Dit wist ik niet... pensioensparen.
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Dit wist ik niet... pensioensparen.
Hou je dan nog iets over van je spaarcentjes ? Als ik zoveel eindbelasting moest betalen , dan blijft er volgens mij niet veel meer overstranger schreef:@ Coike
inderdaad!!!!

Ben zelf redelijk laat begonnen , op mijn vijfenveertigste of zo . Spaar ook maar 620 euro per jaar ....dus op het einde van de rit zal dat geen vette pot zijn .
--Onnodige quote! Het is niet nodig om een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
elk jaar uw belasting vermindering opzij en dat potje is dan wat vetter.
Het blijft toch zuur en merkwaardig dat men belast wordt op de TOTALE som, en niet alleen op de verworven meerwaarde. Net alsof je bij een obligatie niet alleen op de interesten, maar ook op de mantel zou belast worden.
Vergeet ook niet dat er al 3% instapkosten zijn en een jaarlijkse beheersvergoeding van +/- 1%!!!
Vergeet ook niet dat er al 3% instapkosten zijn en een jaarlijkse beheersvergoeding van +/- 1%!!!
Hebben jullie dat artikel al eens goed gelezen en er eens over nagedacht ? Misschien even gecijferd ?
Zoals dikwijls heeft die journalist met zijn artikel een muis gebaard. Als je eens gaat rekenen, dan zie je dat het veel wind is en weinig water.
Het zal vooreerst voor 99 % aan je wettelijk pensioen liggen dat je die bijdrage moet betalen. De kans dat je aanvullend pensioen je over de drempel duwt is erg klein. Waarschijnlijk was je er sowieso al.
Het kapitaal van je aanvullend pensioen dien je eerst te delen door 12,97 en dan nog eens door 12. Bijna zeker dat je met pensioensparen amper een verhoging krijgt. Ontvang je een groot bedrag van een groepsverzekering dan was je loon zo hoog dat je alleen met je wettelijk pensioen zo al boven de drempel zat en de bijdrage toch moest betalen.
Voor elke 10.000 euro die je ontvangt, betaal je daarna 2,28 euro bijdrage per maand.
Ik hoop dat ik die bijdrage heel lang mag betalen.
Als de artikels van de Standaard allemaal zo over het paard getilt zijn, dan ben ik blij dat ik geen abonnement heb. Daar bespaar ik veel meer mee dan die bijdrage.
Zoals dikwijls heeft die journalist met zijn artikel een muis gebaard. Als je eens gaat rekenen, dan zie je dat het veel wind is en weinig water.
Het zal vooreerst voor 99 % aan je wettelijk pensioen liggen dat je die bijdrage moet betalen. De kans dat je aanvullend pensioen je over de drempel duwt is erg klein. Waarschijnlijk was je er sowieso al.
Het kapitaal van je aanvullend pensioen dien je eerst te delen door 12,97 en dan nog eens door 12. Bijna zeker dat je met pensioensparen amper een verhoging krijgt. Ontvang je een groot bedrag van een groepsverzekering dan was je loon zo hoog dat je alleen met je wettelijk pensioen zo al boven de drempel zat en de bijdrage toch moest betalen.
Voor elke 10.000 euro die je ontvangt, betaal je daarna 2,28 euro bijdrage per maand.
Ik hoop dat ik die bijdrage heel lang mag betalen.
Als de artikels van de Standaard allemaal zo over het paard getilt zijn, dan ben ik blij dat ik geen abonnement heb. Daar bespaar ik veel meer mee dan die bijdrage.
burcht1 schreef:--Onnodige quote! Het is niet nodig om een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Als ik 65 jaar ben , zal ik 20 jaar aan pensioensparen gedaan hebben . Hoeveel bedraagt de belastingvermindering jaarlijks ? 200 euro ?
200 x 20 = 4000 euro . Ahja , daarmee zal ik misschien ook , gelijk Stranger hierboven al zei , de eindbelasting kunnen betalen