Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

digipass

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
49 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
alegria
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2009
Contacteer:
Contacteer alegria
Verstuur privébericht

digipass

  • Citeer

Bericht door alegria » 7 december 2011, 12:27

Onlangs (na een reis lagen diverse betalingen) werkte mijn Digipass bij Argenta Internetbankieren niet meer. De volgende dag kreeg ik in het kantoor een nieuw toestel dat onmiddellijk werkte. Mijn vraag is nu: hoe snel bezorgt Rabobank je een nieuwe digipass bij zo een probleem ? Hoe moet je het aanvragen ?
Ik wil meer geld bij Rabobank plaatsen, maar ben ongerust dat ik aan een onmiddellijke betaling (vb. voorschot auto) niet zou kunnen voldoen bij een dergelijk probleem - gezien misschien de procedure en lange wachttijd op een nieuw toestel.
Met dank voor uw informatie.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 7 december 2011, 18:35

Het kan altijd voorkomen dat uw Digipass stuk gaat, de batterlij leeg is of dat hij verloren raakt.
In dat geval bezorgen wij gratis een nieuwe Digipass en PINcode.
Om veiligheidsredenen hebben wij hier altijd een ondertekende aanvraag voor nodig. In het geval waarbij u een nieuwe Digipass wenst aan te vragen kan u daarom een op onze website terug te vinden formulier downloaden, waarmee u uw aanvraag voor een nieuwe Digipass kan indienen. Dit formulier dient ingevuld en ondertekend naar ons te worden opgestuurd (aangezien Rabobank.be geen kantoren heeft). Eens wij het formulier ontvangen wordt meteen een nieuwe Digipass aan uw rekeningen gekoppeld die u per post wordt toegestuurd. U krijgt daarbij van ons eveneens nog een nieuwe PINcode (die afzonderlijk wordt verstuurd) om uw Digipass te activeren.
Door het heen-en-weer sturen van aanvraagformulier en Digipass per post kan het zijn dat tussen het ogenblik dat u de aanvraag online afprint en u uw nieuwe Digipass in handen heeft, toch wel een weekje overgaat.
U zorgt er daarom best voor dat u bij belangrijke betalingen altijd enkele dagen van tevoren controleert of alles nog naar behoren werkt.
In hele dringende gevallen kan Rabobank.be ook eventueel uitzonderingen toestaan op manuele transacties. Mocht u in zo'n situatie verkeren dat volstaat meestal een telefoontje naar onze Klantendienst om de mogelijkheden te bespreken. Samen wordt dan gezocht naar een oplossing. Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat een defecte Digipass automatisch betekent dat u gedurende enkele weken niet meer aan uw geld kan.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9600
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door paul » 7 december 2011, 18:42

Bij sommige banken geeft de digipass, regelmatig een waarschuwing als de batterij bijna om zeep is.
Eventueel kan rabobank.be bij een volgende aankoop van digipassen , onderzoeken of ze zo geen toestellen kunnen aanschaffing.

Ik ken mensen die al 8 jaar intensief hun Rabobank.be toestel gebruiken, en het is nog altijd niet plat.
Omhoog

fever1969
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mar 2009
Contacteer:
Contacteer fever1969
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door fever1969 » 7 december 2011, 18:59

werkt de digipass van argenta niet voor rabobank en omgekeerd?
hier gebruik ik maar 1 digipass voor mijn andere banken
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9600
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door paul » 7 december 2011, 19:01

--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--


Die van Argenta is een "cardlezer", is wel bruikbaar voor bv axa en sommige andere banken, zeker niet voor Rabobank.be

Voor degenen die het nog niet zouden weten : men kan op de digipass van rabobank.be een "bypass-operatie" uitvoeren als de digipass de geest dreigt te geven (als je bv op een onbereikbare plaats aan de zuidpool of zo zit ).

http://www.youtube.com/watch?v=vaQ_6BViz4g" onclick="window.open(this.href);return false;

Het logo van rabobank is op het filmpje te zien
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Hago » 8 december 2011, 01:12

En wat de digipass van Rabobank betreft, die wordt toch automatisch om de 5 jaar vervangen. Heb vorig jaar een nieuwe gekregen en de kans op een lege batterij bij normaal gebruikt lijkt mij dan toch heel klein.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Hago » 8 december 2011, 09:47

ja en neen, je krijgt een bericht waarop je enkel moet antwoorden en vwola, kan ook maar voor mezelf spreken en ben ook bij rabobank.be van het prille begin in december 2002.

