Dexia: sneller dan ooit?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Dexia: sneller dan ooit?
Ik ben de laatste tijd verbaasd over de snelheid van verwerking bij Dexia! Ik heb vandaag iets verkocht via internet. Ik geef die persoon mijn rekening nummer van de zichtrekening. Een uurtje later ontvang ik een mail van mijn koper dat hij het geld heeft overgemaakt naar de opgegeven rekening.
Ik kijk net even op mijn Dexia Direct Net en wat blijkt? Jawel het geld staat op mijn rekening (met valutadatum 20/04). De persoon is géén klant bij Dexia want zijn rekeningnummer begint met 778-xxxxxxx-xx.
Het is nochtans een zondag! Chapeau Dexia!
Ik kijk net even op mijn Dexia Direct Net en wat blijkt? Jawel het geld staat op mijn rekening (met valutadatum 20/04). De persoon is géén klant bij Dexia want zijn rekeningnummer begint met 778-xxxxxxx-xx.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Dexia: sneller dan ooit?
Dacht dat een nummer dat begint met 778 een rekening van het vroegere Bacob was, dus eigenlijk wel dezelfde bankVaganzza schreef: Ik ben de laatste tijd verbaasd over de snelheid van verwerking bij Dexia! Ik heb vandaag iets verkocht via internet. Ik geef die persoon mijn rekening nummer van de zichtrekening. Een uurtje later ontvang ik een mail van mijn koper dat hij het geld heeft overgemaakt naar de opgegeven rekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt is mij ook al opgevallen de laatste weken.
Had zelf o.a. vrijdagmiddag nog een overboeking van CE naar mijn Dexia zichtrekening gedaan. In de namiddag rond 15u ben ik een storting gaan doen aan de automaat en heb ik ineens mijn afschriften gaan afdrukken. En de overboeking van CE naar Dexia stond er al op. Vliegensvlug moet ik zeggen. Chapeau!
Had zelf o.a. vrijdagmiddag nog een overboeking van CE naar mijn Dexia zichtrekening gedaan. In de namiddag rond 15u ben ik een storting gaan doen aan de automaat en heb ik ineens mijn afschriften gaan afdrukken. En de overboeking van CE naar Dexia stond er al op. Vliegensvlug moet ik zeggen. Chapeau!
Ik dacht dat het over het aandeel ging 

Daar verschiet ik nu van hoor , vorige week verzette ik wat geld van de gewone spaarboek naar de zichtrekening en het ging zéér traag.
Vroeger stond het er zeer snel op maar nu niet ! Ik heb zelfs uitgelogd en opnieuw ingelogd en het was nog niet verplaatst !
Vroeger stond het er zeer snel op maar nu niet ! Ik heb zelfs uitgelogd en opnieuw ingelogd en het was nog niet verplaatst !

isa schreef: Daar verschiet ik nu van hoor , vorige week verzette ik wat geld van de gewone spaarboek naar de zichtrekening en het ging zéér traag.
Vroeger stond het er zeer snel op maar nu niet ! Ik heb zelfs uitgelogd en opnieuw ingelogd en het was nog niet verplaatst !![]()
Misschien is er een verschil tussen de gewone spaarrekening en de internet spaarrekening?
Ik gebruik alleen de internet spaarrekening bij Dexia en als ik geld verzet is dat altijd op 1 seconde geflikt.
Vroeger bij Fortis moest ik er 24u op wachten, dus een hele verbetering voor mij

