Dividend aandelen.
TIP
Re: Dividend aandelen.
In feite geldt dit voor alle buitenlandse dividend kampioenen: Shell, Unilever, maar ook Nestle, Novartis, Roche...contextbinder schreef: ↑17 mei 2018, 20:35 Reden waarom ik dit vraag is omdat Shell niet echt een populair topic is op het forum hier - niettegenstaande was de berichtgeving van Shell zelf de laatste maanden heel duidelijk positief, bijkomend kan je de olieprijs goed opvolgen, mooi dividend.
Zal wel iets met die dubbele belasting te maken hebben...
Poldermol heeft ook nog over Royal Dutch Shell geschreven in zijn nest egg portfolio artikelreeks.
En stond het bij Zeezout niet tussen de buitenlandse zeezoutjes?
En stond het bij Zeezout niet tussen de buitenlandse zeezoutjes?
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ja. Geen RV
Roerende voorheffing op de dividenden
Ierse fondsen betalen standaard 15% RV aan de US, Luxemburgse fondsen betalen 30% dividedn tax aan de US
Ierland heft geen RV, en Luxemburg ook niet.
Als een Iers fonds aan jou dividenden uitbetaald betaal jij 30%, zo-ook voor een luxemburgs fonds.
Als de fondsen geen dividenden uitbetaald maar kapitaliseert/accumuleert dan betaal je geen RV op de dividenden.
Als het kapitaliserende fonds meer dan 10% obligaties bevat zal je 30% tax betalen als je verkoopt, op de meerwaarde van het olbigatiegedeelte.
En dan heb je nog de belastingen bij verkoop:
Als je fonds meer dan 10% obligaties bevat zal je 30% tax betalen op de meerwaarde van het obligatiegedeelte.
Bij traditionele kapitalisatiefondsen betaal je 1,32% op de fondswaarde.
Bij kapitalisatiefondsen die op (europese) beurs verhandeld worden (ETFs) betaal je 0,35% 0,12% op de fondswaarde.
Conclusie:
Je betaalt het minste belastingen als je belegd via Europese kapitaliserende ETFs.
(veronderstelling je woont en belasting betaalt in België)
edit:verbetering van de beurstaks voor accumulerende ETFs
Laatst gewijzigd door B7H4long op 22 mei 2018, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Sinds 2018 geldt voor sommige ETF zelfs een taks van slechts 0,12%. Onderandere iShares Core MSCI World UCITS ETF (IE00B4L5Y983).
-
anonymous8
RDS aandelen zijn momenteel wat aan het opkrabbelen maar ga mijn long put nog niet wegdoen, RD 15 mrt 2019 29,00.....
-
anonymous8
Nederland trekt hunne kak terug in:
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... fschaffing
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... fschaffing
Misschien ook een leuke topic om weer onder het stof vandaan te halen.
Nestle heeft vandaag voor het 25ste jaar achter elkaar het dividend verhoogd.
Door de gestegen aandelenkoers is het dividendrendement niet overdreven hoog (minder dan 3%), maar 25 verhogingen zonder onderbreking verdient toch wel een eervolle vermelding.
Nestle heeft vandaag voor het 25ste jaar achter elkaar het dividend verhoogd.
Door de gestegen aandelenkoers is het dividendrendement niet overdreven hoog (minder dan 3%), maar 25 verhogingen zonder onderbreking verdient toch wel een eervolle vermelding.
Zeker een vermelding waard! Juist jammer van de hoge dubbele taxatie. Nuja gelukkig heb ik onrechtstreeks wat Nestle in portefeuille
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
De dividend aandelen Royal Dutch Shell en Unibail-Rodamco-Westfield noteren nu beide met een dividendrendement van beduidend meer dan 10% (bruto).
Zal dit houdbaar blijken? Beide bedrijven hebben hun dividend nog nooit verlaagd voor zover ik weet (dwz RDS zeker nog nooit en URW minimaal de laatste 20 jaar...).
Zal dit houdbaar blijken? Beide bedrijven hebben hun dividend nog nooit verlaagd voor zover ik weet (dwz RDS zeker nog nooit en URW minimaal de laatste 20 jaar...).
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Voor Shell is het nog te vroeg om dat te zeggen, afhankelijk hoe lang dit zal duren - Covid 19, Europa gaat in recessie, OPEC, SA, dalende vraag, stijgend aanbod, ... de olieprijs kan op korte termijn gerust naar 25 $. Als die situatie maanden zou aanhouden zal Shell zijn dividend verlagen - als ze slim zijn tenminste.dreamy schreef: ↑12 maart 2020, 12:45 De dividend aandelen Royal Dutch Shell en Unibail-Rodamco-Westfield noteren nu beide met een dividendrendement van beduidend meer dan 10% (bruto).
Bpost € 0,73 dit jaar.
Of 11,6% bruto aan de slotkoers van €6,29
Het grootste deel is wel al uitgekeerd als interimdividend
Of 11,6% bruto aan de slotkoers van €6,29
Het grootste deel is wel al uitgekeerd als interimdividend
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Unibail bevestigt vandaag het dividend en het aandeel stijgt 18%.
Ik heb geen spijt dat ik voor € 50 heb bijgekocht.
Volgende week uitbetaling van het interim dividend van € 5,40.
(Ik sta verder wel op zwaar verlies met URW, maar je moet de lichtpunten niet over het hoofd zien...
)
Ik heb geen spijt dat ik voor € 50 heb bijgekocht.
Volgende week uitbetaling van het interim dividend van € 5,40.
(Ik sta verder wel op zwaar verlies met URW, maar je moet de lichtpunten niet over het hoofd zien...
-
Afrodiziak
- Sr. Member

- Contacteer:
#CoronaDividendCuts
Enkele bevestigde dividendcuts (opschorting, uitstel,...) omwille van de Corona-crisis...
Maar ook dividendbevestigingen (goedkeuring op de AV) & opstart aandeleninkoop...
... vind je hier: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Enkele bevestigde dividendcuts (opschorting, uitstel,...) omwille van de Corona-crisis...
Maar ook dividendbevestigingen (goedkeuring op de AV) & opstart aandeleninkoop...
... vind je hier: https://twitter.com/orakelvanoilsjt
https://twitter.com/orakelvanoilsjt