Dexia internetspaarrekening en rente ...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Bjorn
Dexia internetspaarrekening en rente ...
Hoi allemaal,
zoals velen bij jullie ging ik gisteren ook al eens kijken naar mijn intresten.... en fantastisch ... ze waren gestort!
Maar...... Op de dexia internetspaarrekening stond er ong 24.000 €. Snel omgerekend... ik reken aan 3% als 'leek', zou ik 800€ intresten moeten krijgen, niet ? Wel, er stond 200€ gestort
.
Zie ik iets over het hoofd ? Op een gewone spaarrekening van een zoontje stond er 500€ en die kreeg 21€.... Dus verhoudingsgewijs moest ik meer dan 800€ krijgen.
Hoe zit het met jullie Dexia internetspaarrekeningen ?
Bjorn
zoals velen bij jullie ging ik gisteren ook al eens kijken naar mijn intresten.... en fantastisch ... ze waren gestort!
Maar...... Op de dexia internetspaarrekening stond er ong 24.000 €. Snel omgerekend... ik reken aan 3% als 'leek', zou ik 800€ intresten moeten krijgen, niet ? Wel, er stond 200€ gestort
Zie ik iets over het hoofd ? Op een gewone spaarrekening van een zoontje stond er 500€ en die kreeg 21€.... Dus verhoudingsgewijs moest ik meer dan 800€ krijgen.
Bjorn
Re: Dexia internetspaarrekening en rente ...
Hallo,
De historiek over 2008 ken ik niet maar op hun site staat wel het volgende : Basisrentevoet van kracht vanaf 13-12-2008 en dit voor 3.50 %
De historiek over 2008 ken ik niet maar op hun site staat wel het volgende : Basisrentevoet van kracht vanaf 13-12-2008 en dit voor 3.50 %
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dexia, waar Jean-Luc Dehaene in de raad van bestuur zit.Bjorn schreef: Hoi allemaal,
Maar...... Op de dexia internetspaarrekening stond er ong 24.000 €. Snel omgerekend... ik reken aan 3% als 'leek', zou ik 800€ intresten moeten krijgen, niet ? Wel, er stond 200€ gestort.
Bjorn
De afgelopen zomer zijn de grootbanken in paniek geslagen door de hoge intresten van de internetbanken.
Het is slechts vVANAF DEZE ZOMER dat die fameuze grootbanken hun intrestjes van ongeveer een kleine 2 % naar 4% verhoogd hebben, waarvan sommige nog bijkomende voorwaarden stelden VERS geld enz.
Begrijp niet dat je al tevreden bent met 3% ( die je dannog niet gekregen hebt ) terwijl de laagste internetbank 4% gedurende een VOL jaar heeft gegeven.
-
Bjorn
Klopt....
Ik heb sinds het begin van die internetspaarrekening veel gestort. Ik zat nu net voor nieuwjaar aan 24.000 €.
Dus ik zou als basis toch 3.5% = ongeveer 1000€ moeten hebben ?
Bedankt
Ik heb sinds het begin van die internetspaarrekening veel gestort. Ik zat nu net voor nieuwjaar aan 24.000 €.
Bedankt
-
Bjorn
Paul,paul schreef:Dexia, waar Jean-Luc Dehaene in de raad van bestuur zit.Bjorn schreef: Hoi allemaal,
Maar...... Op de dexia internetspaarrekening stond er ong 24.000 €. Snel omgerekend... ik reken aan 3% als 'leek', zou ik 800€ intresten moeten krijgen, niet ? Wel, er stond 200€ gestort.
Bjorn
De afgelopen zomer zijn de grootbanken in paniek geslagen door de hoge intresten van de internetbanken.
Het is slechts vVANAF DEZE ZOMER dat die fameuze grootbanken hun intrestjes van ongeveer een kleine 2 % naar 4% verhoogd hebben, waarvan sommige nog bijkomende voorwaarden stelden VERS geld enz.
Begrijp niet dat je al tevreden bent met 3% ( die je dannog niet gekregen hebt ) terwijl de laagste internetbank 4% gedurende een VOL jaar heeft gegeven.
ik begrijp je standpunt maar we zitten nog (even) vast aan Dexia en daarom heb ik die internetspaarrekening geopend. Ik wil geen discussie voeren over wellke bank maar ik zou gewoon graag weten wat mijn correcte interesten zouden geweest zijn nu.
Bedankt
3,5 % , 12 maanden voor 24.000,00€ = 840,00 €Bjorn schreef: Klopt....
Bedankt
De grote fout die Bjorn maakt is dat hij gewoon 24000 vermenigvuldigd met het percentage. Nu je moet ook met de dagen rekening houden dat het geld op de rekening staat. Zoals jij het nu berekent hebt, stond het geld een volledig jaar op de rekening en dat is niet zo, slechts een klein half jaar.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dexia heeft nog niet zolang een internet spaarrekening, waarschijnlijk is er ook een deel van de rente op je vorige spaarboekje gezet of misschien had je dat al gekregen bij de overgang naar de internet spaarrekening. Ik herinner me nog dat je bij Dexia in het begin enkel een hoge rente kreeg op zo'n spaarrekening bij een hoog bedrag.
