 eur per jaar (incl. bankkaart voor online bankieren). 20% korting op dit bedrag indien > 10.000 eur op rekeningen. Je mag wel geen verrichtingen uitvoeren met je kaart anders dien je hiervoor wel te betalen natuurlijk...
ik niet ! of denk je dat ze de internet banken een soepeler regime gaan voorschotelen ?mouche schreef: Ik hoop wel dat er nog een onderscheid zal gemaakt worden tussen internet rekeningen en de gewone.
-
Snoekbaars
- Jr. Member

- Contacteer:
Stel:wrpint schreef: De aangroeipremie wordt toegekend op de globale aangroei van de Dexia-spaarrekeningen van eenzelfde gezin tussen de valutadatums 20/10/2008 en 31/12/2008 ten opzichte van het globale saldo van dezelfde rekeningen op 20/10/2008. Om deze voorwaarden te genieten, moet de aangroei gedurende 6 opeenvolgende maanden op de rekening blijven staan.
Spaarrekening 1: (Internet)spaarrekening 2:
5000 valuta 1 juni 2008 start 0
1000 valuta 1 november 2008
2000 valuta 1 december 2008
-> Totale aangroei tussen 20/10/2008 en 31/12/2008 = 3000 aan 1% aangroei op rekening 2
Tot hier alles OK!
Stel dat rekening 1 word leeggehaald op 2 januari 2009. Blijf je dan die 1% houden op rekening 2 of valt deze weg omdat de "gezamelijke aangroei" van deze rekeningen teniet is gedaan?