digi-pass
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
digi-pass
Kan er mij soms iemand uitleggen hoe een digi-pass werkt.
Zo had ik mijn digi-pass al vooraleer er een bankkaart aan werd gekoppeld.
Checked een digi-pass enkel of je de juiste pincode ingeeft ?
Werkt men digi-pass van argenta bv. ook voor de rekening van iemand anders bij argenta of een andere bank ?
Misschien een stomme vraag, maar soms wel wat nieuwsgierig.
Zo had ik mijn digi-pass al vooraleer er een bankkaart aan werd gekoppeld.
Checked een digi-pass enkel of je de juiste pincode ingeeft ?
Werkt men digi-pass van argenta bv. ook voor de rekening van iemand anders bij argenta of een andere bank ?
Misschien een stomme vraag, maar soms wel wat nieuwsgierig.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Re: digi-pass
Op www.rabobank.be vind je alvast een duidelijke uitleg over de Digipas.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even bijvertellen dat de digipass van rabobank niet werkt met een bankkaart.Tope schreef: Op www.rabobank.be vind je alvast een duidelijke uitleg over de Digipas.
Bij de digipassen die wel met een bankkaart werken, moet je inderdaad je pincode ingeven en een "challenge". Een challenge is een cijfercombinatie die je op het inlogscherm van de bank vindt. Op basis van je bankrekeningnummer en een algoritme wordt een antwoord geformuleerd die je moet ingeven in het inlogscherm.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ja dat van die challenge weet ik van mijn e-spaar bij argenta. Vroeg me gewoon af of elke digi-pass uniek is, of ik één van bv. kbc ook kan gebruiken voor argenta?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je kan de digipass van Vasco (met kaartlezer) inderdaad voor verschillende banken gebruiken.
De inlogprocedure verschilt wel van bank tot bank maar is wel steeds mogelijk met dezelfde digipass.
De inlogprocedure verschilt wel van bank tot bank maar is wel steeds mogelijk met dezelfde digipass.
JA elke DIGIPASS is UNIEK omwille van de IDENTIFICATIE die erin zit.cp1234 schreef: Ja dat van die challenge weet ik van mijn e-spaar bij argenta. Vroeg me gewoon af of elke digi-pass uniek is, of ik één van bv. kbc ook kan gebruiken voor argenta?
De veiligheid van het systeem zit er juist in die UNIEK zijn en niet alleen in de PIN code dat je moet ingeven om hem te activeren/starten.
Code: Selecteer alles
JA elke DIGIPASS is UNIEK omwille van de IDENTIFICATIE die erin zit.
De digipassen met bankkaart zijn niet uniek. Het unieke zit 'm net in de bankkaart. Hier kan je perfect iemand anders zijn digipass gebruiken met jouw bankkaart.
Of het ook zou werken tussen banken onderling is moeilijker te zeggen. Er is maar 1 grote fabrikant van die toestelletjes, dus het zou wel kunnen, tenzij het systeem tussen de banken onderling te veel verschilt.
een digipass is idd uniek...gelijk je ID-kaart
maar als je met je kaart werkt, heet dat 'n "kaartlezer" en geen digipass...
Daarom dat er bij die banken die dat gebruiken, zoals argent, staat " inloggen met digi-pass "w00ha schreef: een digipass is idd uniek...gelijk je ID-kaart
Denk als ik de antwoorden hier lees, dat ik niet de enige ben die er niet alles van af weet.
-
- Newbie
- Contacteer:
De digipass (met kaart) van Argenta en van Fintro zijn in elk geval compatibel en werken beide voor elk van deze banken.
uit ondervinding
Ik kan probleemloos inloggen op argenta online banking met de digipass(type met bankkaart lezer) van mijn vriendin (kbc) ... en vice versa.
Ik kan probleemloos inloggen op argenta online banking met de digipass(type met bankkaart lezer) van mijn vriendin (kbc) ... en vice versa.
Dat ziet er wel een leuk experiment uit om eens uit te proberen op spaargids.be 
Welke kaartlezer werkt ook bij de concurrent ... volgens mij zijn ze allemaal onderling compatibel (zie uitleg spicyalan), en waar dit niet zo is ligt het wellicht aan de (voor ons read-only) software in de chip van die toestellen waar enkele parameters aan veranderd zijn.

Welke kaartlezer werkt ook bij de concurrent ... volgens mij zijn ze allemaal onderling compatibel (zie uitleg spicyalan), en waar dit niet zo is ligt het wellicht aan de (voor ons read-only) software in de chip van die toestellen waar enkele parameters aan veranderd zijn.
Pecunia non olet
KBC, Dexia, Argenta, (en waarschijnlijk nog vele)... alle digipassen zijn hetzelfde, enkel de naam van de bank die erop staat en de kleur van de knopkes kunnen verschillen. Ik heb mijn rekening bij Dexia al een tijdje geleden afgesloten, maar gebruik die digipas nu voor mijn argentarekening. Mijn argenta digipas zit nog in de verpakking :-)
ik denk dat de digipass van argenta en dexia wel compatibel zijn, maar niet met die van KBC. KBC geef als respons immers 8 cijfers en ik dacht dat zowel argenta als dexia maar 7 cijfers gaven als respons (van dexia ben ik wel niet zeker).
argenta geeft 7 cijfers, kbc en dexia 8, maar toch werkt een pas van een van de drie ook voor de andere,
ik heb het zelf al geprobeerd, als de kaart van argenta in een dexia-lezer steekt geeft die plots ook maar 7 cijfers als antwoord
ik heb het zelf al geprobeerd, als de kaart van argenta in een dexia-lezer steekt geeft die plots ook maar 7 cijfers als antwoord