@ Paul, ik vind het een beetje belachelijk om zo op de kap van Dexia te zitten, wees blij dat de grootbanken "eindelijk" ook internet spaarrekeningen aanbieden, dit kan de concurrentie alleen maar ten goede komen!
@ Paul, ik vind het een beetje belachelijk om zo op de kap van Dexia te zitten, wees blij dat de grootbanken "eindelijk" ook internet spaarrekeningen aanbieden, dit kan de concurrentie alleen maar ten goede komen!
-
Bjorn
Dit was inderdaad mijn fout die ik maakte. Weeral wat bijgeleerd ! Alvast bedankt voor jullie antwoorden !Vaganzza schreef: De grote fout die Bjorn maakt is dat hij gewoon 24000 vermenigvuldigd met het percentage. Nu je moet ook met de dagen rekening houden dat het geld op de rekening staat. Zoals jij het nu berekent hebt, stond het geld een volledig jaar op de rekening en dat is niet zo, slechts een klein half jaar.
Bjorn
Dexia heeft maar sinds de zomer een internetrekening en die gaf zeker niet veel rente. De 4% gold enkel voor meer dan 20.000 euro als ik mij niet vergist. Had je minder was het meer in de grootorde van 3%. Eigenlijk kreeg je dus maar maximum 2% dit jaar. Nu de rente bij Dexia vind ik wel concurentieel. 3,5% +1% aangroei. Ik ben al jaren klant bij Dexia, voordeel is dat geld van de zichtrekening in 1 seconde naar de internetspaarrekening kan worden overgezet en dat alles gecentraliseerd is. Voorts krijg je ook korting op de zichtrekening met kredietkaarten en bankkaarten als je meer dan 10.000 euro bij Dexia hebt staan.
Pieterjan schreef: Dexia heeft maar sinds de zomer een internetrekening en die gaf zeker niet veel rente. De 4% gold enkel voor meer dan 20.000 euro als ik mij niet vergist. Had je minder was het meer in de grootorde van 3%. Eigenlijk kreeg je dus maar maximum 2% dit jaar. Nu de rente bij Dexia vind ik wel concurentieel. 3,5% +1% aangroei. Ik ben al jaren klant bij Dexia, voordeel is dat geld van de zichtrekening in 1 seconde naar de internetspaarrekening kan worden overgezet en dat alles gecentraliseerd is. Voorts krijg je ook korting op de zichtrekening met kredietkaarten en bankkaarten als je meer dan 10.000 euro bij Dexia hebt staan.
Dat is één van de redenen waarom ik klant geworden ben bij Dexia enkele maanden geleden. Bij Fortis heb ik geweten dat het enkele dagen duurde om geld van de eigen spaar naar de eigen zichtrekening over te zetten, terwijl het bij mijn vriendin bij Dexia met 1 klik ging. Ook overschrijvingingen lijken er mij veel vlugger verwerkt te zijn dan bij andere banken. Tevens hebben ze mij bij Fortis op allerlei manieren liggen gehad en dan toch maar naar Dexia gegaan. Ik ben er schitterend ontvangen en ik ben zeer tevreden over hun service. Ik heb ook enkele spaarrekeningen bij andere kleine banken maar ik ben toch van mening dat het toch ook handig is klant te zijn bij zeker één grootbank. De internet spaarrekening is misschien wel de redding voor de grootbanken.
Laatst gewijzigd door Campzie op 3 januari 2009, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat ik momenteel niet zo goed begrijp op de website van Dexia. Krijg je momenteel nog 1 % aangroeipremie op de internetspaarrekening of was dat alleen het geval tussen oktober en 31 december ?
In de voorwaarden op hun site staat ivm de aangroeipremie op de internetspaarrekening:Campzie schreef: Wat ik momenteel niet zo goed begrijp op de website van Dexia. Krijg je momenteel nog 1 % aangroeipremie op de internetspaarrekening of was dat alleen het geval tussen oktober en 31 december ?
aangroeipremie : 1% Vanaf 20/10/2008 tot 31/12/2008 geniet u eveneens van een aangroeipremie van 1% op jaarbasis. De aangroeipremie** wordt toegekend op de globale aangroei van de spaarrekeningen van eenzelfde gezin, die gerealiseerd werd tussen de valutadata 20/10/2008 en 31/12/2008 in vergelijking met het totaalsaldo van diezelfde rekeningen op 20/10/2008. '
**De aangroeipremie en de getrouwheidspremie zijn niet cumuleerbaar. De minimale bezitsperiode om een premie te krijgen, stemt overeen met de periode waarover de premieberekening gebeurt. Deze periode bedraagt 6 maanden voor de aangroeipremie en 12 maanden voor de getrouwheidspremie . Tijdens deze periodes zijn de getrouwheids- en aangroeipremie gegarandeerd, maar de basisrentevoet is afhankelijk van de marktvoorwaarden.
Voorlopig niet meer dus.