Distributie Etf's
TIP
Re: Distributie Etf's
Zijn er wel fondsen, etf's die een dividend uitkeren ?
Ik dacht dat de dis versie is opgezet om de RV te kunnen ontwijken.
Kap etf's zouden dan weer beter presteren dan dis etf's.
Dus voor korte termijn dis etf's en lange termijn kap etf's.
Ik dacht dat de dis versie is opgezet om de RV te kunnen ontwijken.

Kap etf's zouden dan weer beter presteren dan dis etf's.
Dus voor korte termijn dis etf's en lange termijn kap etf's.
Een kapitalisatie etf zal beter presteren wat koers betreft omdat ze geen kapitaal uitkeren waarop dan nog RV moet betaald worden.
Op Amsterdam noteren er een hele hoop uitkerende etf's met Ierse roots zoals VNRT - VEVE -VAPX - VERX - VFEM - VEUR - VHYL - VUSA -IFFF -DJSC -IEUX - IDJG -DJMC -IBZL -CT2B -INAA -BRIC - IWRD -IUSA - VWRL -WHCS - WCSS - WCDS - SUWU - SUJD - SRIL - SJPD - SEMD - ISFA - ISED - IPRV - IMEU - IDVY - IAPD - GSPX - EUEA ....
Op Frankfurt noteren er ook nogal wat.
Of je dat voor de korte of lange termijn moet aanhouden is iets persoonlijks en kan ik niet voor iemand anders aanraden.
Ik voor mezelf moet niks hebben dat geen dividend uitkeert omdat dat mij ook tijdens beurscrashes financiële zekerheid verschaft want de dividenden blijven (gewoonlijk) stromen. Daar betaal ik graag een beetje RV voor.
Is op zich ook toch een beetje in je hoofd dat het zit, je zou kunnen uitrekenen hoeveel dividend een kapitaliserende ETF eigenlijk zou moeten uitkeren, aan de hand van zijn dist broertje en zo ieder jaar dan een aantal ETF's verkopen van die kapitaliserende ETF gelijk aan wat je anders aan dividend zou krijgen en dan hou je er meer aan over en is het net zoals je dividend zou uitgekeerd krijgen. (In de veronderstelling dat het niet over zeer kleine bedragen gaat.)
gilberke schreef: ↑9 mei 2021, 11:33Is op zich ook toch een beetje in je hoofd dat het zit, je zou kunnen uitrekenen hoeveel dividend een kapitaliserende ETF eigenlijk zou moeten uitkeren, aan de hand van zijn dist broertje en zo ieder jaar dan een aantal ETF's verkopen van die kapitaliserende ETF gelijk aan wat je anders aan dividend zou krijgen en dan hou je er meer aan over en is het net zoals je dividend zou uitgekeerd krijgen. (In de veronderstelling dat het niet over zeer kleine bedragen gaat.)
Best mogelijk dat het in mijn hoofd zit maar ik zie tijdens elke crash dat degenen die investeren zonder dividend dan telkens zonder cash vallen terwijl het bij mij gewoon doorloopt en ik dan telkens supersoldenkoopjes kan doen.
De kapitalisatiebeleggers zitten dan op droog zaad en moeten werkeloos afwachten op een herstel en hopen dat dit geen jaren zal duren.
Ik leerde dit door ervaring, de eerste crash die ik meemaakte zat ik ook zonder geld en moest ik die daling ook ondergaan, was zeer leerrijk voor mij.
Mattia schreef: ↑9 mei 2021, 11:49 Best mogelijk dat het in mijn hoofd zit maar ik zie tijdens elke crash dat degenen die investeren zonder dividend dan telkens zonder cash vallen terwijl het bij mij gewoon doorloopt en ik dan telkens supersoldenkoopjes kan doen.
dit is exact wat de kapitaliserende fondsen doen, van het moment dat de dividenden binnenkomen kopen ze extra aandelen aan en voegen die toe aan het kapitaliserende fondsdeelbewijs. In distribuerende fondsen worden die dividenden opgepakt en typisch 2x per jaar betaald aan de fondshouder. In het geval van een kapitaliserend fonds kan je steeds een klein stukje zelf verkopen (lichte kost, minuscule tax). Vanaf een inleg van een paar duizend euro is dit duidelijk voordeliger.