Hier het bericht dat ik vorig jaar in oktober mocht ontvangen
Beste

Uit ervaring weten wij dat de batterij van een digipass gemiddeld een 5-tal jaar meegaat. Soms wat korter, soms wat langer. Een digipass die bijna leeg is, geeft de foutmelding "BATT" gevolgd door een getal beginnende met 5 en aflopend naar 1.

Om te vermijden dat u in de erg vervelende situatie terecht komt dat u een dringende transactie wenst te doen en dit niet kan omdat de batterij van de digipass het niet meer doet, raden wij u aan om een nieuwe digipass aan te vragen. Dit kan heel eenvoudig en is uiteraard gratis.

Het volstaat om op dit berichtje te antwoorden dat u een nieuwe digipass wenst. Houd er wel rekening mee dat uw rekening vanaf het moment van aanvraag een aantal dagen niet beschikbaar zal zijn.

Binnen de week ontvangt u per post een nieuwe digipass, gevolgd door een opstart-pincode.
Zo kunt u opnieuw minstens 5 jaar zorgeloos gebruik maken van uw Rabobank.be rekeningen.

Rabobank.be
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 8 december 2011, 16:55

Klopt : ik heb een dik jaar geleden ook zo'n bericht ontvangen van rabobank.
Ik ben er wel niet direct op ingegaan omdat mijn digipass nog toen nog prima werkte ondanks dat ik hem al veel langer had dan 5 jaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rat
Full Member
Full Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 25 jun 2010
Contacteer:
Contacteer Rat
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Rat » 9 december 2011, 00:30

Mijn digipas is intussen bijna 8 jaar oud.
Binnenkort vertrek ik voor 3 maanden op reis. Ik heb nog geen signalen van BATT 5, 4, 3,... ontvangen.
Bestel ik best voor de zekerheid een nieuwe? Ik neem mijn digipas namelijk mee op reis en het zou alles behalve handig zijn als mijn digipas het laat afweten...
Thx!
Omhoog

jv1
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 09 jul 2008
Contacteer:
Contacteer jv1
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door jv1 » 9 december 2011, 06:53

Geachte Rabobank,

Zou het niet handig zijn dat de digipas om de 5 jaar automatisch wordt vervangen op een bepaalde vervaldatum (keytrade gebruikt dit systeem) en een backup mogelijkheid te voorzien om altijd toegang te kunnen hebben tot je geld door bvb een systeem van code via gsm. Tip het kan ook handig zijn dat de oude digipas kan blijven werken tot de nieuwe is toegekomen die ja dan online kan activeren zodat je altijd aan je geld kan. De gedachte dat men een aantal dagen niet aan je geld kan lijkt me niet echt leuk. En je hebt misschien nog juist de pech dat het een aantal feestdagen en lange weekends zijn.

Hopelijk wordt dit in de toekomst verbeterd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 9 december 2011, 15:46

