Digitale TV
Digitale TV
Heeft er iemand ervaring met digitale TV Vlaanderen ? Momenteel 50 € korting voor huur online. Vraag mij af welke het beste abonnement is voor digitale TV want we hebben nog steeds analoge TV en dat gaat weldra verdwijnen.
Re: Digitale TV
Ik heb er ervaring mee in dat opzicht dat TV-vlaanderen met een schotelantenne visueel heel vervuilend is.
Zou moeten verboden worden.
Koop je zo'n TV-kaartje van telenet en uw probleem is opgelost
Zou moeten verboden worden.
Koop je zo'n TV-kaartje van telenet en uw probleem is opgelost
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Digibox aankopen bij Telenet is het voordeligst vind ik. Voor +-€80 te koop en 2 jaar garantie. Voorwaarde is wel dat je al Telenet internet hebt. Een digicorder is niet meer te koop alleen nog via abonnement.
Als alleen de zenders van de openbare omroep je interesseren kan je gewoon een decoder kopen en dan ontvang je deze zenders gratis digitaal. Zelfs geen internet nodig alleen een antenne.
Als alleen de zenders van de openbare omroep je interesseren kan je gewoon een decoder kopen en dan ontvang je deze zenders gratis digitaal. Zelfs geen internet nodig alleen een antenne.
Voor Telenet digitale TV heb je geen internet nodig. Je kan dat perfect los nemen. Ze zullen wel een modem etc installeren, voor de interactieve diensten. Maar je zal er dan uiteraard niet mee op internet kunnen.Franscoppy schreef:Digibox aankopen bij Telenet is het voordeligst vind ik. Voor +-€80 te koop en 2 jaar garantie. Voorwaarde is wel dat je al Telenet internet hebt. Een digicorder is niet meer te koop alleen nog via abonnement.
Ik meende me te herinneren dat je sinds kort die digicorder ook terug kan aanschaffen. Maar de prijs was zo hoog dat het overeenkwam met de huurprijs van enkele jaren. Met dan het risico dat dat ding de geest geeft tijdens die periode.
Om nog even te antwoorden op de originele post:
* Ik ken maar 1 persoon die TV Vlaanderen had, en daar weet ik van dat er op de TV enkel maar sneeuw te zien was als het slecht weer was. Ik laat in het midden of het aan de kwaliteit of plaatsing van de schotelontvanger, of aan TV Vlaanderen lag.
* Belgacom TV heeft als nadeel dat je maar een beperkt aantal toestellen kan aansluiten (dus simultane streams kan zien/opnemen)
* Bij Telenet kan je verschillende digiboxen/digicorders aansluiten én kan je nog andere apparaten (dvd-recorder, tv in slaapkamer kids of dergelijke) analoog aansluiten.
Bedankt anonymous ! Dit is een duidelijk antwoord. Mijn besluit staat nu vast, nl. Telenet.
Om nog even te antwoorden op de originele post:
* Ik ken maar 1 persoon die TV Vlaanderen had, en daar weet ik van dat er op de TV enkel maar sneeuw te zien was als het slecht weer was. Ik laat in het midden of het aan de kwaliteit of plaatsing van de schotelontvanger, of aan TV Vlaanderen lag.
* Belgacom TV heeft als nadeel dat je maar een beperkt aantal toestellen kan aansluiten (dus simultane streams kan zien/opnemen)
* Bij Telenet kan je verschillende digiboxen/digicorders aansluiten én kan je nog andere apparaten (dvd-recorder, tv in slaapkamer kids of dergelijke) analoog aansluiten.[/quote]
de telenet aandelen moeten blijkbaar renderen.
wat hard ware betreft blijf van goedgekeurde brol af er is vrije keuze van ontvangers , schotels smartcard is enkel van tvvlaanderen te kopen.
wat het visuele aspect betreft zoals Lucske aanhaalt , waarom men dat niet steeds laag bij de grond plaatst
(is gewoonte uit het antenne verleden alles op dak )
wat beeld uitval bij slechtweer betreft is bij een goede installatie enkel bij onweer het geval.
weet ook dat bvb telenet geld vraagt , belgacom geld vraagt voor iets dat gratis is.
als vb de duitse zenders die van de kabel gehaald worden.
deze zenders zijn met elke Free to air reciever sd of hd gratis te kijken.
en dit is de werkelijke reden van het moeten verwijderen door telenet.
een rood knopje , films op aanvraag is helaas niet bij Tvvlaanderen.
