Distributiefondsen zonder dividend
TIP
Distributiefondsen zonder dividend
Ik heb enkele distributiefondsen (voornamelijk van Fidelity) tegengekomen, waar geen dividend uitbetaald werd in het verleden, maar toch serieuze koersstijgingen bij komen te kijken en toch een redelijke MS rating hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Want lijkt me beter hier op in te stappen, dan op een kapitaliserende, waar je dan bij verkoop 1% moet betalen. In mijn eigen portefeuille heb ik enkel kap's zitten, om net die 25% RV te omzeilen, maar door deze distributie 0€dividend, kan je dus nog meer rendement halen. Of zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand hier ervaring mee? Want lijkt me beter hier op in te stappen, dan op een kapitaliserende, waar je dan bij verkoop 1% moet betalen. In mijn eigen portefeuille heb ik enkel kap's zitten, om net die 25% RV te omzeilen, maar door deze distributie 0€dividend, kan je dus nog meer rendement halen. Of zie ik iets over het hoofd?
Re: Distributiefondsen zonder dividend
Ik denk aan 2 zaken:
1) het dividend kan wijzigen in de toekomst, maar waarschijnlijk niet in die mate dat het veel invloed heeft
2) let erop dat het aandelenfondsen zijn, bij mix- of obligatiefondsen heb je nog de meerwaardebelasting erbij.
Goed presterende aandelenfondsen van het type distributie met laag dividend hebben eveneens mijn voorkeur.
1) het dividend kan wijzigen in de toekomst, maar waarschijnlijk niet in die mate dat het veel invloed heeft
2) let erop dat het aandelenfondsen zijn, bij mix- of obligatiefondsen heb je nog de meerwaardebelasting erbij.
Goed presterende aandelenfondsen van het type distributie met laag dividend hebben eveneens mijn voorkeur.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Distributiefondsen zonder dividend
Ik kijk zeker naar alle kosten, dus ook meerwaardebelasting
In dit geval zijn het pure aandelenfondsen, ze betalen al 3-4 jaar geen dividend uit. Persoonlijk wat vreemde strategie, want het lijkt wat op "ontduiking".