Distributie Etf's
TIP
Re: Distributie Etf's
Da's helemaal mijn vraag niet. Maar goed, ik snap waar je naartoe wil. Deze thread gaat over ETFs die geen distribuerende variant hebben of door ons fiscaal regime niet voor de handliggend zijn.
Anders kunnen we 't evengoed over IWRD hebben ipv IWDA.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Begrijp toch ook niet goed waarom iemand het doel/nut van dit topic in vraag stelt
Anders zou het topic "distribuerende ETFs die geen capitalisatie variant hebben of door ons fiscaal regime niet voor de handliggend zijn" geweest zijn.
Nee, dit topic gaat over distribuerende ETFs.
Anders zou het topic "distribuerende ETFs die geen capitalisatie variant hebben of door ons fiscaal regime niet voor de handliggend zijn" geweest zijn.
Dat is dus geen enkel probleem, als iemand daar iets interessants over te melden/vragen heeft.
Ik stel het niet in vraag, ik probeer het te snappen. Ik begrijp niet waarom distributie een criterium is om over bepaalde fondsen een apart topic te starten, terwijl die fondsen ook in een accumulerende variant kunnen bestaan. Des te meer omdat de distributievariant duidelijk minder rendabel is.EarthNvstr1 schreef: ↑7 mei 2021, 18:42 Begrijp toch ook niet goed waarom iemand het doel/nut van dit topic in vraag stelt![]()
Nee, dit topic gaat over distribuerende ETFs.
Dat is dus geen enkel probleem, als iemand daar iets interessants over te melden/vragen heeft.
Iedereen is natuurlijk vrij om threads te starten waarover hij maar wil, en ik ben vrij om het niet te snappen
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Is dat zo ?
Uiteraard!
En iedereen is vrij om te reageren
De dividenden op een distributie-etf worden aan 30% belast, terwijl de gekapitaliseerde dividenden op een identieke kapitalisatie-etf onbelast zijn.
Aannemende dat je genoeg dividenden ontvangt om boven de vrijstelling uit te komen natuurlijk.
Da's nu eens pleziering praten zo, zonder elkaar zwart te maken
Zouden er meer moeten doen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dividenden uit fondsen, ETFs en dergelijke komen niet in aanmerking om de RV terug te vorderen via de belastingen. Die regeling is enkel geldig voor dividenden uit individuele aandelen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
borgie schreef: ↑7 mei 2021, 16:311,74% is waarschijnlijk de interne dividend yield van de posities van het fonds. Alle aandelen samen geven een dividend dat 1,74% van de assets under management is.
Dividend distribution yield is de ratio tussen het uitgekeerde dividend aan de beleggers en de koerswaarde.
Volgens de iShares website is deze ETF geregistreerd in België waardoor je 1,32% TOB betaalt ipv 0,12%!
Ik heb het nog eens opgezocht en hij is in Ierland geregistreerd onder ISIN IE00B1XNHC34
Dit fonds is gedomicilieerd in Ierland. En kan dus gebruik maken van de voordelige Ierse dubbel belastingverdragen voor de bronbelasting.
Dit fonds is geregistreerd in België, (en een dozijn andere landen). Dit bepaald the tob tax.
Dit fonds is geregistreerd in België, (en een dozijn andere landen). Dit bepaald the tob tax.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
anonymous9
Gaat het over deze ETF? https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0000M871 Ik vind naar niet direct het dividend van terug.
Maar mag ik het een vreemde keuze vinden dat als men wil beleggen in een distribuerende ETF dat dan uitgerekend zo'n sector met een hoge groei wordt gekozen als schone energie?
Normalerwijze gaat hoge groei niet samen met genereuze dividenden.
Maar ik ben zeker bereid naar de argumentatie hiervan te luisteren.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 7 mei 2021, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
MoreOrLess schreef: ↑7 mei 2021, 22:27Mag ik het een vreemde keuze vinden dat als men wil beleggen in een distribuerende ETF dat dan uitgerekend zo'n sector met een hoge groei wordt gekozen als schone energie?
Normalerwijze gaat hoge groei niet samen met genereuze dividenden.
Maar ik ben zeker bereid naar de argumentatie hiervan te luisteren.
Het gaat mij met deze etf niet om het dividend maar om de koersval die de etf doormaakte de laatste weken, ik verwacht dat deze binnen enkele maanden zal goedgemaakt worden ....
Gekocht op Frankfurt, ticker IQQH.F
Laatst gewijzigd door Mattia op 7 mei 2021, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous9
Dan vind ik dat persoonlijk een vreemde keuze om uitgerekend daarmee een draadje over distribuerende ETF's te beginnen.
MoreOrLess schreef: ↑7 mei 2021, 22:42Dan vind ik dat persoonlijk een vreemde keuze om uitgerekend daarmee een draadje over distribuerende ETF's te beginnen.
Ik koop zo goed als nooit iets zonder dividend, heb enkel nog enkele kleine restposities van trades uit het verleden die weinig tot geen dividend geven in een van mijn bolero portfolio's.
Goed punt, was ik even vergeten.