Dexia Bank knipt in kasbonrente
TIP
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dexia Bank knipt in kasbonrente
Amai, 2,6% bruto op 5 jaar. Das 2% netto na RV
Leven wordt duurder en lonen stijgen niet evenredig, de rente op leningen stijgt en de rente daalt op vastrentende producten gekoppeld aan een gestegen RV: zie daar hoe jan met de pet de crisis 3 of 4 keer betaalt...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 6-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Dexia is lange tijd "leider" geweest qua rentezetting op kasbons. Hopelijk volgen de anderen niet.
Leven wordt duurder en lonen stijgen niet evenredig, de rente op leningen stijgt en de rente daalt op vastrentende producten gekoppeld aan een gestegen RV: zie daar hoe jan met de pet de crisis 3 of 4 keer betaalt...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 6-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Dexia is lange tijd "leider" geweest qua rentezetting op kasbons. Hopelijk volgen de anderen niet.
Re: Dexia Bank knipt in kasbonrente
Ik lees het volgende in het artikel : "Alleen de rente voor de kasbon op één jaar blijft stabiel, op 1,5 procent bruto".
Je geld staat 1 jaar vast en er wordt een RV op berekend van 21 %.
Bij hun internet getrouwheidsspaarrekening is de huidige rente 1% basis + 1,5 % getrouwheidspremie.
Als je nu stort en het geld 1 jaar laat staan krijg je in het slechtste geval, wanneer de basisrente naar 0 zou gaan wat zeer onwaarschijnlijk is, ook 1,5 % en wordt er een RV op berekend van 15 %. Bovendien kan je in geval van nood er steeds aan en krijg je nog een klein rendement, de basisrente.
Volgens mij koopt toch geen kat een kasbon op 1 jaar, of mis ik iets.
Je geld staat 1 jaar vast en er wordt een RV op berekend van 21 %.
Bij hun internet getrouwheidsspaarrekening is de huidige rente 1% basis + 1,5 % getrouwheidspremie.
Als je nu stort en het geld 1 jaar laat staan krijg je in het slechtste geval, wanneer de basisrente naar 0 zou gaan wat zeer onwaarschijnlijk is, ook 1,5 % en wordt er een RV op berekend van 15 %. Bovendien kan je in geval van nood er steeds aan en krijg je nog een klein rendement, de basisrente.
Volgens mij koopt toch geen kat een kasbon op 1 jaar, of mis ik iets.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
In het slechtste geval kan de basisrente nog altijd negatief worden...
Re: dexia kasbon 10 jaar 4 procent brut
Ja, kunnen we ons geld niet even goed 'diep' in een put steken, tot betere tijden
??
-
anonymous
Het is jammer genoeg geen ondenkbaar fenomeen. Zie maar naar Denemarken, waar Deens schulpapier is uitgegeven tegen een negatieve rente. Ze hebben er dan nog 300 miljoen euro mee opgehaald...
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 1-3140.art
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 1-3140.art
Dexia volg ik niet, maar bij Rabobank moet je al een termijnrekening op 9 jaar kopen om netto meer rente te krijgen dan op hun Rabo Plus Account (bij een RV van 21%).Darts schreef:Volgens mij koopt toch geen kat een kasbon op 1 jaar, of mis ik iets.
roerende voorheffing is 15 procent !
@chukky2: Je loopt precies wat achter, vanaf morgen is het 21 of 25% op termijnrekeningen !
Waarom houdt men dan niet gewoon cash geld aan, bvb bewaren in een kluis?anonymous schreef:Het is jammer genoeg geen ondenkbaar fenomeen. Zie maar naar Denemarken, waar Deens schulpapier is uitgegeven tegen een negatieve rente. [/url]
cp1234 schreef:@chukky2: Je loopt precies wat achter, vanaf morgen is het 21 of 25% op termijnrekeningen !
toch niet op de bestaande ?
*** overbodige quote verwijderd door moderator ***
En waarom zou dat NIET mogen ?
Zou anders pure discriminatie zijn
En waarom zou dat NIET mogen ?
Zou anders pure discriminatie zijn
je hebt toch voor een vaste rente ingeschreven?
Zou nochal iets zijn, eentje bv van 10 jaar , als ze dan elk jaar zouden opdrijven , en je kan je geld niet terugkrijgen voor een andere belegging dan ben je goed bezig , wie neemt dan zo nog iets . nee dat geloof ik niet . De nieuwe intekeningen wel !
de laatste staatsbon waar zoveel mensen hebben ingeschreven , die blijft ook aan 15 procent hoor !
is nog op het nieuws geweest
Zou nochal iets zijn, eentje bv van 10 jaar , als ze dan elk jaar zouden opdrijven , en je kan je geld niet terugkrijgen voor een andere belegging dan ben je goed bezig , wie neemt dan zo nog iets . nee dat geloof ik niet . De nieuwe intekeningen wel !
de laatste staatsbon waar zoveel mensen hebben ingeschreven , die blijft ook aan 15 procent hoor !
is nog op het nieuws geweest
Enkel de laatste staatsbon blijft VOORLOPIG 15% - "europa " heeft er zelfs al bezwaren tegen.
De wetgever bepaalt souverein de percentages van de voorheffing, die heeft zich niets aan te trekken van het verleden
De bank bepaalt ENKEL de brutorente, voor de rest heeft die zich niet te moeien met de wijzigende voorheffingen
10 000 000 % zeker dat het 21 of 25 % rv is.
Eventueel een"poll" inrichten om te zien wie mogelijk gelijk heeft ?
De wetgever bepaalt souverein de percentages van de voorheffing, die heeft zich niets aan te trekken van het verleden
De bank bepaalt ENKEL de brutorente, voor de rest heeft die zich niet te moeien met de wijzigende voorheffingen
10 000 000 % zeker dat het 21 of 25 % rv is.
Eventueel een"poll" inrichten om te zien wie mogelijk gelijk heeft ?
De stijging van de roerende voorheffing zal ook voor de lopende contracten zijn. Dat hebben we in het verleden nog al gezien bij de stijging van 10% naar 15%.
Maar toen ze voordien in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
Maar toen ze voordien in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
ja , dan zal het zeker !
dan ben je van niets meer zeker
dan ben je van niets meer zeker