Ja , t is nog een gewone spaarrek die eigenlijk zou mogen afgesloten worden en waar nog een Automatische spaaropdracht op zit en ik het voorlopig nog zo gelaten heb.
Normaal gezien schrijf ik het ook in 1 sec. over naar de internetspaarrek.maar nu gaat het dus allemaal wat trager dan vroeger was mijn ondervinding .
T was een vroegere bacob rek , een 778 .
Normaal gezien schrijf ik het ook in 1 sec. over naar de internetspaarrek.maar nu gaat het dus allemaal wat trager dan vroeger was mijn ondervinding .
isa schreef: Ja , t is nog een gewone spaarrek die eigenlijk zou mogen afgesloten worden en waar nog een Automatische spaaropdracht op zit en ik het voorlopig nog zo gelaten heb.
Hoe dan ook zou ik als ik jou was je huidige spaarsaldo overzetten op de internet spaarrekening, daarop heb je in totaal een mooie 3 % rente. Heel wat meer dan het gewone spaarboekje. Als je je geld nu overzet ben je op dat bedrag 12 maanden zeker van 0,75 % getrouwheidspremie!!!
Ja , maar dat doe ik , er staat nu 0 euro op die rek .
Ah vandaar, ja ik vond het al raar... Dus als je gewoon overschrijft tussen rekeningen van Dexia kan je altijd zien wanneer er geld op je rekening komt en dit (zoals bij rabobank) dezelfde valutadag. Meer zelfs, van de ene seconde op de andere. Ook tussen verschillende personen.paul schreef:Dacht dat een nummer dat begint met 778 een rekening van het vroegere Bacob was, dus eigenlijk wel dezelfde bankVaganzza schreef: Ik ben de laatste tijd verbaasd over de snelheid van verwerking bij Dexia! Ik heb vandaag iets verkocht via internet. Ik geef die persoon mijn rekening nummer van de zichtrekening. Een uurtje later ontvang ik een mail van mijn koper dat hij het geld heeft overgemaakt naar de opgegeven rekening.
Ja het valt mij ook de laatste weken op dat stortingen na 17u of in het weekend gedaan direct op je rekeninguittreksels komen. Wel met de volgende dag als valutadatum. Vóór 17u is de valutadatum de dag zelf.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Dexia is inderdaad zeer snel voor overschrijvingen tussen Dexia rekeningen zelf. Als je overschrijft naar de internetrekening (waarom dat gewone spaarboekje nog gebruiken) staat het er binnen 1 seconde op. Vind ik wel zeer goed.
Ik verzette vorig weekend geld van mijn gewone spaarrek naar de internet spaarrek en ook dat was op 1 seconde gebeurd. Ik vermoed dat je toch met een éénmalige vertraging of zo te maken had hoor. Ik vind dexia in ieder geval een voorbeeld voor alle banken qua snelheid van overschrijvingen.isa schreef: Daar verschiet ik nu van hoor , vorige week verzette ik wat geld van de gewone spaarboek naar de zichtrekening en het ging zéér traag.
Vroeger stond het er zeer snel op maar nu niet ! Ik heb zelfs uitgelogd en opnieuw ingelogd en het was nog niet verplaatst !![]()
Ben deze ochtend (zondag) rond 10uur langs mijn Dexia kantoor gepasseerd en heb nog een storting gedaan aan zo'n nieuwe automat. Nadien mijn afschriften afgedrukt en de storting stond er meteen bij het saldo. En dit op een zondag, klasse!
Is al jaren zo bij KBC!Campzie schreef: Ben deze ochtend (zondag) rond 10uur langs mijn Dexia kantoor gepasseerd en heb nog een storting gedaan aan zo'n nieuwe automat. Nadien mijn afschriften afgedrukt en de storting stond er meteen bij het saldo. En dit op een zondag, klasse!
Over het algemeen vind ik dat er genoeg banken zijn die nog moeten werken aan de snelheid van hun interne systemen... Hoe kan het mogelijk zijn dat interne transacties in this day and age nog niet in real-time kunnen doorgevoerd worden bij sommigen (DB, ING,...)?! Dat terwijl de paar banken die interne zaken wel onmiddellijk doorvoeren, worden geprezen als de heilige graal bij wijze van spreken. Toch maar een kwestie van hier eens een paar IT'ers op te zetten die overal de queue's gaan uitslopen en ervoor zorgen dat alles meteen wordt uitgevoerd