Distributie of kapitalisatie trackers ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Distributie of kapitalisatie trackers ?
Ik dacht dat "volume" in 1000 USD was, maar dat had ik dus fout, 't is idd in # aandelen
42 miljard/ 10% blijft erg veel.
42 miljard/ 10% blijft erg veel.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad hier gaan we weer !vortex schreef: ↑5 februari 2022, 19:11 Here we go again![]()
Van die SPDR S&P 500 ETF worden er dagelijks 93.917.133 stuks verhandeld (moving average over de afgelopen 3 maand). Een aandeel is momenteel 448,7 dollar waard, het gaat dus om 42.140.617.577 dollar per dag.
Die etf vertegenwoordigt 415.226.000.000 dollar, met andere woorden het dagelijks volume bedraagt ongeveer 10% van die etf.
Was daarjuist nog 25% of vergis ik mij ?
Kon niet juist zijn de gemiddelde volume van SPY ligt tussen de 30000 en 120000 mediaan gemiddelde van 75000 dus
Dus zelfs geen 10% maar rond de 8% met soms dagen met uitschieters maar wanneer zie jij volumes van 25% in 1 dag ?
Denk dat dit in die 30 jaar van SPY nog nooit heeft gebeurd !
Waarom moet je het volume vermenigvuldigen met factor 3 ?
Waarom overdrijven als je weet dat het niet klopt .
Het verbaasd mij eindelijk al dat soms 10% wordt gehaald op sommige dagen
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Geen oprottaks van 1,32% dus distributiefondsen die bijna nooit (of weinig) dividenden uitkeren zijn niet altijd slecht
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Aangezien 10%=0,1 is dat 420 miljard. Bljjft inderdaad erg veel
De intressante ETFs hebben een TOB bij verkoop van 0,12%Sebastiaan1985 schreef: ↑5 februari 2022, 21:41Geen oprottaks van 1,32% dus distributiefondsen die bijna nooit (of weinig) dividenden uitkeren zijn niet altijd slecht![]()
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Is een deel ook niet te verklaren door hoe ETF's werken. Er zitten daar toch ook marketmakers tussen die eventueel voor liquiditeit zorgen en die ook eventueel nieuwe ETF's aanmaken of het omgekeerde?