* Bij Telenet kan je verschillende digiboxen/digicorders aansluiten én kan je nog andere apparaten (dvd-recorder, tv in slaapkamer kids of dergelijke) analoog aansluiten.[/quote]
de telenet aandelen moeten blijkbaar renderen.
wat hard ware betreft blijf van goedgekeurde brol af er is vrije keuze van ontvangers , schotels smartcard is enkel van tvvlaanderen te kopen.
wat het visuele aspect betreft zoals Lucske aanhaalt , waarom men dat niet steeds laag bij de grond plaatst
(is gewoonte uit het antenne verleden alles op dak )
wat beeld uitval bij slechtweer betreft is bij een goede installatie enkel bij onweer het geval.
weet ook dat bvb telenet geld vraagt , belgacom geld vraagt voor iets dat gratis is.
als vb de duitse zenders die van de kabel gehaald worden.
deze zenders zijn met elke Free to air reciever sd of hd gratis te kijken.
en dit is de werkelijke reden van het moeten verwijderen door telenet.
een rood knopje , films op aanvraag is helaas niet bij Tvvlaanderen.
Estate Guru believer.
Wie heeft je verteld dat analoog verdwijnt?Fredje schreef:Heeft er iemand ervaring met digitale TV Vlaanderen ? Momenteel 50 € korting voor huur online. Vraag mij af welke het beste abonnement is voor digitale TV want we hebben nog steeds analoge TV en dat gaat weldra verdwijnen.
Stel dat Telenet aankondigd dat analoog zal verdwijnen (die dag zal er wel ooit komen), dan vermoed ik dat ze de digiboxen gratis of bijna gratis zullen verdelen aan degenen die nog niet de stap hebben genomen. Het uitschakelen van het analoge net zal politiek gevoelig liggen.
Als je een recente TV hebt, dan is de aankoop van een "kaartje" van Telenet interessant. Zo kan je digitaal kijken zonder enige extra kastjes en installaties. (recente TV's hebben reeds een decoder, en hebben doorgaan ook de mogelijkheid om op te nemen op een usb schijf).
Ook al kijk je bij Telenet digitaal, je hebt nog altijd een analoog signaal voor de oude videorecorder, 2e TV, of als de digibox kapot is/kuren verkoopt...
Zelf ken ik niemand die TV Vlaanderen heeft. Dit lijkt mij eerder een interessante oplossing voor het publiek dat reeds een schotelantenne heeft, of mobiel ook gebruik wil maken van tv (vb mobile home of caravan).
Belgacom is ook leuk en goedkoop (veel zenders), maar is nogal gevoelig voor storingen (vb. Decoder die vasthangt herstarten duurt 20 minuten. Niet ideaal voor de bomma als Mooi en Meedogenloos begint ;-). Hier is ook een volledige installatie voor nodig (splitter, modem, netwerk tot decoder,...).
Telenet belde mij onlangs met de vraag of ik niet best zou overstappen op digitale Tv want dat de analoge TV tegen 2015 er niet meer zal zijn.
Heb zelf dvb antenne en receiver zodat ik enkele posten waaronder vrt en canvas kan nemen. eenmalige kost van 50 euro.
Voor de duitse en engelse zenders heb ik en schotel met digitale receiver kost eenmalig 100 euro. Heb een ruimer aanbod aan duitse zenders edm dan dewelke ik via telenet edm kan hebben
Voor de duitse en engelse zenders heb ik en schotel met digitale receiver kost eenmalig 100 euro. Heb een ruimer aanbod aan duitse zenders edm dan dewelke ik via telenet edm kan hebben
De kans is klein dat het iemand van Telenet zelf was.Fredje schreef:Telenet belde mij onlangs met de vraag of ik niet best zou overstappen op digitale Tv want dat de analoge TV tegen 2015 er niet meer zal zijn.
