Diversificatie bij mixfondsen
TIP
Diversificatie bij mixfondsen
Bij de opbouw van mijn portefeuille tracht ik naast meer volatiele fondsen ook een aantal stabiele fondsen aan te houden. Daarvoor beperkte ik mij meestal tot Carmignac Patrimoine en BlackRock Global Fund A2.
Recentelijk viel mij ook JP Morgan Global Income op in de focus op fondsen van Rabobank. Dit lijkt me een waardige kandidaat om het voorgaande duo te verbreden naar 3 fondsen. Wat is jullie idee hierover ?
Ik overweeg trouwens om de dividend variant te kiezen. Die bestaat reeds langer en ziet er mij stabieler uit dan de Kapitalisatievariant.
Recentelijk viel mij ook JP Morgan Global Income op in de focus op fondsen van Rabobank. Dit lijkt me een waardige kandidaat om het voorgaande duo te verbreden naar 3 fondsen. Wat is jullie idee hierover ?
Ik overweeg trouwens om de dividend variant te kiezen. Die bestaat reeds langer en ziet er mij stabieler uit dan de Kapitalisatievariant.
Re: Diversificatie bij mixfondsen
Het lijkt mij geen slecht fonds maar de vraag is wat het fonds zal presteren bij een zeer slecht beursjaar. Het fonds is gestart eind 2008 en dus zien we geen rendement in dat jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Over welk black rock global fund heb je het als ik vragen mag? Ik leer immers ook graag bij!
Hoe kom je er eigenlijk bij dat de dividend variant stabieler zou zijn dan de andere? Het gaat toch om 2 keer hetzelfde fonds
Of is het omdat de grafiek van de ene over een langere periode loopt en dus stabieler lijkt.
Hoe dan ook, daar zou ik de keuze niet van laten afhangen.

Of is het omdat de grafiek van de ene over een langere periode loopt en dus stabieler lijkt.
Fiscaal is het het wel belangrijk wel soort fonds je kiest, kapitalisatie of distributie, aandelen of obligaties. Hier lees je alles hierover: http://www.mijnkapitaal.be/fondsen/kap-div-ronde1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blackrock Global Fund met ISIN-code LU0171283459costaadeje schreef:Over welk black rock global fund heb je het als ik vragen mag? Ik leer immers ook graag bij!
Damn ... ge hebt gelijk. Weet niet waar ik daar de mist ingegaan ben. Is trouwens logisch dat beide varianten gelijk zijn. Zou ik dan zaterdag toch te lang uitgezeten hebbengg001a schreef:Hoe kom je er eigenlijk bij dat de dividend variant stabieler zou zijn dan de andere? Het gaat toch om 2 keer hetzelfde fonds![]()