Dividend aandelen.
TIP
Re: Dividend aandelen.
Dan zou ik toch eerder Visa en Mastercard in port nemen dan Telenet en Proximus, maar elk zijn goesting natuurlijk.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het was maar een voorbeeld om aan te tonen dat een of/of situatie soms ook een en/en situatie kan zijn, en dat was het eerste dat in gedachten schoot 

RDSA, toch een zeer goed dividendaandeel breekt momenteel door zijn All time high.
Hoe wordt een buitenlands dividend (bijv. een Nasdaq aandeel, bijv. Apple), belast? Ik betaal 30% Belgische RV op het dividend aan de Belgische fiscus, maar wordt er ook reeds een roerende voorheffing ingehouden door de buitenlandse overheid? En zo ja, waar vinden jullie die tarieven terug?
Standaard is er een US dividend witholding tax van 30%, en dan de Belgische 30%. Dus je houdt 49% van het dividend over.
Als je een W-8BEN hebt ingevuld is het eerste maar 15%.
Als je een W-8BEN hebt ingevuld is het eerste maar 15%.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En zijn er negatieve kanten aan het invullen van dergelijk formulier? Is dit gebruikelijk? Hebben jullie dit gedaan?
Uiteraard is dat gebruikelijk, het is uiteinlijk maar een simpele verklaring dat je niet in de US woont en niks bijzonders te zien hebt met dat land. 10 seconden werk, de bank doet de rest. Misschien moet je wel voldoende aandelen hebben vooralleer de bank zin heeft dit af te handelen.
Zal dit ook maar eens invullen. Betaal ook 2x 30% RV.
Shell ondergaat precies een short squeeze

Ben met dit aandeel eindelijk uit het rood.
nakijken welke kost je broker hiervoor aanrekent.
+ nakijken wat je moet doen voor de andere landen waar je dividend ontvangt.
Of beter nog, kiezen voor accumulerende fondsen. Dan spaar je ook de 30% Belgische RV uit!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een vraagje - is het correct dat je Shell reeds een vrij lange periode (meer dan 1,5 jaar) in port hebt?
Ik denk dat dit het geval is en heb dan ook een vraagje: heb je soms bijgekocht het laatste jaar of juist niet.
Reden waarom ik dit vraag is omdat Shell niet echt een populair topic is op het forum hier - niettegenstaande was de berichtgeving van Shell zelf de laatste maanden heel duidelijk positief, bijkomend kan je de olieprijs goed opvolgen, mooi dividend.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb mijn al 2 jaar. De helft aan GBP18,30 en de andere bijgekocht aan GBP16.30contextbinder schreef: ↑17 mei 2018, 20:35Een vraagje - is het correct dat je Shell reeds een vrij lange periode (meer dan 1,5 jaar) in port hebt?
Ik denk dat dit het geval is en heb dan ook een vraagje: heb je soms bijgekocht het laatste jaar of juist niet.
Reden waarom ik dit vraag is omdat Shell niet echt een populair topic is op het forum hier - niettegenstaande was de berichtgeving van Shell zelf de laatste maanden heel duidelijk positief, bijkomend kan je de olieprijs goed opvolgen, mooi dividend.

Ik heb ze van 2014, 4 jaar dus. Een hoge olieprijs is typerend aan het einde van een cyclus. Zou er een berenmarkt op komst zijn?
Denk wel dat het een kwestie van tijd is vooraleer we door de €32 gaan.
Denk wel dat het een kwestie van tijd is vooraleer we door de €32 gaan.
Ge hebt destijds mss de mijne gekocht? Ik heb ze toen zowat aan de topkoersen verkocht

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.