Waarschijnlijk een verkoper (of een 3rd party helpdesk die rondbelt in naam van Telenet) die zowat alle verhalen proberen te verzinnen om hun cijfers te halen.
Zelfs als het achterliggend verhaal waar is, is het hun probleem, en niet de jouwe.
In 2015 krijg je dan vast betere voorwaarden.
Dan wacht ik maar beter tot 2015 en kijk ik voorlopig de kat uit de boom. 

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, dat heb ik toch ook altijd al gehoord dat analoge tv tegen 2015 zou verdwijnen, daarom wacht ik nog wat af om over te gaan naar digitaal. Mogelijk volgen er dan nog wat promo's voor de die hards.
Telenet gaf in het verleden voor het verdwijnen van analoge tv altijd als reden: noodzakelijk voor het vrijmaken van bandbreedte. Deze bandbreedte die dan zou vrijkomen zouden ze nodig hebben voor diverse ontwikkelingen in de digitale tv, zaken die ze nu niet operationeel kunnen maken doordat een groot deel van de bandbreedte nog wordt ingenomen door analoge tv.
Telenet gaf in het verleden voor het verdwijnen van analoge tv altijd als reden: noodzakelijk voor het vrijmaken van bandbreedte. Deze bandbreedte die dan zou vrijkomen zouden ze nodig hebben voor diverse ontwikkelingen in de digitale tv, zaken die ze nu niet operationeel kunnen maken doordat een groot deel van de bandbreedte nog wordt ingenomen door analoge tv.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Pfff, Telenet begint rare kuren te krijgen...Fredje schreef:Telenet belde mij onlangs met de vraag of ik niet best zou overstappen op digitale Tv want dat de analoge TV tegen 2015 er niet meer zal zijn.
Zelfde met hun verplicht overstappen naar Whop en Whoppa, daarvoor moeten oudere modems vervangen worden door nieuwere. GRATIS staat er overal, maar wel 50€ installatiekost. Na lang doorvragen bij de klantendienst van Telenet zeiden ze dat je toch de oude modem mag houden, maar dat je dan wel niet sneller gaat surfen. Precies alsof het overgrote deel van de abonnees die enkel mails/Facebook kijkt daar nood aan heeft.
Telenet heeft nog altijd het beste aanbod volgens mij aan de beste prijs, zoals anonymous al aangaf. Mijn ouders en schoonouders zijn op ons aanraden naar digitale tv van Telenet met digicorder overgeschakeld en tot nog toe allemaal zeer tevreden. Waar ze vroeger na jaren met moeite wisten hoe ze de videorecorder moesten programmeren, waren ze na een paar weken weg met de digicorder.
TNTim schreef:[
Telenet heeft nog altijd het beste aanbod volgens mij aan de beste prijs, zoals anonymous al aangaf. Mijn ouders en schoonouders zijn op ons aanraden naar digitale tv van Telenet met digicorder overgeschakeld en tot nog toe allemaal zeer tevreden. Waar ze vroeger na jaren met moeite wisten hoe ze de videorecorder moesten programmeren, waren ze na een paar weken weg met de digicorder.
OK, maar leg nu die nieuwe lay-out met Yelo maar uit. Ik druk nog altijd constant op de TV-theek knop in de hoop mijn opgenomen programma's tegen te komen, en de TV-gids is er ook maar op achteruitgegaan.
Je bedoelt dat je nu een paar menu's naar beneden moet gaan voor je in opgenomen programma's komt? Is inderdaad irritant en verdoken reclame. Wel niet onoverkomelijk vind ik. (je kan ook op de huis-toets drukken en dan kom je sneller bij wat je opgenomen hebt)Levine schreef:OK, maar leg nu die nieuwe lay-out met Yelo maar uit. Ik druk nog altijd constant op de TV-theek knop in de hoop mijn opgenomen programma's tegen te komen, en de TV-gids is er ook maar op achteruitgegaan.
Wat is er veranderd aan TV-gids dan?