De kapitalisatiebeleggers zitten dan op droog zaad en moeten werkeloos afwachten op een herstel en hopen dat dit geen jaren zal duren.
zoals hierboven beschreven is het eigenlijk omgekeerd; op de fondsdividenden moet je een paar maand wachten
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
B7H4long schreef: ↑9 mei 2021, 16:20Mattia schreef: ↑9 mei 2021, 11:49 Best mogelijk dat het in mijn hoofd zit maar ik zie tijdens elke crash dat degenen die investeren zonder dividend dan telkens zonder cash vallen terwijl het bij mij gewoon doorloopt en ik dan telkens supersoldenkoopjes kan doen.
dit is exact wat de kapitaliserende fondsen doen, van het moment dat de dividenden binnenkomen kopen ze extra aandelen aan en voegen die toe aan het kapitaliserende fondsdeelbewijs. In distribuerende fondsen worden die dividenden opgepakt en typisch 2x per jaar betaald aan de fondshouder. In het geval van een kapitaliserend fonds kan je steeds een klein stukje zelf verkopen (lichte kost, minuscule tax). Vanaf een inleg van een paar duizend euro is dit duidelijk voordeliger.
zoals hierboven beschreven is het eigenlijk omgekeerd; op de fondsdividenden moet je een paar maand wachten
Mooi zo, ik heb dus mijn eigen gepersonaliseerd kapitalisatiefonds gecreëerd

Zijn er ook kapitalisatiefondsen die dividenden opsparen, en 1 of 2 keer per jaar aandelen bijkopen? Welke strategie is het voordeligst?(time in market <-> interne transactiekosten)B7H4long schreef: ↑9 mei 2021, 16:20 dit is exact wat de kapitaliserende fondsen doen, van het moment dat de dividenden binnenkomen kopen ze extra aandelen aan en voegen die toe aan het kapitaliserende fondsdeelbewijs. In distribuerende fondsen worden die dividenden opgepakt en typisch 2x per jaar betaald aan de fondshouder.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
RGiskard schreef: ↑9 mei 2021, 18:13Zijn er ook kapitalisatiefondsen die dividenden opsparen, en 1 of 2 keer per jaar aandelen bijkopen? Welke strategie is het voordeligst?(time in market <-> interne transactiekosten)B7H4long schreef: ↑9 mei 2021, 16:20 dit is exact wat de kapitaliserende fondsen doen, van het moment dat de dividenden binnenkomen kopen ze extra aandelen aan en voegen die toe aan het kapitaliserende fondsdeelbewijs. In distribuerende fondsen worden die dividenden opgepakt en typisch 2x per jaar betaald aan de fondshouder.
Beste,
Gelieve uw vragen over kapitalisatiefondsen elders te stellen, dank bij voorbaat!
Beste
Ik stel mijn vragen op die plaats waar zij logisch volgen uit een gevoerde discussie, en waar ik bijgevolg op het 'citeren' knopje kan klikken.
Mvg
RGiskard
Ik verwachtte u reeds gezien uw voorhistorie op dat ander draadje en uw eerdere posting hier waar u dit draadje in vraag kwam stellen...
U bent blijkbaar te lui om zelf een draadje aan te maken en komt liever dit draadje bevuilen met zaken die er hier niet toe doen, een beetje trollen noemen ze zoiets.
Een thread maken om één enkele vraag te stellen lijkt me overdaad. Temeer als het een vraag is die betrekking heeft op het verschil tussen kapitaliserende en distribuerende fondsen. En deze draad gaat dus net over die distribuerende fondsen.
Als u me als trol wilt bestempelen, doe gerust. Als je mijn postinggeschiedenis hier bekijkt zal je kunnen zien dat ik het voorbije anderhalf jaar enkel inhoudelijke posts gemaakt heb. De kritische posts op jouw andere thread horen daar ook bij.
Akkoord, mijn manier van kritiek geven uit zich soms door zaken wat socratisch in vraag te gaan stellen. Net zoals in deze thread.