Rat schreef:Mijn digipas is intussen bijna 8 jaar oud.
Binnenkort vertrek ik voor 3 maanden op reis. Ik heb nog geen signalen van BATT 5, 4, 3,... ontvangen.
Bestel ik best voor de zekerheid een nieuwe? Ik neem mijn digipas namelijk mee op reis en het zou alles behalve handig zijn als mijn digipas het laat afweten...
Thx!
De batterij van de Digipass gaat 'bij normaal gebruik' tussen de 5 à 7 jaar mee. Bij sporadisch gebruik kan dit nog langer zijn.
Als de batterij van de Digipass bijna leeg is, begint deze bij het inschakelen de melding 'BATT 5' te tonen waarbij het getoonde cijfer naar 0 afloopt. Bij 'BATT 5' is de batterij bijna leeg, maar kan u de Digipass nog gemakkelijk een aantal weken gebruiken. Bij 'BATT 0' is de batterij quasi volledig leeg en kan deze op elk moment de geest geven.
Als u nog geen melding op het scherm van uw Digipass ziet verschijnen als u deze aanzet dan hoeft u zich weinig zorgen te maken. Tenzij u voor 3 maanden naar het buitenland trekt -zoals in uw geval-, zal deze Digipass nog gewoon meerdere weken correct functioneren. Uiteraard is het altijd verstandig om voorbereid te zijn. Indien u beschikt over een Digipass van 8 jaar oud, dan bestaat de kans dat deze nog maar een beperkte tijd te gaan heeft, en is het soms verstandig om nu al een nieuwe Digipass aan te vragen. Dit kan u doen door online in te loggen op uw rekeningen en via de rubriek 'Berichten' een nieuwe Digipass bij ons aan te vragen.
Omhoog

jv1
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 09 jul 2008
Contacteer:
Contacteer jv1
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door jv1 » 10 december 2011, 08:33

De oude digipas kunnen verder gebruiken tot de nieuwe digipas en de nieuwe codes effectief zijn toegekomen zou inderdaad een verbetering zijn zodat de onbeschikbaarheid van de online banking minimaal is. Men zou bvb op het moment dat de digipas is toegekomen een mail of telefoon kunnen doen om deze dan te activeren/koppelen.
Ik heb vroeger ook gevraagd of het niet mogelijk zou zijn om meerdere digipassen te koppelen aan verschillende accounts zodat men met 1 digipas aan de gemeenschappelijke, individuele rekeningen en de rekeningen van de kinderen kan. Wat is de status hiervan? Wanneer men meerdere digipassen aan een account zou kunnen koppelen dat zal men minder het probleem hebben dat men niet online kan. Dit lijkt me een nuttige verbetering voor alle Rabo klanten.
Hopelijk is dit één van de volgende verbeteringen voor het nieuwe jaar.
Omhoog

Gebruikersavatar
J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Berichten: 924
Lid geworden op: 13 okt 2011
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door J Lawieck » 10 december 2011, 10:45

Ik begrijp bovenstaande niet goed.
Ik heb hier een digipass van KBC (van m'n ouders die niet online bankieren) en eentje van Argenta.
Eentje ligt thuis en eentje op het werk. Ik kan met de KBC-digipass bij Argenta online bankieren (en omgekeerd).
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3834
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 10 december 2011, 10:55

@ Lawieck
Wat jij bedoelt van KBC en Argenta is geen digipass maar een kaartlezer.
Bij kaartlezers moet je je bankkaart insteken en bij een digipass niet.
Deze laatste kun je dus niet gebruiken bij verschillende banken.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: digipass

  • Citeer

Bericht door ludo » 10 december 2011, 12:30

Yaris schreef:Mijn Digipass heeft de melding 'BATT 3' al bereikt en de nieuwe is onderweg. Maar als spaarzame Belg vind ik het zonde een batterij weg te gooien die nog niet helemaal leeg is. Kan ik mijn oude Digipass nog voort blijven gebruiken tot 'BATT 0' terwijl de nieuwe al klaar ligt of geeft dat problemen bij de toegang tot de beveiligde site?
digipass tijdje in de zon leggen,of zonnebank,,, kan je weer effe verder, je kan ook de batt. zelf vervangen, doch moet je beetje handig zijn,en eerst overbrugging maken met de nieuwe batt. Lukt, heb het zelf al gedaan. Bestaande digipass worden meestal vervangen door een kaartlezer als je batt. leeg is.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

49 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy