Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
eerste link is voorbehouden voor abonnee's, in de 2de hebben ze het over de eventuele overname van Ethias Bank dus niet de Ethias First producten. Dacht dat Ethias voor einde 2013 bepaalde producten moest afstoten o.m. dus de Bank en de First producten.
Ik krijg daar voorlopig mijn geld nog niet weg van die Ethias junior rekening vanwege die zo gezegde berekening.
Dan wordt het tijd dat je daar eens op tafel gaat kloppen, want die berekeningen zijn allang gebeurd.karine schreef:Ik krijg daar voorlopig mijn geld nog niet weg van die Ethias junior rekening vanwege die zo gezegde berekening.
In MyEthias kan je een simulatie van opname (volledig of gedeeltelijk) maken en zien hoeveel kosten daarmee gepaard gaan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zouden ze nie wachten op de "algemene goedkeuring van de vergadering"? Dacht ergens in april.
De rendementen staan al een tijdje op de site.
Ik kreeg van de week nog een brief van ethias: "Zoals gevraagd hier het rekeningnummer om te storten op de First Rekening...."
Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die zo'n brief hebben gekregen want ik heb zeker niets gevraagd. Misschien een vroege aprilgrap of zo...
Ofwel zijn die mensen zeer lichtgelovig.

Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die zo'n brief hebben gekregen want ik heb zeker niets gevraagd. Misschien een vroege aprilgrap of zo...
Bij mij netto rendement 3.4% per jaar + jaarlijks belastingsvoordeel zonder naheffing (ben + 60), met vlag en wimpel voor mij de beste belegging op dit ogenblik, en bovendien gewaarborgd tot 100.000 euro, tja dan ben ik maar lichtgelovigLukske schreef: Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die zo'n brief hebben gekregen want ik heb zeker niets gevraagd. Misschien een vroege aprilgrap of zo...

Lukske,Lukske schreef:Ik kreeg van de week nog een brief van ethias: "Zoals gevraagd hier het rekeningnummer om te storten op de First Rekening...."![]()
je bent het misschien al vergeten, maar waarschijnlijk heb je in My Ethias op "Aanvraag tot overschrijving" geklikt. Hierdoor sturen ze automatisch een brief met de nodige gegevens om een overschrijving te doen.
Inderdaad, heb daar ook op geklikt en die brief ontvangen.
Peet schreef:Bij mij netto rendement 3.4% per jaar + jaarlijks belastingsvoordeel zonder naheffing (ben + 60), met vlag en wimpel voor mij de beste belegging op dit ogenblik, en bovendien gewaarborgd tot 100.000 euro, tja dan ben ik maar lichtgelovigLukske schreef: Ben benieuwd of er hier nog mensen zijn die zo'n brief hebben gekregen want ik heb zeker niets gevraagd. Misschien een vroege aprilgrap of zo...
Mensen vergeten snel. Indien je tijdens de eerste jaren van deze eeuw geld voor +8 jaar vastzette, kon je rendementen bekomen van bijna het dubbele...de volledige looptijd lang, elk jaar opnieuw.
Met de first haalde je de eerste jaren ook wel goede rendementen +5%, maar elk jaar kalfde deze interest verder af.
3,4% vergelijken met de huidige kortetermijnrente is appelen met peren vergelijken. Om die 3,4% netto te halen diende je je geld al voor 2005 geplaatst te hebben. Vanaf 2006 werd je rendement al ingekrompen dankzij Verhofstadt met 1,1% taks. Mensen vergeten echter snel.
Weet ik natuurlijk wel, maar heb ik dat ergens beweerd, ben wel +60 maar nog altijd niet vergeetachtig, reageerde enkel op een nogal lacherige reactie van Lukske over de First producten die doet alsof de opbrengst altijd en voor iedereen zo laag is.zoé schreef:Peet schreef:
Bij mij netto rendement 3.4% per jaar + jaarlijks belastingsvoordeel zonder naheffing (ben + 60), met vlag en wimpel voor mij de beste belegging op dit ogenblik, en bovendien gewaarborgd tot 100.000 euro, tja dan ben ik maar lichtgelovig
Mensen vergeten snel. Indien je tijdens de eerste jaren van deze eeuw geld voor +8 jaar vastzette, kon je rendementen bekomen van bijna het dubbele...de volledige looptijd lang, elk jaar opnieuw.
Met de first haalde je de eerste jaren ook wel goede rendementen +5%, maar elk jaar kalfde deze interest verder af.
3,4% vergelijken met de huidige kortetermijnrente is appelen met peren vergelijken. Om die 3,4% netto te halen diende je je geld al voor 2005 geplaatst te hebben. Vanaf 2006 werd je rendement al ingekrompen dankzij Verhofstadt met 1,1% taks. Mensen vergeten echter snel.
Dat is inderdaad zo. Zo wordt een gratis service van Ethias ook weer afgebroken tot en met.Hector schreef:Lukske,Lukske schreef:Ik kreeg van de week nog een brief van ethias: "Zoals gevraagd hier het rekeningnummer om te storten op de First Rekening...."![]()
je bent het misschien al vergeten, maar waarschijnlijk heb je in My Ethias op "Aanvraag tot overschrijving" geklikt. Hierdoor sturen ze automatisch een brief met de nodige gegevens om een overschrijving te doen.
Dat ze enorm geleden hebben door de crisis in combinatie met de invoering van de taks van 1,1% bij storting, heeft ervoor gezorgd dat in volle obligatiecrisis zij hun obligaties hebben moeten verkopen tot aan 60% van hun effectieve waarde. Vermits er door de taks plots er veel minder netto bijkwam dan er uitvloeide. Want iedereen hield de First rekening aan als een hoge rendement spaarboek.
Dat de andere maatschappijen er misschien minder onder geleden hebben dan Ethias, komt niet alleen voort door minder goed beleid, maar hoofdzakelijk door de lage kosten en de wel zéér soepele uitstap, van Ethias, na 8 jaar was het een hoge rendement spaarboek geworden.
Nu schelden op de maatschappij zal ik zeker niet doen. Waarom ?
Maar zoals robocat, ben ik uitgestapt uit de First invest, ik moet zeggen bedankt Ethias voor de garanties die gegeven werden in het contract, gedurende de crash.
Uitstap 1 jaar vroeger, dan robocat, reeds in februari 2009.
Opbrengst sedert een heel pak meer.
Ik heb begin 2009 zelfs mijn Carmignac Patrimoine fondsen ook verkocht, ook voor een hoger rendement tijdelijk. Ze zaten op dit moment ook te veilig blijkbaar, vermits ze de crisis goed doorstaan hadden. Veiligheid betekent vooral lage opbrengst.
Volgens mij was maart 2009 het moment, dat men niet zoveel tegenkomt in een mensenleven om maxi winsten te maken, in korte tijd.
Momenteel zou ik nu ook niet meer mijn carmignac fondsen verkopen. Ik zou er eerder kopen.
0ok klagen dat ze geen bonus krijgen als het gemiddeld rendement van een First rekening meer dan 3% is, begrijp ik ook niet. Dat is toch zeker?
Ofwel neemt men risico, ofwel neemt men zekerheid.
Voor de gewone first is dit het geval, voor de first invest, junior is het heel iets anders wat betreft de winst.0ok klagen dat ze geen bonus krijgen als het gemiddeld rendement van een First rekening meer dan 3% is, begrijp ik ook niet. Dat is toch zeker?
Mag je dan niet klagen ?
Er zullen in ieder geval dit jaar geel wat klanten uitstappen uit de invest en junior.
Ja inderdaad dat zal de reden geweest zijn, ze reageren hierop zeer vlug moet ik zeggen.Hector schreef:Lukske,Lukske schreef:Ik kreeg van de week nog een brief van ethias: "Zoals gevraagd hier het rekeningnummer om te storten op de First Rekening...."![]()
Als je anders iets vraagt per mail kun je weken wachten voor een antwoord.
Ik veronderstel dat ge mijn bericht volledig gelezen hebt, dan zal U ook gelezen hebben dat ik 2 jaar terug uitgestapt ben, uit de First invest. Ik heb ook voor mijn kleinkinderen een First junior rekening laten openen door mijn zoon. Want als grootouders kan men dat niet.karine schreef:Voor de gewone first is dit het geval, voor de first invest, junior is het heel iets anders wat betreft de winst.0ok klagen dat ze geen bonus krijgen als het gemiddeld rendement van een First rekening meer dan 3% is, begrijp ik ook niet. Dat is toch zeker?
Mag je dan niet klagen ?
Er zullen in ieder geval dit jaar geel wat klanten uitstappen uit de invest en junior.
Ik heb ook bij mijn zoon aangedrongen om de rekening 2 jaar terug optezeggen. Dat heeft hij nagelaten.
Nu zou ik het zeker niet meer doen, vermits ze reeds 4 jaar loopt. Dus nog 4 jaar uitzweten, en dan zien we wel. Ik heb nu zelfs bijgestort. Trouwens als ge geen verlies wilt, is er geen alternatief.
Nu afhalen betekent een massa kosten. Een andere tak 21 betekent terug instapkosten en ook een zeer laag rendement voor het ogenblik. De beurs is geen alternatief, ik wil dat het op hun naam staat en geblokkeerd blijft tot hun 25 ste.