Als je er niet tegen kan om kritiek te krijgen, dan is het misschien best om niet teveel draadjes te starten. Da's althans mijn ervaring met internetfora.
Ik kan u alvast garanderen dat ik hier nog geen enkel bericht heb gepost met als doel te trollen, of onrust te stoken.
Ondertussen hebben we al meer woorden vuil gemaakt aan deze discussie, dan aan de eigenlijke vraag die ik stelde. Ik zal het hier dan ook bij houden wat betreft deze kwestie.
Denk ervan wat je wil.
RGiskard schreef: ↑9 mei 2021, 19:29Een thread maken om één enkele vraag te stellen lijkt me overdaad. Temeer als het een vraag is die betrekking heeft op het verschil tussen kapitaliserende en distribuerende fondsen. En deze draad gaat dus net over die distribuerende fondsen.
Als u me als trol wilt bestempelen, doe gerust. Als je mijn postinggeschiedenis hier bekijkt zal je kunnen zien dat ik het voorbije anderhalf jaar enkel inhoudelijke posts gemaakt heb. De kritische posts op jouw andere thread horen daar ook bij.
Akkoord, mijn manier van kritiek geven uit zich soms door zaken wat socratisch in vraag te gaan stellen. Net zoals in deze thread.
Als je er niet tegen kan om kritiek te krijgen, dan is het misschien best om niet teveel draadjes te starten. Da's althans mijn ervaring met internetfora.
Ik kan u alvast garanderen dat ik hier nog geen enkel bericht heb gepost met als doel te trollen, of onrust te stoken.
Iedere 10 jarige weet hoe hij/zij een tekstje moet plakken, niets belet jou hetzelfde te doen en dit in het passende draadje te posten! Het is dus niet nodig om een nieuw draadje te openen want jij weet heel goed waar BH7 post.
De enige regel voor dit draadje is dat het over distributie etf's moest gaan en u stelde dit onmiddellijk in vraag, absoluut respectloos dus.
En nu bent u ook nog de eerste die deze regel breekt, dat kan alleen moedwillig zijn!
Mattia schreef: ↑9 mei 2021, 19:38RGiskard schreef: ↑9 mei 2021, 19:29
Een thread maken om één enkele vraag te stellen lijkt me overdaad. Temeer als het een vraag is die betrekking heeft op het verschil tussen kapitaliserende en distribuerende fondsen. En deze draad gaat dus net over die distribuerende fondsen.
Iedere 10 jarige weet hoe hij/zij een tekstje moet plakken, niets belet jou hetzelfde te doen en dit in het passende draadje te posten! Het is dus niet nodig om een nieuw draadje te openen want jij weet heel goed waar BH7 post.
De enige regel voor dit draadje is dat het over distributie etf's moest gaan en u stelde dit onmiddellijk in vraag, absoluut respectloos dus.
En nu bent u ook nog de eerste die deze regel breekt, dat kan alleen moedwillig zijn!
Sinds wanneer maakt u de regels op dit forum, ik zie nog geen moderator onder uw naam staan. En als ge praat over plakken, zou ik al eerst eens naar uw eigen posts kijken(hoe vaak post je gewoon earnings met 'n link naar yahoo?)... In plaats van mensen aan te vallen die nog maar gewoon een vraag stellen en waar gij ze afblaft omdat het "uw" topic is ...

Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Anamii schreef: ↑9 mei 2021, 20:11
Sinds wanneer maakt u de regels op dit forum, ik zie nog geen moderator onder uw naam staan. En als ge praat over plakken, zou ik al eerst eens naar uw eigen posts kijken(hoe vaak post je gewoon earnings met 'n link naar yahoo?)... In plaats van mensen aan te vallen die nog maar gewoon een vraag stellen en waar gij ze afblaft omdat het "uw" topic is ...![]()
![]()
![]()
![]()
Nog een trol, deed zelfs niet de moeite om te lezen maar heeft toch commentaar.
Nou nou, ik kom hier pas kijken en ik kom precies in een kindertuin terecht. Of in een kippenhok met enkel haantjes.
Benieuwd naar de toekomst.
Benieuwd naar de toekomst.